5 dagen achter elkaar positieve ovulatietest zwanger??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door wens86, 10 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wens86

wens86 Actief lid

22 apr 2015
    479
    1
    0
    Hoi de titel zegt t al ik heb al 5 dagen achter elkaar positieve ovulatietesten en heb mijn eisprong op 6 mei gehad dit weet ik omdat ik dan heel erge buikkrampen heb.
    Ik vroeg me nu af of ik zwanger ben gezien het nog te vroeg is voor een zwangerschapstest ik moet nog 10 dagen tot mijn NOD (20 mei)
    Had ook in de bijlage van de testen gelezen dat als ze positief zijn dat er dan een hele grote kans is dat ik zwanger ben en omdat het al 5 dagen achter elkaar is heb ik wel een heel sterk vermoeden..
    En normaal heb ik nu ook al last van bijwerkingen van clomid maar heb helemaal nergens last van alleen een klein beetje misselijk soms wat zo snel wegtrekt dat ik denk dat ik het me verbeeld..

We hopen natuurlijk heel erg dat ik zwanger ben en ben ook wel redelijk positief :)

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je zit 10 dagen voor je NOD en denkt dat een ovulatietest, welke bedoelt is om een eisprong te detecteren nu al op een zwangerschap reageert? Sorry, maar dat kan helaas niet. Pas als je ovulatietest rond je NOD knalpositief is, maak je kans op een zwangerschap.

Ik zie dat je PCOS hebt. Doordat je dan vaak een krans van eiblaasjes rond je eierstokken hebt, ontstaat daardoor een verhoogd LH waardoor een ovulatietest lang positief blijft aangeven. Ovulatietesten werken daarom vaak ook niet goed bij vrouwen met PCOS.

Ik hoop dat je op je NOD een positieve zwangerschapstest in handen mag houden!

3. wens86

wens86 Actief lid

22 apr 2015
    479
    1
    0
    Oke dit is wel de eerste keer namelijk dat mijn ovulatietesten positief blijven normaal zijn ze na mijn eisprong niet meer positief en die krans van eiblaasjes heb ik niet meer door de clomid

Ik hoop t ook dank je!!

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    niet super veel verstand van maar persoonlijk zeg ik dan doe een zwangerschapstest om zekerheid te hebben, een positieve ovulatietest vind ik geen reden om te denken dat je zwanger bent

5. wens86

wens86 Actief lid

22 apr 2015
    479
    1
    0
    Haha nee ik ook niet maar het stond in de bijsluiter dus vandaar en heb nog niet eerder gehad dat ik positieve testen bleef krijgen dus vandaar

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Kan je een foto laten zien van al je testen?

Hoe weet je zeker dat je ei 6 mei was? Buikkrampen zijn geen garantie voor een eisprong en vaak blijkt ei pijn het groeien bd folikel te zijn ipv de sprong zelf.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb het gehad bij mijn derde, ik gebruikte ovu teste en op 2 februari 2013 was hij positief, op 8 geb was hij nog steeds positief,en vanaf 9 feb werd hij weer lichter,

Ik heb het bedrijf gemaild waar ik de ovu testen gekocht heb en hun zeiden dat het vaker voor kwam omdat volgens hun de testen misschien te sterk reageren op mijn urine, maar dat ik uit moest gaan van de eerste positieve test.

Ik bleek toen op 10 dpo dus 12 februari wel zwanger, op 15 feb een duidelijke streep

8. wens86

wens86 Actief lid

22 apr 2015
    479
    1
    0
    6 mei had ik ook een positieve test en ik heb elke keer met mijn eisprong last van buikrampen net alsof je spierpijn hebt in je baarmoeder heel pijnlijk dat begint bij mij altijd de dag ervoor en begon idd 5 mei en duurt tot een dag na mijn eisprong 7 mei

Oke wel vreemd dan dat ik dat alleen deze ronde heb en hiervoor niet heb gehad :O maar wacht t maar af heb net zwangerschapstesten besteld die je vanaf 6 dagen voor je NOD kan doen dat is over 4 dagen hopen dat die positief is en bel morgen sowieso ook even het ZH kijken wat zij zeggen

9. wens86

wens86 Actief lid

22 apr 2015
    479
    1
    0
    WP_20150510_001.jpg

hier een foto van de test van vandaag die van de vorigen kreeg ik niet goed op de foto waren erg onduidelijk en die heb ik ook niet meer

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Maar als op 6 mei je test positief was is je eisprong vaak pas 1-2 dagen later.
    En je hebt dus 6-7-8-9-10 mei allemaal positieve testen gehad??
    Als je zwanger bent reageert een ovu soms idd op je zwangerschap, maar hij doet dat pas rond je nod en niet 1-2-3 dagen na ei al. Dat is echt onmogelijk!
    Het vruchtje is nu nog niet eens ingenesteld, mocht er uberhaupt een bevruchting hebben plaatsgevonden.

