voel me zo naar

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door roos35, 9 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roos35

roos35 Lid

4 jun 2015
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ben nu 9 wkn zwanger van de derde en voel me erg vervelend. Ik ben zo moe dat ik nergens aan toe kom en daarbij ook misselijk. Merk dat ik me soms wat somber voel.
    In het verleden ooit last van paniekaanvallen gehad.
    Kan dit erbij horen in het eerste trimester? Zijn er meer vrouwen die dit hebben gehad? Voorkeur om geen therapie te volgen, daarom vraag ik het hier.
    Ik vind het zwaar om hiervoor gewoon een goed functionerend iemand te zijn en nu kosr alles me moeite of lukt niet. Weet dat ik het moet accepteren maar dat is lastig.
    Hoop dat iemand het herkent.
    Groetjes

2. Lizz83

Lizz83 Actief lid

29 jul 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik herken het wel. Normaal ben ik energiek en heb ik overal zin in en nu is alles me teveel en wil ik het liefst hele dagen slapen. Ik heb de hoop dat het nu snel beter gaat aangezien ik het tweede trimester in ga... Misschien nog even afwachten? Maar als je er veel last van hebt zou ik het in ieder geval aangeven bij deed verloskundige. Zij kunnen aangeven of dit 'gewoon' is of dat je misschien hulp nodig hebt denk ik.

3. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    heel herkenbaar hoor! Het eerste trimester zit je vol hormonen waar je lijf aan moet wennen. Later in de zwangerschap raakt je lichaam wat meer aan die hormonen gewend.
    Ik had hier ook veel last van, nu in trimester 2 voel ik me heel goed!
    Ik heb een paniekstoornis met medicatie (anti depressiva) en ondanks de medicatie en intensieve therapie had ik evengoed last van een wat down gevoel, somber en vooral heel moe en misselijk. Dat hoort er toch een beetje bij.
    Ik hoop voor je dat trimester 2 er wat energieker voor je uit komt te zien. Succes!

4. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Bij mij was het sombere gevoel ook steeds minder na 12wk. Hoop bij jou ook!

5. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben nu 12 weken en eindelijk begint het iets beter te gaan. In ieder geval lichamelijk. Ik had vanaf 6 weken helemaal geen blij gevoel meer. Het is nu nog niet je van het, maar het wordt iets beter.

6. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Hi het is iets wat er een beetje bij hoort. Bij 11 weken zit je op je hormonenpiek en bij 14 weken is het ergste echt voorbij. Maar ik vind wel dat je dit ook serieus moet nemen. Blijf je te lang in dat sombere gevoel hangen zoek dan toch hulp. Niets mis met een luisterend oor. We gaan ook de wintermaanden in. Ik zelf zocht leuke afleiding. Kleine dingetjes waardoor ik weer de lol van alles in ging zien. Succes in ieder geval.

Deel Deze Pagina