Hoi hoi, Mijn libido is sinds ik zwanger ben enorm afgenomen.. Normaal gesproken deden mijn mannetje en ik het sowieso één keer per dag en soms vaker! Nu ik zwanger ben merk ik dat ik er gewoon veel minder zin in heb. Ik heb zin in genegenheid, maar niet zozeer in de seks zelf. Al dat gefrunnik aan mijn lichaam.. en ook doet de seks 'pijn' (ingang van mijn vagina heeft het gevoel alsof het in brand staat na de seks.. ):S Mijn mannetje ziet dat elke keer als een afwijzing en hierdoor is hij telkens teleurgesteld. Hij heeft juist enorm veel zin en vindt me super aantrekkelijk nu ik zwanger ben (alleen maar goed natuurlijk.. ) Ik vind dit zo vervelend en voel me hier ook totaal niet goed bij. Ik wil hem niets tekort doen, maar ondertussen hebben we er elke keer woorden over en ben ik gewoon bijna 'bang' om hem 'af te wijzen' .. Nu is hij voor zijn werk t/m volgende week weg en zou ik hem op een leuke manier graag willen verassen om het te laten weten dat ik 'm nog steeds heel hot vindt, haha.. Tips?
hoi meid heel herkenbaar hoor denk dat het een kwaaltje van de zwangerschap kan zijn ik heb er ook last van moet geeen polonese aan mijn lijf nu maar goed dat we het ook niet mogen van de gyn anders was mijn man ook zwaar teleurgesteld denk ik veel succes meid hij zal je toch best snappen?
ik heb dit alleen gehad in het begin, maar nu is het weer als vanouds of zelfs beter haha. voor de zwangerschap dede we het bijna elke dag en dit was in het begin nou ik denk ineens 3x per week. gelukkig had me mannetje hier wel begrip voor. nu is mijn libido op hol geslagen en wil de helle dag wel haha, hoor me mannetje niet klagen hoor. natuurlijk ben ik soms wel moe en slaan we over maar dit wordt dan heel snel ingehaald
Hij snapt het wel, maar tot op zekere hoogte.. en het irriteerd hem ook. Dan draait hij zich om in bed en wil hij slapen.. terwijl ik het heerlijk vindt als hij nog even lekker tegen me aankruipt. Hij zegt dat ik wat veranderd ben sinds ik zwanger ben.. maar ik neem aan dat het libido toch weer gewoon toeneemt?
nou bij mij niet, daar kan ik heel kort in zijn. Tot nu toe heb ik er echt gewoon geen zin in of ik ben veels te moe. Hoop dat het bij jou terugkomt in de loop van je zwangerschap. ach mijn mannetje vindt het ook niet altijd leuk, maar tegen mijn zin in dingen doen vindt hij nog erger. Dus ja, het is allebei gewoon een beetje aanpassen. groetjes suus
Vind het erg bijzonder dat dit mannen irriteert......maar goed... Mijn man wil helemaal niet omdat hij het eng vindt met een baby in mijn buik, gelukkig zijn er ook nog genoeg andere manieren om sex te hebben.....
Hier ook hoor. Was ook bijna elke dag raak.. nu misschien 1x in de week. Hij vind het wel jammer maar het doet ook erg pijn. Volgens de gyn is dat normaal Ze zeggen dat het vanzelf weer terug komt
Ik heb er bijna de gehele zwangerschap last van gehad..echt maar 1 of 2 keer per week ofzo..vind dat dus zeker een heel groot nadeel van het zwanger zijn..want vond het niet leuk..mijn man was er op een gegeven moment aan gewend..maar leuk is anders..
Tips om je libido terug te krijgen heb ik helaas niet voor je. Zoals zoveel dames al schreven. Op dit moment wil ik de hele dag wel. Was in het begin minder door de misselijkheid. Je schrijft ook dat je vagina brandt na het vrijen. Vraag eens na bij je verloskundige of huisarts of dit normaal is tijdens de zwangerschap. Misschien heb je een beginnende schimmelinfectie en komt het daardoor (heb je meer kans om tijdens je zwangerschap). Dan is er in ieder geval wat aan de 'pijn' te doen. Misschien dat dat wat scheelt. Hoop dat het snel weer beter wordt. Bij ons is het altijd het probleem dat ik een veel hoger libido heb dan mijn man. Dus ik ben bij ons degene die soms tandenknarsend in bed ligt
Hier ook wel...maar vooral omdat de gyn mij gemeenschap had afgeraden ivm met een bloeding.Denk dat het nu wel weer okay is. Was eigenlijk blij dat ik een smoes had... Arme vent!
Hij snapt het wel, maar tot op zekere hoogte.. en het irriteerd hem ook. Dan draait hij zich om in bed en wil hij slapen.. terwijl ik het heerlijk vindt als hij nog even lekker tegen me aankruipt. Hij zegt dat ik wat veranderd ben sinds ik zwanger ben.. maar ik neem aan dat het libido toch weer gewoon toeneemt? _________________ Veel liefs, Bo. Jammer voor je mannetje dat het hem irriteert dat je geen zin hebt, maar als je geen zin hebt, heb je geen zin denk ik dan. En het lijkt me logisch dat je verandert tijdens je zwangerschap, al die hormonen...!