Ik zou nog nergens vanuit gaan en over min. 10 dagen eens met een zwschap testen.

Ik zal voor je duimen.

11. wens86

wens86 Actief lid

22 apr 2015
    479
    1
    0
    nou had 5 mei niet getest was ik vergeten dus 6 mei kan heel goed mijn eisprong zijn geweest ik heb mijn eisprong elke keer 1 dag nadat mijn buikkrampen begonnen gehad en die begonnen 5 mei al vandaar dat ik vrij zeker weet dat mijn eisprong 6 mei was maar wacht het idd even af
    Dank je wij duimen keihard mee

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Tja ik was er ook altijd van overtuigd dat mijn ei samen viel met de buikkrampen die ik dan had.
    Door te temperaturen kwam ik erachter dat mijn ei dus pas 1-2 dagen na de krampen komt.
    Zonder te tempen heb je nooit 100% zekerheid (en heel soms ook met tempen niet) over wanneer je ei geweest ;) of je moet dagelijks echo's krijgen hahaha :D

13. wens86

wens86 Actief lid

22 apr 2015
    479
    1
    0
    Haha bij mij valt het elke keer met mijn krampen samen dit weet ik omdat ik elke keer 14 dagen na de 1e positieve ovulatietest ongesteld word en dit is de 1e keer ook inderdaad gecontroleerd met echo's (niet dagelijks maar wel regelmatig) en bloedonderzoek na ovulatie of eisprong heeft plaatsgevonden dus vandaar dat ik weet dat er 14 dagen tussen mijn eisprong en menstruatie zit en dat is hetzelfde gebleven

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een eitje groeit hooguit 1 tot 2 mm per dag en springt pas als die rond de 23 mm groot is.
    Op 4 mei had je een follikel van 12 mm. Staat in je onderschrift.
    Dan kan die op 6 mei waarop je dacht dus je eisprong te hebben, nevernooitniet rond de 23 mm zijn geweest!
    Hij kan pas gesprongen zijn rond 10 of 11 mei.

Ik vermoed dus dat je eisprong veel later is (geweest) dan je zelf denkt.
    Kans is groot dat hij dus in de komende dagen pas springt. En je NOD is dus ook later dan je denkt!

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Clomid zorgt ervoor dat er één follikel doorgroeit tot een eisprong. Als je PCOS hebt, dan verdwijnt de kralenkrans niet, als je hormoonmedicijnen neemt. Die blijft helaas gewoon aanwezig. Daardoor is het mogelijk dat je lichaam nog steeds niet goed op ovulatietesten reageert. In heel veel gevallen blijft je ovulatietest vals-positief aangeven of juist vals-negatief. Dit staat los van het gebruik van Clomid.

Voor de rest ben ik het volledig met Be Happy eens. In twee dagen kan je follikel niet gegroeid zijn van 12 mm naar minimaal 20 mm. Had je op 6 mei je eisprong, dan had je ovulatietest op 4 mei al positief moeten zijn geweest. Maar je lichaam zet bij 12 mm nog geen LH-piek in gang, dat gebeurt pas als een follikel rijp is (bij minimaal 17 mm). Dus een eisprong op 6 mei lijkt mij medisch gezien vrijwel onmogelijk.

16. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Dit inderdaad.

17. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik had met Clomid ook 6 dagen een positieve ovulatietest.
    Heb toen gebeld naar fertiliteit en zij zeiden dat het eitje er waarschijnlijk langer over doet om te springen.
    Dus dat ie al wel groot genoeg is en rijp voor eisprong, maar dat er wat moeite mee heeft. Ze zei ook dat het heel normaal is, tijdens een kuur Clomid, om een langere periode een positieve test te hebben.

Plus, wat hierboven ook genoemd is. Als je eitje 4 mei 12mm was, lijkt het me heel stug dat je 6 mei al je eisprong hebt gehad. Vaak zijn de krampen die je voelt gewoon het groeien van je eitje en voel je van je eisprong helemaal niks.

18. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Dit klopt ook niet helemaal toch? Want op het moment van een positieve test is je eisprong nog helemaal niet. Kan tot 2 dagen duren. Dus dan zitten er niet 14 dagen tussen je eisprong en menstruatie, maar 12. Toch?

19. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    xElles heeft gelijk. Je eisprong komt pas 24-48 u na een positieve ovulatietest. Als er 14 dagen tussen je positieve test en je menstruatie zitten, is je luteale fase 12-13 dagen en geen twee weken.

20. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Maar dan ga je niet even testen?? Of heb je dat al.gedaan

Deel Deze Pagina