Ongerust na pretecho

Discussion in 'Zwangerschap' started by pixiehollow, Jun 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

Jun 12, 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Gisteren hebben we een pretecho laten maken om het geslacht te bepalen. Wij krijgen een meisje!!

Alleen zei de vrouw die de echo deed dat de baby nu ongeveer 150gr weegt, maar als ik op internet kijk dan heeft een baby van deze termijn ongeveer een gewicht van 70 a 90 gram.

Kan het kwaad als de baby nu al zoveel zou wegen? Is het iets om me zorgen om te maken? Ik heb volgende week een afspraak bij de gyn en dan ga ik het sowieso navragen, maar nu zit ik ondertussen wel met een beetje een ongerust gevoel...

2. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

Jan 25, 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    Het lijkt mij dat dat geschatte gewicht eruit komt rollen aan de hand van de metingen... Als dat extreem voor zou lopen, lijkt het mij dat ze dat wel gezegd zou hebben toch?

Geniet van je zwangerschap! Lekker roze shoppen :) (of van zolder halen..?;))

3. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ach maak je niet druk.
    ik weet nog van mijn zoontje dat ze op het laatst zeiden dat die over de 4 kg woog en dat het een zware bevalling zou gaan worden.
    Hij woog rond de 3850kg dus het zegt allemaal niets.

4. jongmama20

jongmama20 Actief lid

Dec 16, 2015
    251
    0
    16
    Female
    Ik vond dat ook altijd een dingetje. op de echo's andere waardes zegmaar zien dan wat je op internet ziet.
    op een gegeven moment heb ik me van Internet niks meer aangetrokken want zolang mn meisje goed groeit en degene die er verstand van hebben zeggen dat het goed is ben ik tevreden.
    internet is maar een schatting, geen 1 mens is hetzelfde.
    Dus relax en geniet lekker van de zwangerschap en ga heerlijk shoppen!!

5. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

Jun 12, 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Dank jullie! Ben ik toch weer gerust gesteld.
    Ik had gedacht dat bij een derde zwangerschap de zorgen en ongerustheid minder zouden zijn, maar dat is duidelijk niet! :)

6. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Het zegt niet veel. De mijne zou een flinke baby zijn, ze is met 46cm geboren :D

7. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Zou me er niet teveel zorgen over maken!
    Ik zou ook een grote baby krijgen en ze was 47cm en 3230 gram.

De ene baby groeit sneller dan de andere! En de ene meting klopt en de andere totaal niet.
    Nee hoor maak je niet druk.

En gefeliciteerd natuurlijk!

8. Linky

Linky Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    3,487
    172
    63
    Female

Oeps! Volgens mij bedoel je 3850 gram, want anders heb je een reus gebaard :D (sorry ik schoot even in de lach toen ik het las).

Maar je hebt verder wel gelijk, ik zou een heel klein kindje krijgen, niet meer dan 2,5 kilo, niet meer dan 45 cm. En niet bij 1 meting, nee ik ben vanaf week 22 elke week in het zkh geweest, dus we waren goed voorbereid op een kleintje (maat 44 in huis enzo)

Met 38+6 werd mijn dochter geboren. 3 kilo en 53 cm. :$

9. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier maken ze geen gewichten etc bekend. Brengt alleen maar onrust denk ik? Denk dat de VK of gyn het t beste weet!

10. Lindy

Lindy VIP lid

Jan 16, 2007
    5,390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Ons meisje zou dysmatuur zijn.. veel te klein blabla..
    Ze zou in de couveuse moeten.. enz..
    Weken ziekenhuis in ziekenhuis uit..
    Laatste weken heben ze geen echos meer gemaakt in 3 wkn tijd heeft ze een groeispeurt gemaakt..
    En woog ze 3250 gram 49 cm...
    2.5 u later stonden we beduusd buiten van wowww..

11. Steph80

Steph80 Bekend lid

Apr 26, 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ons zoontje werd ook op 150 gram geschat tijdens de pretecho, ik was toen 16 weken. De echoscopiste vertelde toen dat de baby met 20 weken zo'n 500 gram zou moeten wegen. Dat is al een groot verschil met 150 gram, laat staan met 60-70 gram!

12. Adinka

Adinka Actief lid

Oct 1, 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond dat rond die periode ook altijd wel wat. Schatting tijdens echo was altijd heel anders dan de gemiddelden die ze op internet aangaven. Op internet lagen die altijd veel lager. En idd precies rond die termijn. Begreep er geen snars van. Heb t toen dus ook maar naast me neergelegd.
    Ondertussen komen de schattingen wel weer aardig overeen..

13. meelanor

meelanor Fanatiek lid

Apr 29, 2012
    1,408
    142
    63
    Alphen, NB
    schatttingen van de echo geloof ik ook niets van. mn zoontje zou 3000 hooooguit 3500 gr wegen.. ze zaten er maar 1 kg naast. werd met 4340 geboren en 54 cm geboren op de uitgerekende datum. je ziet vanzelf wat eruit komt :)

14. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

Feb 15, 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Mijn gyn zegt dat ze er 20% naast kunnen zitten met de echo. Dat is echt behoorlijk veel. Het volgen van het lijntje is veel belangrijker.

Share This Page