Aflopend contract

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by BvD, Mar 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BvD

BvD Actief lid

Dec 24, 2012
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste UWV

Ik ben op dit moment 12 weken zwanger en per 1 juni loopt mijn contract af. Het is nog niet bekend of mijn contract wordt verlengt.

Ik heb van Januari 2014 tot oktober 2014 een uitkering gehad. En van deze bijna volledig gebruikt gemaakt.
    Als ik nu weer in de ww terecht kom heb ik dan alleen nog recht op de resterende maanden die ik nog over heb van de vorige keer? Of begin je weer van vooraf aan?

Mvg Bianca

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Bianca,

Vervelend dat je nog niet weet of je contract wordt verlengd. Dat is een onzekere situatie die je niet kunt gebruiken bij je zwangerschap.

Je geeft aan dat je arbeidscontract per 1 juli afloopt. Je wilt weten of je opnieuw recht hebt op WW.

Vanaf het moment dat je werkloos wordt kijkt UWV naar een periode van 36 weken voor je eerste werkloosheidsdag. Heb je van deze 36 weken in 26 weken minimaal 1 uur gewerkt of is er vakantiegeld doorbetaald?
    Dan heb je een nieuw recht op WW-uitkering opgebouwd.
    Het maakt niet uit of je al eerder een WW-uitkering hebt gehad.

Kijk hier voor alle voorwaarden voor de WW-uitkering.

Een voorspoedige zwangerschap gewenst en ik hoop dat je arbeidscontract verlengd wordt!

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team

Share This Page