Omdat ik nog graag een knallende test wou hebben, heb ik gisteren met 5+4 een test gedaan. Toch niet zo knal als ik had verwacht. Dat was rond 19.00uur ‘s avonds. Vandaag rond 13.30 weer een test gedaan, maar hij is echt veel lichter. Nu lees ik dat het soms kan komen doordat de hoeveelheid hcg in de urine te hoog is, en de test dan minder positief uitslaat. Maar het hcg verdubbeld toch iedere 48 uur? Dus, in dat geval, zou mijn test ongeveer gelijk moeten zijn aan gisteren toch? Mijn borsten zijn wel minder gevoelig aan het worden. Ook af en toe een zeurende buikpijn. Geen bloedverlies (nog?). Wat denken jullie? Kan een miskraam beginnen met aflopende testen?
Bij mij begonnen de miskramen wel met aflopende testen. Heb je 's ochtends nog getest? Misschien was je urine niet geconcentreerd genoeg..
Pfff dat is wel even schrikken zeg. Om op je laatste vraag antwoord te geven: ja, dat kan. Maar eerlijk gezegd denk ik dat op jou termijn een test binnen 24 echt niet zoveel lichter is. Maar dit sluit ik niet uit. Er zijn een aantal andere mogelijke oorzaken 1. Je urine was veel minder geconcentreerd al moet dat met dit termijn niet heel veel meer uitmaken. 2. Een test met minder kleurstof. De lijn lijkt ook niet helemaal egaal 3. Toch teveel hcg voor het termijn. Je kan dit checken door nog eens te testen en dan je urine 50:50 verdunnen met water.
Je had al een mooie knaltest.. zonde om dan weer te testen want nu zit je in onzekerheid , ik zou even proberen te verdunnen en anders eventueel ochtend test proberen
Is dit een action test? Ik heb ook gehad van de Action dat ik er 1 tussen had zitten die heel licht was. Ik meteen in de paniek. Met zelfde urine nog 1 gedaan en die was weer donker!
Wat vreemd! Ja, van de action inderdaad.. Haal straks nog kruidvat, maakt me echt onzeker. Hoop dan maar dat deze actiontest ook niet goed was...
Wil je niet bang maken maar bij mij liep de test ook af. En mijn "klachten" namen ook af. Hier is het niet goed gegaan met 5 weken. Miss morgen nog keer testen in de ochtend en kijken hoe je test dan is. Hopelijk lag het bij je aan de test of verdunde urine
Bedankt voor het meekijken en de tips. Heb zojuist 2 kruidvattesten gedaan. Vanaf 14.00 niet meer gedronken. De eerste test weer een lichte streep, toen ook een deel water bij de urine gedaan en ja hoor, weer hartstikke positief. Een goed teken dan toch? Dan zit er toch ‘teveel’ hcg in de urine en kan de test het niet meer aan? (De test met een v is de verdunde test).
Jaaaa kijk ! Nergens stress voor nodig .. juist super goed teken dat je heel veel hcg aan hebt gemaakt ! En nu lekker genieten
Op den duur heb je zoveel hcg dat kunnen de testen niet meer aan waardoor deze dan weer lichter gaan uitslaan.. geen zorgen
Mooi voorbeeld van het ‘hook effect’. Door teveel hcg slaat je test lichter uit. Gelukkig bestaat het trucje van het verdunnen. Weer lekker verder genieten van het feit dat je zwanger bent!
gefeliciteerd! mag ik vragen hoe je je plas moet verdunnen met water ? Moet he dan gewoon beetje water in je potje met urine toevoegen of paar druppels in de kv2 test ?