Ik geef nu al 5,5 maand borstvoeding. Ik combineer het wel met kv ivm met doorslapen. Dit doe ik al sinds ze 2 maanden is. Ik merk nu alleen dat ik echt veel minder melk heb en dat ik echt veel moeite moet doen met veel drinken en tussendoor goed eten. Ik beng echt bang dat het steeds minder wordt en uiteindelijk stopt wil het graag nog langer geven. IK slik sinds een maand ong ook de minipil maar volgens de huisarts heeft die geen effect op melkproductie omdat er geen oestrogeen in zit net als de normale pil. Iemand hier ervaring mee?? Of is het omdat ik al zolang geen nachtvoeding meer geef?? Kan ik eventueel weer beetje opbouwen om de productie weer te vermeerderen mis 2 x snachts geven? Kan ik dat ook kolfen ipv dat zij drinkt want ben echt blij dat ze nu goed doorslaapt wil liever niet dat ze daar weer aan went tenzij ik geen ander keus heb wil echt alles proberen om lang te geven. Dit is haar schema: 7.00 1e bv 10.00 2e bv 11.30 fruithapje 13.00 bv 15.00/15,30 bv 17.00 groente 18.00/18.30 bv 20.30 kv met rijstepap laatste voeding De eerste 2 keer bv heb ik genoeg melk ook stuwing vanwege de nacht maar daarna moet ik echt veel drinken en goed eten en de laatse bv is echt weinig dan gaat ze echt ook veel duwen en trekken.. Iemand tips..
Of nog een keer kolven voordat je naar bed gaat er zit nu vrij veel tijd tussen laatste en eerste live borstvoeding....
S'nachts kolven lijkt me echt niet nodig hoor! Je kindje is al 5,5 maand, dus het is helemaal niet gek dat ze doorslaapt. Net als dat het ook niet gek zou zijn als ze nog wel voor een voeding komt. Je productie past zich hier op aan. Ik gaf ook geen nachtvoedingen meer bij beide dochters toen. Wat frannie al zegt, je kan een extra kolfmoment inlassen overdag, of inderdaad voordat je naar bed gaat. Dan kost het ook niet zoveel moeite (gewoon op de bank terwijl je tv kijkt of een boek leest). Toch vind ik die 5 voedingen waar je op zit heel normaal; dat was ook mijn aantal voedingen rond die leeftijd. Wellicht speelt het feit dat je de pil slikt wel een rol, (soms weten huisartsen eigenlijk niet zoveel wat dit betreft), maar dat zou je aan de LK van ZP kunnen vragen. Bel anders ook eens met een van de contactpersonen van VBN of LLL, die kunnen je vaak ook een goed end op weg helpen! Het komt wel weer goed hoor! Vereniging Borstvoeding Natuurlijk Borstvoedingorganisatie La Leche League | Direct hulp nodig?
Ik kolf sinds een paar dagen ook na een voeding even kijken of dat helpt ga een paar dagen clusterkolven savonds als ik gewoon lekker tv kijk even kijken of dat helpt en dan maar even navragen of het inderdaad aan de pil ligt. Ik ben blij te horen dat jij ook rond 5 voedingen zat iemand die zei tegen mij dat dat veels te weinig was voor een baby van 5,5 maand.. voel me nu wat zekerder