Misselijkheid erfelijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Boney, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

    Boney VIP lid

    23 dec 2006
    16.784
    0
    0
    Ik ben sinds 2 weken vreselijk misselijk en kan weinig eten binnenhouden.
    Mijn moeder is bij alle 4 de zwangerschappen ook zo beroerd geweest en dat maanden lang.
    Nu is mijn vraag of iemand weet of dat dit erfelijk is? Want dan heb ik nog een lekker vooruitzicht... :(
    En tips tegen de misselijkheid zijn natuurlijk altijd welkom. Ik heb er nu alles voor over dus ga alles proberen.

    Veel liefs Boney
     
  2. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Tja, ze zeggen dat het inderdaad kan zijn dat je zwangerschap op die van je moeder of zussen lijkt. In mijn geval spuugde mijn moeder en mijn oudste zus van week 5 tot week 15 de boel onder, terwijl mijn tweelingzus en ik geen dag misselijk zijn geweest....
     
  3. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

    Mijn moeder is bij al haar zwangerschappen de eerste 5 maanden misselijk geweest en zoveel overgegeven dat ze naar het ziekenhuis moest.

    Ik heb in totaal 1x overgegeven.

    Er is hoop meid.
     
  4. Maartje06

    Maartje06 Fanatiek lid

    5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik ben ook vanaf het eerste begin tot nu toe misselijk (en overgeven). Mijn moeder heeft dat nooit zo erg gehad. Haar zus (mijn tante dus) daarentegen.......9 maanden spugen! *zucht*
     
  5. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Mijn moeder was altijd ziek van haar zwangerschappen. Ze was erg misselijk en had last van brandend maagzuur. Ik heb nergens last van en ga er tot nu toe nog fluitend doorheen.
     
  6. Sjaantje

    Sjaantje Bekend lid

    25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    hmmm mijn zus en moeder hadden niks, en ik ben nu net wat aan het opknappen maar knap beroerd geweest!
     
  7. jettje

    jettje Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Mijn moeder was alleen tijdens mijn zwangerschap misselijk.
    Tijdens die van mijn broer had zij nergens last van.

    Ik zelf ben al 9 weken lang misselijk :(
     
  8. Boney

    Boney VIP lid

    23 dec 2006
    16.784
    0
    0
    Misschien heeft het er ook mee te maken dat mijn moeder van mij heel ziek is geweest. Heeft zelfs in het ZH gelegen. Van mijn broers en zussen was ze ook ziek tot een maand of 7 maar van mij het ergst. Zou dat ook er mee te maken kunnen hebben?
     
  9. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Mijn moeder is 9 maanden misselijk geweest, elke ochtend. ik (gelukkig) maar 14 weken en dan in de avond...
     
  10. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    mijn moeder is 7 x zwanger geweest waarvan 5 uitgedragen en is nooit ziek geweest op wat maagzuur naar klachtvrij.

    mijn zus had ook alleen last van maagzuur.

    en ik last van ochtend misselijkheid, hoofdpijn etc maar tot nu toe geen maagzuur. (alleen de eerste 2 wk) mijn vorige zwangerschap was ik echter doodziek tot aan de 11e week toen ging het mis dus weet niet hoe het verder zou zijn gegaan maar ik denk ook beroerd
     

Deel Deze Pagina