Hallo, Op woensdag 10 oktober j.l. heb ik een brief ontvangen over de hoogte van mijn dagloon van mijn WAZO uitkering. Tot mijn verbazing viel dit dagloon erg laag uit, 28,70 per dag. Dit zal inhouden dat ik per 4 weken 574 bruto zal ontvangen. Dit is de helft van wat ik gebruikelijk verdien. Hier kan ik maandelijks niet van rond komen! Nu heb ik begrepen dat de maand augustus is genomen voor de hoogte van mijn WAZO uitkering. Zelf had ik begrepen dat dit de laatste maand voor mijn verlof zal zijn, en dat zal de maand september moeten zijn. Dit is de laatste maand die ik gewerkt heb voor mijn verlof. In de maand september heb ik aanzienlijk meer uren gedraaid als in augustus dit in verband met vakantie. Mijn loon over augustus is uitbetaald in de maand september en staat bij jullie in de administratie als verkregen loon over de maand september. Begrijpelijk, alleen zal het volgens mij zo moeten zijn dat mijn verdiende loon over de maand september, wat op mijn rekening komt in de maand oktober, zal moeten worden genomen voor de hoogte van mijn dagloon. Graag zal ik zien dat er een herberekening zal komen voor mijn dagloon, dat deze zal worden berekend over de maand september in plaats van augustus. Is dit mogelijk en zo ja hoe? Ik heb inmiddels wel een bezwaarschrift verstuurd. Hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen want maak me hier veel zorgen om. Met vriendelijke groet, CJB
Beste Cjb, Je bent het niet eens met de beslissing over je dagloon voor de WAZO. Je vraagt of het mogelijk is een herziening van je dagloon aan te vragen. Als je het niet eens bent met een beslissing van UWV kun je een bezwaarschrift indienen. Je schrijft dat je dit al hebt gedaan. Ik adviseer je de beslissing op het bezwaar af te wachten. Actuele informatie over de behandeling van je bezwaarschrift vind je hier. Ik wens je een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare