Opa laat gruwelijke foto's zien aan zoontje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pipi, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pipi

Pipi Actief lid

4 nov 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag kwamen mijn schoonouders een dagje oppassen. Mijn schoonvader was fotoboeken aan het bekijken van world press photo, mijn zoontje wilde ook meekijken.... nu heeft hij er dus een paar aan mijn 5-jarige zoontje laten zien!!
    Gelukkig hoorde mijn man hem iets over dode kindjes zeggen en heeft hem toen snel gecorrigeerd. Later zei mijn zoontje heel zakelijk wat hij had gezien, onder andere dat een dode Amerikaanse soldaat door de straten van Irak werd gesleurd en dat soort dingen. Ik heb gezegd dat dat niet voor kindjes was en was verder vooral heel kwaad op mijn schoonvader:x. Hij is volgens mij licht aan dementeren en heeft niet zoveel benul wat je wel en niet doet.

Maarja, het is gebeurd (de fotoboeken hebben we meteen op zolder gelegd) en ik weet niet welke impact het zal hebben op mijn zoontje. Hij realiseert zich waarschijnlijk niet hoe gruwelijk het is wat hij heeft gezien. Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Gewoon maar afwachten of hij er op terug komt?
    Bah, ik baal er echt heel erg van. Of maak ik nu van een mug een olifant?

2. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Gewoon even loslaten en afwachten of je zoontje er zelf mee komt.
    Wel vervelend van je schoonvader, zou persoonlijk nog wel een gesprekje met hem aanknopen ;)

3. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Van opa zou ik het niet leuk vinden en gewoon even vertellen dat je het liever niet hebt.

Ik had laatst een haaienboek geleend van de bieb omdat de meiden dat zo leuk vinden maar had er niet echt in gekeken. Laatste hoofdstukken allemaal opengereten lichaam, handen enz :$ Meiden hebben nooit last van gehad. Ze vond het bloed heel interessant maar geen nachtmerries of zo. Dus nu let ik heeeeel goed op wat ik leen haha

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.037
    3.856
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wat vervelend voor je zoontje.

Heeft je man toevallig al een gesprek gehad met zijn moeder over zijn vader? Redt zijn moeder het allemaal nog wel? Het lijkt me voor haar heel moeilijk dat haar man aan het dementeren is.

5. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    vervelend he, heb het soms met het journaal. Krijg je daar ineens gruwelijke beelden uit syrie op je bord.

Heb het met zoontje wel overlegd, een beetje uitgelegd wat oorlog is en dan het zeker niet goed is oorlog voeren (make love not war), MAAR dat het ook niet hier is maar ergens ver weg en dat hij geen schrik moet hebben

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hehehe zo hebben wij hier een boek over tsunami's...

Machtig interessant maar hetgeen wat het beste bleef hangen is de tijd die je nodig hebt om je huis uit te komen als er een vloedgolf aankomt.
    E de mensen die op het dak van huis zaten omringt door water....

En de verhalen over difterie en cholera heb ik d'r bij voorbaat maar bespaard. Dat is wel een voordeel als ze niet kunnen lezen.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Niet alleen met het journaal...

Tijdje terug was dochterlief ziek thuis dus keken samen iets van de dierenpolitie.
    Reclame van Wakker Dier over proefdieren erdoor
    Met van die hondjes die niet meer kunnen lopen en open wonden enzo

Ik was niet zo heel goed gestemd daarna. Gelukkig lag de afstandsbediening dichtbij :(
    Vind dat echt niet kunnen midden op de dag.
    Shockerende reclame snap ik wel... Maar niet om 1 uur 's middags als het aan mij ligt.

8. Pipi

Pipi Actief lid

4 nov 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties allemaal!
    Vannacht en vandaag niets meer vernomen van mijn zoontje, dus wie weet valt het mee. Of komt hij er na een paar maanden nog mee, is hij ook wel het type voor.
    Met mijn schoonvader gaan we wel even praten, we houden hem inderdaad al goed in de gaten gezien zijn mogelijke dementie. Het gaat heel geleidelijk.
    Bij het journaal enzo en zielige dieren zet ik de tv ook meteen uit. En veel geruststellen als hij toch iets meekrijgt. Bij enge verhalen zeg ik altijd dat het maar een verhaal is, maar bij dit soort dingen is dat wat lastiger..

Deel Deze Pagina