Mijn dochtertje is bijna negen maanden, wat wil zeggen dat mijn kolfrecht bijna afloopt. Momenteel kolf ik nog twee keer op mijn werk ( opbrengst hiervan gaat weer mee naar het kdv), maar dat wordt straks erg lastig. Natuurlijk zou ik 1 keer in mijn pauze kunnen kolven, waren het niet dat ik straks geen ruimte meer heb om in te kolven. Nou weet ik dat een werkgever verplicht is om een geschikte kolfruimte aan te bieden, maar is dit ook zo na het aflopen van mijn kolfrecht???? Zelfs nu is de ruimte niet ideaal (kolf in een kantoor met mijn rug naar het raam en mijn collega's moeten dan dus weg van hun plek), maar straks kan ik dat dus helemaal vergeten denk ik.... kolven in de auto is geen optie. Ik heb twee keer een kwartier pauze en naar de auto lopen is al 10 minuten. Heb ik nog rechten na die negen maanden? Ook kom ik op een werkdag/nacht dan in totaal op vijf a zes voedingen, terwijl ze op een 'thuisdag' nog steeds op zeven a acht zit. Ik neem aan dat het met negen maanden qua productie wel moet gaan toch?
je zou het vriendelijk kunnen vragen of je 1x in de pauze kunt blijven kolven (als die collega's ook met pauze zijn, zijn ze weg van hun plek lijkt me) Ik mocht van mijn werkgever tot 1 jaar door blijven kolven in de baas zn tijd. Wat je ook zou kunnen doen als je merkt dat toch je voeding terugloopt, is even op de wc met een handkolf en als je dat te onhygienisch vindt gooi je de melk gewoon weg.
Je zou kunnen overleggen of je langer door mag kolven. Ik mocht onbeperkt door kolven heb dit ook tot 14 mnd gedaan. Daarna nog wel gevoed ( nog steeds). In principe zou je productie het met 9 mnd aan moeten kunnen.
In de baas zijn tijd kolven gaat hem niet worden, die is al lang blij dat de negen maanden bereikt zijn. Het probleem is ook dat de pauzes hier in etappes gaan, zodat het kantoor nooit onbemand is.
Ik zou denken aan een handkolf of een op batterijen bv de avent isi iq uno en dan op de wc in je pauze Ik heb met Mn baas afgesproken dat ik Mn half uur pauze op mocht splitsen in twee keer een kwartier totdat de kleine een jaar is Misschien als jet toch al in etappes is kan je dit ook afspreken met je baas