dag dames, de eerste 3 weken bv ging super goed. tot dat mijn dochter last kreeg van spruw en ik ook. ik heb ook erge kloven dus ik kolf nu al een week volledig af. ik word nu van alles super onzeker. van mijn lactatiekundige moet ik beide borsten gaan kolven maar nu word de melk minder? ik voel me ook niet zo prettig meer erbij. Voel me meer een koe(sorry) dan een vrouw en moeder ben de halve dag aan het kolven en dat frustreerd me best wel! het valt me zwaarder dan dat ik had gedacht.ik weet dat bv het beste is en was er ook erg fanatiek mee maar moet dat ten koste gaan van jezelf? mensen die dit herkennen?
Herkenbaar meis, zie topic hieronder. ik kan je volledig begrijpen. Kop op! ( ik probeer zoveel mogelijk info te vergaren voordat ik een keuze maak, misschien ook wat voor jou ?) sterkte. ( zei de andere koe hihi)
bv geven met een tepelhoedje?? wordt niet echt aangeraden geloof ik...maar misschien beurt dat even je melkproductie omhoog..
ik snap dat je je zo voelt, maar probeer de eerste weken/maandjes na je bevalling als een investering te zien....het blijft ehct niet voor eeuwig zo....tis even zwaar of in jouw geval een gedoe om dit even op te lossne maar het komt echt goed als je vol houdt ( en vooral WILT volhouden heh) Ik zou wel blijven kolven, en toch proberen je kindje aan te legge zodra je kloven gaan helen, neem aan dat je kindje nu wel goed aanhapt? Tis wle vervelend maar je moet er "doorheen" .. tja "ten kostë van jezelf" zo zou je het niet moeten zien..maar jij en je kindje moeten wennen en zij leren drinken en jij leren goed ana te leggen en je hele productie moet nog stabilseren dat kost wel tijd...idd jouw tijd...maargoed...zodra het vlekkeloos verloopt is zul je zien dat je het wel waard vond... Maar ik heb makkelijk praten, ik vind wel als je je er niet goed bij voelt, dan schiet het niet op ermee door te gaan, je moet er wel 100% achter staan... Je bent ook net bevallen en dan ben je ook erg moe en je lichaam aan het herstellen en dan kan het veel van je vergen en is het logisch dat je je er zo over kan voelen hoor, hebben wel meer mama's...alleen positief blijven en doorzetten als je dat wilt! succes en sterkte!