Wil niet meer uit de fles drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Cookie, 10 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Hoi,

Sinds dat Arend vier weken oud is, geven wij hem zo'n twee keer per week een flesje met afgekolfde melk. In november moet hij nl iedere maandag naar opa en oma toe (ik ga dan weer werken) en zal daar uit een flesje moeten drinken. Nu ging het de hele tijd goed, tot aan deze week (hij is nu 11 weken oud). Want Arend wil ineens niet meer uit een flesje drinken! Geen melk die in de koelkast heeft gestaan en ook geen verse melk. Met moeite drinkt hij 50 ml.
    Mijn man en ik hebben het allebei geprobeerd, met elkaar in het zicht en uit het zicht. Maar het lukt niet goed, terwijl het voorheen geen enkel probleem was! Hoe kan dit? Heb je tips voor me?

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    Dit is een heel lastig probleem wat veel geduld vraagt van ouders en waar niet een kant en klare oplossing voor is te geven.

soms kan het helpen door:
    - de fles te geven voordat het kind zelf wakker is geworden van de honger. wanneer het nog wat slaperig is wil het vaak beter.
    - probeer de speen op lichaamstemperatuur aan te bieden en niet recht uit de koelkast.
    - probeer meerdere houdingen.
    - probeer de onderkaak te ondersteunen tijden s het drinken.
    - verschillende soorten spenen uitproberen

en heel veel geduld hebben. wanneer het kind de fles blijft weigeren wanneer u weer moet gaan werken kun je het ook voeden doormiddel van fingerfeeding, cupfeeding.

Deel Deze Pagina