Afname van BV, wat nu....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door rheallover, 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja, ik zou persoonlijk ook even een second opinion vragen aan een lactatiedeskundige.

Ik begrijp dat het niet altijd een sprookje is, maar heb gewoon nog nooit zo'n verhaal gehoord.

Daarom dat ik ook denk dat de ha misschien niet zo veel van bv kent.

Veel sterkte meid.

Saartje

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Kom op zeg denk je nu echt dat je aan melk kan zien of die goed is? Ik ben er zowiezo al niet zeker van dat melk uberhaupt van slechte kwaliteit zou kunnen zijn (en al zou dat kunnen vanwege een foutje in de natuur is dan zal het echt niet vaak voorkomen maar ik lees het wel regelmatig hier en elders op i-net) vind ik denken dat je aan melk kan zien of die goed is echt compleet belachelijk.

Melk ziet eruit als melk, zeker voormelk kan wat wateriger eruit zien (zelf nooit wat van gemerkt maar daar hadden we hier pas nog over) maar zien dat het niet goed genoeg zou zijn? Als je dat al zou willen laten onderzoeken dan moet daar een flink lab aan de te pas komen dat lukt echt niet met het blote oog. Verder gebeurt het wel vaker dat kids afvallen met bv. Is idd niet goed en reden voor extra aandacht door een goede lactatiekundige en daar kunnen tal van redenen voor zijn.

Ik denkeecht niet dat ik jou kan overtuigen toch bv te geven daar is dit stukje ook helemaal niet om bedoeld maar doordat er zulke onzin de wereld in komt gaan moeders alleen maar twijfellen en je huisarts... het is maar goed dat het de mijne niet is. Ik zou hem een pak leesvoer geven en daar nooit meer durven/willen komen met een bv vraag.

Sorry dat ik wat fel ben hoor maar ik vind dit echt tenenkrommend.

3. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Dat van die voedingswaarde is zowiezo vaak een fabeltje. Maar wat ik zo vaag vind is de PH-waarde van borstvoeding niet goed is :(: Echt nog nooit van gehoord. Weet iemand dat ben er gewoon nieuwschierig naar. Ik kan er op het internet ook niks over vinden.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wat zou de pH-waarde moeten zijn dan?

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    De ph-waarde moet dan uiteraard neutraal zijn, tussen de 6 en de 7.
    Een kind gaat echter niet spugen van een zuur iets , een kind spuugt omdat een verbinding tussen maag en slokdarm niet goed functioneert.

Een HA die de BV bekijkt?
    ( pakt haar sherlock holmes loep, en ruikt onraad)

Schandalig!

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Neutraal? Ik denk eerder alkalisch, en neutraal is toch tussen 7 en 7,5.

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wij hebben geleerd op de opleiding
    : boven de 7 meer Basisch
    : onder de 7 meer zuur

8. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Moedermelk is basisch

Behalve een te zure voeding leveren ook andere factoren een bijdrage aan acidose, zoals stress, weinig slaap, onvoldoende ontspanning, t e weinig drinken van gewoon water en te weinig beweging. Een zuur-base-evenwicht vind je tegenwoordig alleen nog bij mensen die alleen maar rauwkost eten, bij natuurvolkeren en bij kinderen die borstvoeding krijgen (moedermelk is basisch, gepasteuriseerde koemelk daarentegen zuurvormend).

Ik vond dit stukje op internet, maar wat is basish, is dat het tegenovergestelde van zuur?

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ja

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijne is 8.4 :)

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Dat is behoorlijk basisch ja :D

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    In mijn melk zouden de vissen iig geen leven hebben :)

13. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Rheallover je moet doen wat jij denkt dat goed is. ;)

14. stefankleintjes

stefankleintjes Nieuw lid

14 sep 2007
    3
    0
    0
    kinderdiëtist
    Ha Rheallover

Deze arts heeft gewoon klink klare onzin staan verkopen. Dit is bijna liegen en een heel kwalijke zaak.

Het is een feit dat moedermelk altijd goed is, nooit te zuur is en nooit de eerste oorzaak is voor spugen. Er is niemand die door even naar een beetje ter plekke afgekolfde moedermelk te kijken en een zuurgraadtestje te doen, kan vertellen dat die melk niet goed is. Daar is een andere manier van monster nemen voor nemen en de beschikking over een half laboratorium. Voor en goed monster moet je gedurende 24 uur voor in het midden van en na elke voeding uit beide borsten een beetje kolven en dan alle monsters mengen en testen. testen doe je door het vaststellen van de gehaltes aan eiwitten, suikers en vetten. Zuurgraad is irrelevant.

Wat hier aan de hand kan zijn is een combinatie van te weinig voedingen (zes is echt absurd weinig), waardoor jouw kind grote voedingen krijgt, die de maag van slag brengen, en veel kolven waardoor de melkproductie onnodig gestimuleerd wordt en je borsten waarschijnlijk constant vol zitten met magere melk.

Wij hebben dit advies:
    Alle kunstvoeding en flessen en spenen de deur uit;
    Kindje minimaal elke twee uur aan de borst; eerste borst leeg, tweede naar smaak;
    In de nacht minimaal 1, liever 2 voedingen tussen 23.00 en 06.00uur;
    Niet meer kolven tussendoor, met uitzondering eventueel van 1 keer in de ochtend om je borsten een keer leeg te maken en je kindje een keer een goede slok zeer vette melk te geven.

Het spugen en het afvallen kunnen zeker komen door de grote sloten magere melk, waarvan je kindje gaat spugen. Vaker kleine voedingen maakt de melk vetter en zorgt een minder overladen maag.
    Dus het lijkt ons verstandig dat je je snel meldt bij een lactatiekundige. Dat krijg je van de verzekering meestal vergoed. En al zou je er wat geld aan uit moeten geven, je zult altijd goedkoper uit zijn dan wanneer je de rest van de tijd kunstvoeding moet kopen. Daarnaast kun je jezelf over het onderwerp informeren bij het Kenniscentrum Borstvoeding.

Succes ermee! Groet, mede namens Gonneke van Veldhuizen, lactatiekundige

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    WE HEBBEN EEN LK OP HET FORUM \:D/ =D>

16. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat een fantastisch advies!

EINDELIJK!

17. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
  18. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    duidelijk!

19. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Super dat dat nu ook weer duidelijk is... klonk allemaal toch iets te vaag.

20. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Dat is een duidelijk antwoord idd. Nu heb ik ondertussen ook een reden waarom Leander misschien te veel spuugde. Ik kolfde ook vaak tussen door.
    Maar heb dit de laatste dagen achterwege gelaten en hij spuugt idd een heel pak minder.

Dacht dat het kwam doordat ie 3 dagen gaviscon gekregen had, maar dit lijkt me toch een meer logische verklaring.

Deel Deze Pagina