Hoi, Weet niet of ik de vraag hier goed stel maar wist niet waar ik hem anders moest plaatsen. Wil vandaag beginnen met het eerste babywasje maar nu heb ik een hoop kleertjes die niet wit zijn maar beetje cremig en dan met een opdruk waar zouden jullie die nou bij doen witte was of? Met eigen kleren gaat het altijd goed maar zou het zo zonde vinden als ik nu wat verpest. Dus hoe hebben jullie de was gesorteerd? Alvast bedankt!
hai Ik gebruik zelf van die doekjes erbij je kent ze wel denk ik van de tv dan doe je zo'n doekje in je wasmachine en dan doe ik alle kleertjes bij elkaar en dan zet ik het gewoon aan,de kleuren blijven dan veilig, je hebt ze ook voor witte was maar daar gebruik ik ze niet voor,ik heb mijn witte was echt de wahandjes en luierdoeken en handdoeken apart.....maar mocht je het niet vertrouwen dan hou je gewoon alles apart vooral iets roods of oranje hou je er dan uit.
Ik was alleen rood en paars appart. Ook met turqouze oppassen dat wil ook weleens flink afgeven. Dat was ik altijd een keer op de hand om het te checken. En soms roze als ik een hele wasmand vol heb. De rest is of donkere of lichte was. In de lichte was gaat: wit, ecru, lichtblauw, lichtroze etc. En ik was alles op 30 graden. Behalve de witte 60 graden was voor de handoeken, washandjes, vieze rompers, theedoeken etc.
Hier ooknaan de was In de lichte was doe ik alle lichte kleuren, dus wit, lichtblauw, creme, lichtgrijs etc. In de donkere was de donkere kleuren ik was alles met neutral op 40 graden. Rood enzo hou ik er inderdaad ook uit. Te link. En aangezien ik maar twee rode dingen heb wordt dat wel een heel klein apart wasje
Thx meiden voor de tips! Heb gister het eerste witte babywasje gedaan, alles is gelukkig nog mooi wit Het nieuwe is er wel vanaf maar ja dat hou je toch.
Ik heb gewoon eigen wasmiddel gebruikt, Robijn. Alleen mag je geloof ik geen wasverzachter gebruiken.
ik ben nog niet aan de babywas (nouja, heb wel een maxicosi-bekleding gewassen al), maar heb wel al speciaal Ariël Sensitive wasmiddel gekocht. schijnt beter te zijn voor het gevoelige huidje. en idd: geen wasverzachter gebruiken (maar dat doen we hier nooit, want we hebben een droger). Neutral of Klok schijnt ook prima te zijn; ook zonder geurstoffen etc. En als ze dan wat ouder zijn kun je overgaan op je eigen wasmiddel, en zien of ze daar tegen kunnen. Al doet een vriendin dat vanaf het begin; die heeft gewoon geprobeerd met eigen wasmiddel, en ging gelijk prima. succes! was-ze.
Maxi cosi heb ik ook niet gewassen hoor. Ze zitten er toch niet bloot in en hij was ook ingepakt uit de winkel gekomen. Wel straks als hij op zolder gaat voor nummer 2. Dat is nu wel nodig Ik was vanaf het begin af an met mijn eigen wasmiddel. Wasverzachter gebruik ik nooit.
Meisje van de babydump zei tegen ons dat dat wel kan, maar dat je hem er weer heel moeilijk omheen krijgt. Pas op dat die niet krimpt. Ik ga hem in elk geval niet wassen. Mag je inderdaad geen wasverzachter gebruiken?
Ik had oranje en licht blauw bij elkaar gedaan maar dat is mis gegaan me oranje badcape en me oranje aankleedhoes heeft een blauwe gloed! Ik baal er enorm van. Iemand een tip om het het eruit te krijgen of ik het gewoon verpest is me nog nooit eerder over komen met me eigen kleding durf nu ook niet meer zo goed de kleertjes te wassen,
Zonde Brien! Tja allebei zijn het moeilijke kleuren, ik zou het niet aanraden ze zomaar in 1 wasje te gooien. Geen idee of je het nog eruit krijgt met iets, ben bang dat het niet meer goed gaat komen. Wasverzachter wordt afgeraden, omdat ze er alergisch op kunnen reageren. Zou het dus achterwegen laten.
Ik zou het gewoon nog een paar keer proberen te wassen. De kraamverzorgster had een wit pakje tussen de gekleurde was in gedaan waardoor het er roze uitkwam. Ik heb het nog een paar keer gewassen en nu is het weer gewoon wit.
ik meen mij te herinneren dat ariel sensitive wasverzachter heeft toegevoegd.... weliswaar wel sensitive.
misschien met vannisch in de machine en zo een kleurabsorberend doekje? maar eerlijk gezegt denk ik niet dat je het er nog uit krijgt ik heb alles van dezelfde keurtint in de gootsteen gezet met koud water en azijn. een nacht laten trekken en dan de machine in en in de droger, niets is verkleurd of gekrompen. trukje van mijn moeder
Ik heb gisteren nog een keer de was gedraaid en uit de waskussenhoes is het eruit alleen uit me badcape nog niet helemaal. Dus ga hem vanavond maar even in een koud soppie zetten met vanisch Bedankt in elk geval!