erg snel boos als iets niet lukt

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MissFlower, 26 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    is dat ook een fase?:p

Jemig de laatste tijd als ze aan het spelen is en iets lukt niet, blijft bijv. niet liggen of het past er niet in dan gaat ze gillen en er mee gooien. Ze is dan zo gefrustreerd! Hoort dit bij haar leeftijd of heb ik een erg ongeduldig kind? kan overigens bij mij weg komen:)

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.879
    113
    Haha, nou Robin kan af en toe ook zo reageren. Dan wil ze iets maken van Duplo of een puzzelen en als het dan niet lukt, mikt ze de heleboel om en soms geeft ze het een trap. Ligt geloof ik een beetje aan de situatie en haar bui. Of ze heeft het van mij, want ik ben met sommige dingen ook niet zo geduldig :).

3. randi

randi Niet meer actief

denk dat dit een fase is. de mijne doen dit ook en denk vooral dat ze zo reageren omdat ze zich nog niet voldoende in zinnen kunnen uitdrukken en ja mischien zit er ook een beetje temperament in het karakter. het ene kind is geduldiger dan het andere hé ;)

4. supermama4

19 nov 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi

onze dochter van 2 en half heeft dit ook nu heel erg :(
    woede aanvallen als haar iets niet zint......
    soms wel 4 x op een dag ze is erg actief
    een echte handenbinder;) zo blijf je wel bezig
    het is indd wel heel vervelend soms
    ik hoop vooral dat dit een fase is :( het duurt nu toch al zon 3 maanden nu ik er zo over nadenk...toch blijven het wel schatjes ;)

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nou, als je hier af en toe ons ontploffende dame ziet...
    Als t niet lukt dan moet je echt duiken hoor, dan vliegt er echt vanalles door de kamer heen!

6. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hier ook woedend als iets niet lukt... Maar dit heeft hij al heeeel lang dus denk dat het bij hem hoort (eindelijk iets van mama :p meegekregen)

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hoort er idd gewoon bij volgens mij! Hier komt het maar zelden voor, maar soms heeft hij dat ook ineens! Lekker frustrerend voor de kleintjes!

8. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier ook hoor, als het haar niet lukt wordt ze boos.
    Ze gooit er dan meestal niet mee maar gaat dan languit op de grond liggen.
    Ik zeg dan vaak wel dat ze het even aan me moet vragen of ik wil helpen ermee zodat het wel lukt.
    Dat begint nu wel aardig te lukken want donderdag zegt ze opeens tegen me toen iets niet lukte.
    Mama help even, amy kan niet.
    Moest er wel om lachen.

9. augustus

augustus Niet meer actief

Rosalie heeft er ook "last" van.
    Vooral als ze hulp nodig heeft en het niet krijgt is het raak.
    Ik probeer haar nu te leren dat ze moet vragen of ik wil helpen.
    Hopelijk gaat dat werken.
    Soms denk ik echt "wat doe ik toch fout" , dan blijft ze gillen en drammen om (bijna) niks. Voor haar zelf is het ook sneu.
    Zeker omdat de frustratie vaak makkelijk te voorkomen is, alleen ziet ze dat zelf nog niet.
    Maar goed het hoort ook bij de leeftijd (zeggen ze).
    Ik vind het ook soms lastig om te zien wanneer ze negatieve aandacht vraagt en wanneer ze gefrustreerd is door iets wat niet lukt...Hebben jullie dat ook?

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Herkenbaar;) Leuk ook als je ze op zo'n moment wilt helpen, woooow, dan is het hek helemaal van de dam. Want tja, zelluf doen staat bovenaan het lijstje van madame, ookal lukt het niet en heeft dat van die fijne driftbuien tot gevolg..

(of topic, MissFlower ik zie dat onze kids van dezelfde datum zijn:D)

11. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    Mijn dochtertje heeft er ook last van al een 6 maanden, en ik zie precies mijn vriend erin, als hem iets nietlukt raakt hij beetje geiriteertd, dus bij haar is het denk ik geen fase maar heeft ze het van vriendlief.

12. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Heel herkenbaar hier wordt er ook mee gegooid als iets niet lukt.
    Hij doet het nu niet ineens meer en roept eerst om hulp naar ons, maar als we er niet snel genoeg zijn vliegt het door de lucht.

13. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Heeeeel herkenbaar! Haha! En helpen mag echt niet. Het is denk ik gewoon de frustratie, wat minimuisje ook al zegt. Ze willen heel veel maar het lukt niet!

14. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    mijn zoontje in een snelle opgever! dat is zijn karakter denk ik want ik heb het ook!
    ik stimuleer hem om het nog een keer te proberen maar mieestal geeft hij het op.

Deel Deze Pagina