Welk ongevraagd advies kwam nou wel als geroepen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Berte, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Welk ongevraagd advies kwam nou wel als geroepen?

Gewoon, dat vroeg ik me af. Je leest hier regelmatig over ongevraagd advies van (schoon)moeder, buren en andere vast goedbedoelende mensen, die ik ook allemaal tegenkom, waarbij ik dan altijd denk "lalalaa, ene oor in, andere oor uit."

Maar af en toe zit er toch die ene gouden tip bij en die kwam hier van, jawel, de buurvrouw:
    Hier staan nog een aantal planten van de vorige bewoners in de tuin en in ene zegt mijn buurvrouw dat haar zusje heeft gezegd dat die en die plant toch wel gevaarlijk is. Dus ik zoek die plant op op het internet, blijkt het een Gouden Regen te zijn, een paar zaadjes van die plant kunnen al dodelijk zijn. Dezelfde week was die plant dus met wortel en al uit mijn tuin verdwenen.

Ik maak me trouwens ook regelmatig schuldig aan het geven van ongevraagd advies :p.

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ehm; dingen zoals 'het komt wel goed' van tijd tot tijd. Ook al komt het niet goed of heb ik er totaal geen vertrouwen in, dan is het in sommige gevallen wel fijn om te horen dat iemand dat zegt.

Verder dingen zoals; overgevoelige antennes, wind je niet zo op; je moet ook weer afdraaien, en diverse spreuken waar een kern van waarheid in zit. Het beste advies vind ik nog wel dat je het beste alles zelf kunt doen en de touwtjes in handen nemen, want jezelf kun je vertrouwen; dat moet je van een ander nog maar aannemen. Nou ja, dat soort levensadviezen meer.

De rest van de praktische adviezen weet ik eigenlijk niet. Oh ja, iets met baking soda.

3. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Slaap er nog een nachtje over.
    Ik ben vrij impulsief en mijn moeder zegt het zo af en toe.
    Is voor mij altijd weer een "oh ja" momentje.

4. Pink Peony

Pink Peony Niet meer actief

Leuk topic al kan ik zelf niks bedenken...

5. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Het beste advies wat ik kreeg was: Het ene oor in en t andere oor uit, Dat wat handig is luister je naar! (Was na de geboorte van mijn zoontje waarbij ik helemaal gek werd van alle adviezen haha):D

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja mijn schoonmoeder.. ze heeft vaak goed advies haha.

Zo was mijn zoontje beetje ziekig rond de 6/7 maand en had hij als troost zijn speentje mee gekregen naar bed (normaal alleen overdag). Dit hadden we dus nooit moeten doen :p We konden er 6x per nacht uit om hem zijn speentje terug te geven, dat ging al een week zo aan.

Toen kwam mijn schoonmoeder; *man zijn naam* heeft aankomende week toch nachtdienst?? ja klopt zei ik..
    Nou zegt ze, als je hem die week gewoon geen speen geeft en laat gaan.
    Ohh hell.. ik dank haar hier elke dag nog voor, dat ik er zelf niet op kwam haha. Na 2 nachten protesteren sliep hij door als een roosje zonder speen, na die tijd geen enkele nacht meer wakker geworden.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh ja, ik herinnerde mij net weer de uitspraken:

Als olie van je rug laten glijden & je moet van zijn probleem niet jouw probleem maken - laat de aap op zijn schouder zitten; not your business.

En natuurlijk mijn eigen favoriet: als de ander er geen moeite in steekt, waarom doe jij dat dan wel?

8. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Met stip op nummer 1: 'een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest'. Als het nou óóit eens écht tot me door zou dringen zou ik een gelukkig mens zijn...

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja! Dat zei mijn vader ook altijd en man oh man wat heeft hij gelijk! Dat en 'angst is een slechte raadgever'. Sinds we daar naar zijn gaan leven enkele jaren geleden is ons leven zóveel mooier, gelukkiger en kansrijker geworden. :) Hadden we veel eerder moeten doen natuurlijk....maar toen nog niet moedig genoeg helaas.....:)

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik liep hoogzwanger in de stad terwijl het gevroren had ( zo`n 5 jaar geleden ... ) en er kwam een oudere man naar me toe. Hij zei;" mevrouw ik wil me er niet mee bemoeien hoor, maar u loopt met u handen in uw zak en als u nu valt door de gladheid kan u uzelf niet opvangen met u handen en dat is met zo`n dikke buik niet handig.. "

Ik vond het zo schattig ... en hij had natuurlijk gelijk ..

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat je als persoon zelf moet uitstralen (bepalen) wat je waard bent en het niet van anderen af moet laten hangen.

12. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Een vrouw in een schoenen winkel (niet de verkoopster): koop de schoenen, ze staan u leuk. Daarna nooit last gehad van zere voeten bij die schoenen wat ik meestal wel heb. Ik ben die vrouw nog steeds dankbaar :)

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    "Je kan beter zelf professionele haarverf kopen en die folie coupe soleil door een thuiskapster van Marktplaats laten doen dan je scheel te betalen aan de kapper en de zogenaamde 4 tubes die ze nodig hadden".

En inderdaad! Ik betaal nu €35 ipv €180.

Oké, exclusief de 2 verftubes die ik zelf koop van zo'n €30, maar toch.
    Scheelt me heel veel geld. Beste ongevraagde advies die ik ooit kreeg

(Ps. Ik heb lang dik haar tot m'n kont.)

14. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Jaren geleden, wildvreemde man op straat: je moet niet roken en en fietsen tegelijk. Bij inspanning staan al je longblaasjes ver open en dan is roken nog slechter dan het normaal al is.

In eerste instantie dacht ik: uhhhhh waar bemoei je je mee? Maar later kon ik zijn opmerking niet loslaten. Uiteindelijk helemaal gestopt met roken. Ben die man nog steeds wel dankbaar. Hij had zelf overigens ook jarenlang gerookt zei hij.

15. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

"Goed is goed genoeg."

Dit i.v.m. mijn perfectionisme. Heel verhelderend. Ik moet het alleen wel vaak herhalen tegen mezelf.

16. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Situatieschets: Ik ben aan het koken, en mijn moeder is ook druk bezig. Met mij op de vingers kijken, welteverstaan. En dat terwijl ik prima wijn in huis heb.

Moeder: "Mag ik je een tip geven?"
    Ik: "Nee!"
    Moeder: "Nou dan niet."

[5 seconden pauze]

Moeder: "Ik doe het toch!"

Het ging over afgieten. Water naar je toe laten stromen in plaats van van je af. Veel handiger. Ik pas het schoorvoetend toe. ;)

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Daar kwam mijn man laatst ook mee. Wel tijdens een andere discussie. Hij lacht me nog steeds uit als hij ziet dat ik het idd aangepasts heb😁

18. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Ik heb het juist andersom aangepast nadat de pan uit mijn handen schoot en ik kokend water over me heen kreeg. Nu dus altijd van me af afgieten. Wat onhandiger voor je polsen misschien, maar minder blaar-gevoelig!

Dus in de categorie ongevraagd advies... :p

19. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Wachten totdat de olijfolie echt goed heet is voordat je het vlees er in legt. Dan neemt het vlees minder olie op. Toen vond ik ongevraagd advies van mijn schoonmoeder niet erg, nu erger ik me er rot aan..

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nu je het zegt😳
    Ik gebruik wel een vergiet in het vervolg😂

Deel Deze Pagina