Hier ook van mij uit heel vaak geen zin, maar dan verricht ik wel hand-en spanwerk bij hem , misschien is dat een tip? Liefs, Tanya
Hier nog iemand met bijna geen zin, maar wat het rare is dat als ik sex heb het toch wel weer fijn vind! Denk dat ik het een te groot "gedoe" vind in mijn hoofd hihi
helaas hier ook... Heb dan ook geen tips voor je Moet zeggen dat het in mijn eerste zwangerschap na de 16 weken weer goed kwam. Tot de laatste 6 weken voor de bevalling, toen werd het weer minder. Deze zwangerschap had ik dus goede hoop dat ik in 2e trimester wel weer zin zou krijgen, maar deze hele zwangerschap heb ik helemaal geen zin. Komt vooral omdat ik gewoon steeds moe ben. Met een kleine bijna peuter in huis is het best vermoeiend om zwanger te zijn. Merijn, onze oudste is zo ongeveer iedere ochtend om 6.15/6.30 wakker dusuitslapen is er nooit meer bij. Dus het is allemaal wel te verklaren en mijn man heeft er ook wel vrede mee, maar het is wel heel rot..
Het is normaal, het ligt ook niet aan jouw, het is gewoon je hormoonhuishouding. Daarom hoeft je man zich ook niet persoonlijk afgewezen te voelen, maar ja; dat doet ie dus toch. Ik zou 'm een lief briefje/kaartje schrijven dat je hem nog steeds heel aantrekkelijk vind en dat het niet aan hem ligt! Laat hem dit forum lezen, dan weet hij dat het gewoon bij een zwangerschap hoort. En wat betreft tips: misschien een verwen-je-man-avondje? even helemaal op hem richten, de eerder genoemde hand- en spandiensten?
Dat doe ik ook wel.. dat is geen probleem.. Maar dan wil hij mij zeg maar ook verwennen .. en daar heb ik dan helemaal geen behoefte aan. En nu denkt hij dat ik het niet lekker vindt! Arghh :x mannen, haha.. Daarom wilde ik iets speciaals voor hem doen als hij terugkomt, dat hij weet dat ik het nog steeds lekker vindt maar dat er momenteel veranderingen zijn en ik daar ook nog aan moet wennen.. Een soort van andere seks 'levenstijl' creëren.. 8) Hoop overigens wel dat het weer terugkomt..
Wilde eigenlijk net een vraag over dit onderwerp schrijven, maar er was al een topic aangemaakt! Helaas ook hier iemand bij wie de zin sterk is afgenomen. Mijn mannetje vraagt ongeveer iedere avond wanneer bij mij de tijd komt dat ik er geen genoeg van kan krijgen. Hij heeft onthouden dat er een tijd in de zwangerschap komt, dat je ieder moment wel sex wilt hebben en hij kan niet wachten. maar helaas... Dan kom ik gelijk bij een twijfel, waarbij ik hoop dat anderen het herkennen of mij kunnen geruststellen. Ik heb geen behoefte meer aan sex, omdat het pijn doet. M'n vagina is erg verkrampt en ook als ik wel zin heb, wordt ik nauwelijks vochtig . Naderhand heb ik een beurs gevoel. Hebben anderen dat ook? Ook als ik gewoon loop of moet plassen of zo, voelt m'n vagina beurs aan. Dan nog een vraag. Ik heb gelezen dat sex niet erg is voor de baby, maar toch ben ik niet erg gerust. M'n man is wel zo lief, dat hij niet meer op mijn buik gaat liggen. Maar sinds ik de kleine voel bewegen, vraag ik mij af wat hij van de sex voelt. Is het niet teveel geschud? Kan het geen kwaad? Voel me dan een beetje schuldig tegenover de kleine. Maar als ik helemaal geen sex meer heb, voel ik me schuldig tegenover m'n man. Dilemma! Terugkomend op de vraag van Bo20: glijmiddel wil nog wel eens een helpende hand bieden!
Wat erg als je man chagerijnig wordt als je geen zin hebt En dan wil je hem ook nog verrassen terwijl hij zo tegen je doet? Van mij had ie de pot op gekunt hoor! Jij draagt 9 maanden zijn kind met alle pijntjes en kwaaltjes die erbij horen en dan moet jij je schuldig voelen omdat meneer beledigt is dat jij geen zin hebt? Mijn vriend zou het niet in zijn hoofd halen om daar boos over te worden of om er over te gaan zeuren..hij houd van me, en hij weet heus wel dat ik van hem hou ook al heb ik soms wat minder zin... misschien klinkt het wat bot, maar ik bedoel het juist goed...
Wat erg als je man chagerijnig wordt als je geen zin hebt En dan wil je hem ook nog verrassen terwijl hij zo tegen je doet? Van mij had ie de pot op gekunt hoor! Jij draagt 9 maanden zijn kind met alle pijntjes en kwaaltjes die erbij horen en dan moet jij je schuldig voelen omdat meneer beledigt is dat jij geen zin hebt? Mijn vriend zou het niet in zijn hoofd halen om daar boos over te worden of om er over te gaan zeuren..hij houd van me, en hij weet heus wel dat ik van hem hou ook al heb ik soms wat minder zin... misschien klinkt het wat bot, maar ik bedoel het juist goed...