Ik heb een vraagje. Wij zijn erg snel alweer in verwachting van de tweede (N zal ongeveer 11 maanden zijn als de tweede geboren wordt) en nu vraag ik mij af of we een tweede maxicosi zullen aanschaffen voor de nieuwe baby of dat N extra vroeg in een vervolgautostoel kan. N is erg klein (zit op de -2,5 lijn) dus dacht zelf aan een extra maxicosi, maar vriend vind dat ze dan wel in een vervolgstoel kan. Wat denken jullie en hebben jullie eventuele aanraders voor een vervolgstoel? Of zullen we gewoon afwachten en pas vlak voor de uitgerekende datum kijken?
Ik zou ook nog even afwachten. En dan desnoods een tweedehands kopen die je na een paar maanden weer doorverkoopt.
Of je koopt de maxi cosi pearl (eventueel de 2waypearl) en dan in ligstand. Komt heel erg overeen, in de ligstand, met een groep 0 stoel, maar is dus wel een vervolgstoel.
Ik zou het niet doen normaal kunnen ze rond 9mnd inde vervolgstoel en als jullie kindje dan al 11mnd is zou het daar wel in kunnen. Evt eerst in ligstand en niet meteen lange afstanden.
Ik zou de maxi cosi pearl of maxi cosi tobi kopen en die dan in ligstand zetten en laten. Je dochtertje ligt dan echt en steunt amper op haar heupen op die manier.. Vind dat bij 11 maanden wel kunnen zo
Ik zou goed kijken of je kindje voldoet aan de eisen van een vervolgstoel. Als ze nog geen 9 kg weegt (en dat is, denk ik, het geval als ze op de -2,5 lijn groeit), dan zou ik haar niet overdoen, maar zo lang mogelijk in de MC vervoeren. Dan maar een tweede MC of, misschien beter, een groep 0+/1 combistoel (Autostoeltjes vergelijken | Consumentenbond).
Ik denk niet dat als ze op de -2,5 lijn doorgroeit ze 9 kg weegt met 11 maanden, zou persoonlijk zo'n 'ukkie' dan ook echt nog niet in een vervolgstoel doen.
Mijn jongste dochter zat rond die leeftijd precies op het gemiddelde en zij woog met 11 maanden nog net geen 9,1 kg.
Het ene kind op de -2,5 lijn is het andere niet... Ik zou dus kijken of je kind wel of niet aan de eisen van een vervolgstoel voldoet en die dan aanschaffen. Je zal hem sowieso nodig gaan hebben en een tweede maxi cosi is onzin als ze in een vervolgstoel kan. Afwachten, in ieder geval zo lang mogelijk lijkt mij wel handig. Je bent nog geen 20 weken zwanger en je oudste heeft dus nog even de tijd om te groeien
Dat is rcht een beetje onzin... Ligt helemaal aan je kindje Zolang het hoofdje niet boven de rand van de maxi cosi uitkomt en dus nig past is de maxi cosi het veiligst Pas daarna ga je naar een vervolgstoel Mijn zoontje heeft 15 maanden in de maxi cosi gezeten
Ik zou gewoon afwachten... Je kan je natuurlijk altijd alvast oriënteren op een vervolgstoel zodat je dat al hebt gedaan. Hier een meisje wat met 9 maanden over is gegaan, ze was toen 8,5 kilo. Dit had er mee te maken dat ze zich ging afzetten tegen de stoelleuning en zo is de cosi meerdere malen "omgeklapt". Ik had met 5 maanden nooit kunnen bedenken dat ik m'n meisje al zo snel over zou zetten naar een vervolgstoel. Wij hebben een mc Tobi en die stond dan in ligstand. Ps. Ik weet dat ik ook een isofix oid had kunnen kopen, maar vanwege de kosten hebben wij daar niet voor gekozen.
En bv de Milofix of 2wayPearl van MaxiCosi als vervolgstoel tzt? Dat kan volgens mij prima. Ik meen zelfs dat de MiloFix al vanaf de geboorte kan?
Ik zou een achterwaarts gerichte vervolgstoel nemen voor de oudste. Of een tweede groep 0+ stoel als ze t.z.t. nog te licht of klein is voor een groep 1 stoel. Ook zijn er combinatie groep 0+/1 stoelen waar ze dan nog achterwaarts in kan. Zo lang mogelijk achterwaarts is vele malen (min. 5x!) veiliger. Er zijn zoveel mensen die een jong kind al in een voorwaarts gerichte vervolgstoel zetten omdat ze geen tweede stoel willen aanschaffen bij de geboorte van de tweede... bespaar niet op de veiligheid van je kind zou ik zeggen! Op www.achterwaartsvervoeren.nl vindt je diverse mogelijkheden voor stoelen.
Ik zou op 11 maanden absoluut geen maxi cosi meer kopen. Zou eerder gaan voor een 1-2-3 stoel of zelfs eentje tweedehands kopen die ook voor pasgeborenen kan.
Bedankt voor de reacties meiden! Een tweedehands stoel is geen optie, ik wil een nieuwe ivm de veiligheid. En achterwaartsvervoeren wordt hem niet denk ik, ik ben altijd heel erg wagenziek geweest en heb laatst ook gelezen dat het niet eens zo heel veel veiliger is. Maar ik ga het gewoon nog een paar maanden afwachten