afmetingen van de kinder/baby-kamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door anniek, 24 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

3 bij 4 ongeveer.

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    De oudste heeft een kamer van 35m2, wel met schuine daken maar zeker 26m2 loopoppervlakte voor een volwassene.
    De jongste heeft een kamer van 25m2 op de begane grond dus geen schuine daken.

3. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    5x3,5 schat ik.

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ons toekomstige kamertje wordt 10 m2

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

2,45 x 3,10 is onze baby kamer

6. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    uhhhhh ik schaam me bijna om het te zeggen, maar Thijs heeft een slaapkamer van 25m2 en wijzelf een slaapkamer van 23m2. Dit zijn dan wel onze enige 2 slaapkamers en we liggen allebei op een andere etage. Maar het is wel een gezellige kamer.

7. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

1 mei 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Kamertje is hier 2 en een beetje bij 2 en een minibeetje. Inclusief een muurkast.
    Het is klein, maar voor die kleine groot genoeg. Ledikant, flinke commode, schommelstoel, elektrisch kacheltje en een kistje staan erin. En ik kan nog steeds prima mijn kont draaien.

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    0 bij 0

9. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    WIj hebben net een kleine verbouwing achter de rug. één kamer in 2en opgedeeld.

Fenna heeft nu een kamer van 2,5 x 3,4
    we hebben nu een logeerkamertje van 2 x 2,5
    Nu zag ik dat iemand had neergezet dat een kamertje te klein zou zijn voor een kindje?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat een kindje in eerste instantie prima op een kamer van 2 x 3 kan. Er zijn genoeg kindjes die niet eens een eigen kamer hebben, en de eerste paar jaren vind ik het een prima optie. Daarna kijken we wel weer verder

10. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    hier ligt mn meisie in het kleinste kamertje dat ik heb en die is 1,8 bij 2,5.
    Vrij klein, maar er zit een grote inbouwkast in en er past een grote commode in en een groot ledikantje en dan heb ik nog ruim plek om het badje neer te zetten.
    Het was of dit kamertje of de één na grootste en die is iets van 3 bij 5,5 en dat vond ik een btje te groot voor een babytje, die doet immers toch nog niets met die ruimte.
    Strax als ze wat ouder is mag ze wel die kamer, om te spelen enzo.
    Nu wordt de kamer gebruikt als een eetkamer / relaxkamer / logeerkamer ;)

11. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    2 x 3 meter. Lekker knus. we hadden ook een kamer van 4 x 4 in de aanbieding, maar daar rakkt zo'n kleintje in verloren!

:)

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik sta er echt van te kijken hoe groot sommige kamers zijn!

13. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Mensen richten een complete balzaal in met ontelbare accessoires voor 1 heel klein mensje :(

14. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Nou, hier absoluut dus geen balzaal: onze babykamer heeft de waanzinnige afmetingen van 1.78 x 2.30. Er staan nu 1 kleine commode-kastje, een ledikant en 1 wiegje en verder plankjes aan de muren. Zie mijn album. Wij als waardeloze aanstaande ouders zijn te beroerd om onze eigen slaap- en studeer/logeer-kamer af te staan... :) :) :) . Maar als het kind ouder is hebben we hopelijk genoeg geld om de zolder te verbouwen.......
    Verder vind ik het wel belangrijk dat het beebje een eigen plekje heeft, maar ja, in vele landen groeien ouders en kinderen op in 1 ruimte, dus ons beebje zal het vast wel redden.
    Onze buurjongen van 11 heeft nog tot vorig jaar in 'hetzelfde' kamertje gebivakkeerd trouwens, maar daar zijn ook 3 kinderen, dus er was weinig keus denk ik....

15. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Uh wat moet je dan? Ze hebben al de kleinste kamers, en ja die zijn waanzinnig groot, maar ik kan toch moeilijk verhuizen omdat de kamers te groot zijn?

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Weet de exacte maten ook niet maar geloof dat het iets van 2m bij 3m is. Lekker knus dus.Een tweede komt daar dan ook weer te slapen en dan verhuisd Levi naar een grotere kamer ( ongeveer 4m bij 3m ) zodat hij ook speel ruimte heeft.

17. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Kleine mensjes worden ook groot! ;)
    Als je een grotere kamer heb waarom zou het dan niet kunnen?

Hier is de kamer 16 vierkante meter.
    Maar mn kinderen moeten die kamer nog wel even delen tot we verhuisd zijn..
    En dan hopen we voor ieder een balzaal! :D

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Onze afmetingen zijn 3,2 x 2,5. 'k Vind 't precies goed voor een babykamer!
    Overige optie is een kamer van 3 x 3 en onze slaapkamer is 4 x 4.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Onze zoon zijn kamer is 5x3M , aan de grote kant. En de babynmmr2 krijgt de andere kamer van 4x3M.

Deel Deze Pagina