Wij worden net gemaild door onze hypotheekadviseur met de vraag of we onze rente willen aanpassen van 4,9% naar 2,88% We moeten eigenlijk nog 3,5 jaar, Zouden het nu dus opnieuw voor 10 jaar laten ingaan, Het zou ons netto 158 schelen maandelijk met de maandelijkse belastingteruggave eraf gerekend.. We betalen dan eenmalig 225 aan de bank en 975 aan de hypotheekadviseur.. En krijgen dan weer 40% terug met de belastingteruggave zegt die.. Iemand verstand of hier nog meer haken en ogen aan zitten?
Dat heet rentebemiddeling, als je het rechtstreeks bij de bank regelt ben je alleen die 225 kwijt... Heb het vermoedde dat je hypotheek adviseur een kerstbonus wil binnenhalen?!
Dit inderdaad. Gewoon afspraak maken bij de bank. Ben je alleen die 225 kwijt en dat bedrag is inderdaad aftrekbaar met de aangifte.
Dat idee heb ik dan ook ja dat die een kerstbonus wilt.. Zou ik dat bij de bank dan ook geregeld moeten hebben voor 7-12 of kan dit altijd? Ik heb er zo geen verstand van
Gewoon even bellen. Wij werden zelf benaderd door SNS dag we onze rente omlaag konden brengen. Wij hadden hem net 3 jaar ervoor vast laten zetten voor 5%. Wij zijn van bruto 705 naar 530 gegaan. Netto zal het naar verwachting rond de 380 zijn. Durf onze nieuwe percentage zo niet uit m'n hoofd te zeggen. Boete zit er bij in berekend uiteraard omdat wij hem eerder hebben omgezet.
Dit, wat een oplichters zeg! :x Wat al hierboven gezegd is, gewoon even zelf contact opnemen met de bank.
Heb je aan je lening een levensverzekering o.i.d. gekoppeld? Een kapitaalverzekering eigen woning of spaarrekening eigen woning? Let dan wel even op dat de rente die je op je spaartegoed ontvangt even hoog is als de rente die je voor je lening betaalt. Als de betaalde rente omlaag gaat, gaaat dus ook de vergoede rente omlaag. Om aan het eind van de looptijd dan dezelfde opbrengst te krijgen, moet je dus zelf meer geld inleggen. En deze inleg is niet aftrekbaar, terwijl de betaalde rente dat voorlopig nog wel is. In veel gevallen is het niet of nauwelijks voordeliger om de rente in dit soort situaties om te zetten. Laat dit goed narekenen voordat je de boel aanpast.
Waarschijnlijk moet je zo snel beslissen zodat je die 40% Van de belasting nog over 2016 terug krijgt. Anders zou je dat pas in 2018 krijgen.
Wauw! Gewoon ff lekker je eigen bank bellen, rechtstreeks doen en 225 betalen. Ohja, en je hypotheekadviseur op de boot bij Sinterklaar zetten en uitzwaaien. Ik begrijp dat hij ook zo'n boterham moet verdienen, maar bijna 1000 is echt van den zotte!
Staat op de website van vereniging eigen huis. Wat een oplichter lijkt die adviseur van jou 😳
Dit is toch niet van toepassing? Het gaat niet om een gewone verlenging maar om een voortijdige aanpassing van de rente en het laten ingaan van een nieuwe rentevast periode. Ik zou ook even de bank bellen en kijken of je het via hen kan doen.