Hallo, Ik ben gisteren voor het eerst naar de vk geweest om een echo te laten maken...een beetje een teleurstelling eigenlijk. Ik ben vorige maand gestopt met de pil, maar daar voorafgaand was ik 2 keer achter mekaar heel snel ongesteld, omdat ik de pil een aantal keren vergeten was....dus waarschijnlijks mn hele cyclus in de war.... Maar goed, ik dacht echt dat ik dus gisteren zo'n 6,5 week zwanger zou zijn....omdat ik naar mijn mening een eisprong heb gevoeld rond 28 dec. Toen ging ze kijken en was er alleen maar een zwart rondje te zien..... terwijl ik dus al gehoopt had op een hartactie... Toen zei ze waarschijnlijk ben je dan pas 4 of 5 weken zwanger ( wat ook goed kan aangezien onregelmatig pilgebruik de afgelopen keren....dus de eisprong veel later) of het gaat niet helemaal goed. Ik mag nu 10 februari terug en dan gaat ze kijken of er wel wat zit, en als ik in de tussentijd zou gaan bloeden moest ik maar bellen.....In ieder geval zit er wel een zwangerschap... nou nou, wat een geruststelling...NOTTTTT! Wat een onzekere weken zeg....gisteren kon ik maar moeilijk van het positieve uitgaan... Nu al iets meer, want heb wel sinds deze week enorme gevoelige borsten... Stel dat ik toch 6 a 7 weken en het vruchtje is gestopt met groeien kunnen de zwangerschapsverschijnselen dan wel toenemen? en had ik dan al niet buikpijn en bloedverlies moeten hebben? groetjes
ach meis , het komt wel goed jij hebt een ringetje bij mij zagen ze niks , ben ook 5 weekjes , moet over 2 weken terug , ik begrijp hoe je je voelt . hoop dat alles goed komt , maar je kan ook een late ei hebben gehad , als het vruchtje niet doorgegroeid is moet ie het eigenlijk afstoten dus nee volgens mij gaan je kwaaltjes juis weg. meid je moet je niet druk maken dat is ook slecht ik zit nu ook in een rot situatie , sterkte
toen ik 5 weken was zagen zo ook alleen een vruchtzakje week later moest ik terug komen en zag een kindje met kloppend hartje
ik heb vandaag ook mijn eerste echo gehad.. was ook onregelmatig ongesteld en wist dus ook niet zeker hoe lang ik al onderweg was.. maar ging toch wel van het langste uit.. dat zou bijna 10 weken zijn.. en nu bleek dat ik nog maar ongeveer 7 weken was.. hartje klopte wel goed, maar ze konden nog niet precies zeggen wanneer ik dan uitgerekend ben omdat het eigenlijk nog te klein was om een goede meting te doen. over 2 weken moet ik weer terug komen. dan kunnen ze het wel met meer zekerheid zeggen. baalde er vooral van omdat ik nu het gevoel heb dat ik nog 3 weken langer in "de gevarenzone" zit. maar goed, ik weet iig wel dat het leeft en groeit.. hoop dat jullie de 2 weken rustig doorkomen.. tis een lange tijd als je in onzekerheid zit, maar probeer het van je af te zetten.. je kunt er toch niets aan veranderen. en als je zwangerschapskwaaltjes erger worden zou ik me zeker geen zorgen maken.. dat zijn goede tekenen. succes!
Bij mijn eerste echo dacht ik ook 7 weken te zijn, terwijl ik er maar 5 was! (Echo staat in mijna lbum). Ook een dikke teleurstelling omdat er toen nog niks te zien was. De tweede afspraak vroeg de VK of ik inmiddels al wat bloed verloren had omdat er nog NIKS te zien was, en omda thet hartje niet klopte. Schrok me wezenloos en ze maakte me heel erg bang... Gelukkig gaat alles gewoon goed... Maak je niet onnodig druk want dat zou echt zonde zijn van die weken die je moet wachten meis..
Meid ik snap dat je teleur bent gesteld maar aan de andere kant, je wist niet 100% zeker hoe ver je was dus dit zat er een klein beetje wel in. Over een MK kan ik vertellen dat er genoeg vrouwen zijn die blij naar een echo gaan en daar niet zo blij vandaan komen. Je verschijnselen blijven tot alles uit je baarmoeder is. Probeer je niet al te druk te maken, moeilijk ik weet het. Iedere vrouw heeft deze weken alle onzekerheid met zich mee. Ik ook nog steeds omdat ik pas over 2 weken naar de VK moet en ik nog geen hartje heb gehoord, wel gezien op de echo maar alweer 2 weken terug. Zolang er geen bloed is ga ik maar van het beste uit.