tuitbeker? wanneer en welke?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama2011, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2011

mama2011 Niet meer actief

hallo dames,

wanneer zijn jullie begonnen met een tuirbeker oefenen en welke raden jullie aan?
    ik heb al een beetje zitten te kijken maar vind het erg lastig:(

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij gebruiken een tuitbeker van tommee tippee. Daar heb ik het anti lek ventiel uit gehaald want dat snapt ze echt nog niet, dna moet je super hard zuigen. Dus ik denk dat een niet-anti-lek het beste is om mee te oefenen. Er is een harde en een zachte tuit.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

IK ben met Lucas met een tuitbeker begonnen toen we de borstvoeding gingen afbouwen, zeg maar ong. na een maand of 6-7. Hij was een flesweigeraar, dus de tuitbeker was eigenlijk de enige oplossing.
    Ik heb er een paar geprobeerd, harde tuit, zachte tuit...
    Degene die hij het beste pakte (en dus ook het langst gebruikte) was die met de zachte tuit van de HEMA.

Je moet echt eventjes wat dingetjes uitproberen. Begin gewoon ergens, je merkt snel genoeg of het werkt ja of nee ;)

4. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Difrax drink fles met rietje. Is antilek en kunnen ze zelf makkelijk hanteren. Ik begon met een maand of 11 pas.

5. misa

misa Niet meer actief

Ik had er al eentje in huis van avent. Ik ben met 6 maanden begonnen met een rietjesbeker (nuby) en hij snapte dat zowaar! Een week of 2 later ben ik met de tuitbeker begonnen, en dat snapte hij ook. Hier drinkt hij nog beter uit. De rietjesbeker vind hij leuk speelgoed... ;)

Verder heb ik met de zegels van etos een tuitbeker met zachte tuit gespaard. Die snapt ie ook. Dus voor nood hebben we alles in huis! ;)

Open beker ook 2 keer geprobeerd, maar dat gaat nog niet zo super.
    En op het kdv hebben ze van die (ik geloof) mepal tuitbekers. Die snapt mijn zoontje dan weer niet...

6. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik bedoelde idd ook nuby.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier werkte een tuitbeker niet omdat het drinken er ongecontroleerd uitkomt, Irem verslikte zich erin. Een rietjesbeker is hier al vanf 6 maanden de uitkomst, van Difrax of Nuby

8. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Toevallig heb ik vandaag een tuitbeker voor Floor gekocht, van Avent, met een zachte speen, voor 6+. De mevrouw in de winkel zei dat dat de meest gangbare was, maar wat je ook doet, om te beginnen moet je wel een zachte speen hebben. Floor heeft er net 3 slokjes uitgekregen, dus daar ben ik erg tevreden over. Ik geef de handvatten ook in haar handjes, kan ze er een beetje mee spelen. En af en toe belandt de speen vanzelf en per ongeluk in haar mond ;)

9. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier nooit een tuitbeker of rietjesbeker. Direct rond een maand of 6-7 met een gewone beker gestart.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wij oefenen sinds 2 weken met een gewone beker en met een rietjesbeker (van de hema, vanaf 6 maanden). Gaat heel goed, kun je iets in knijpen en dan komt er dus wat uit.
    Hij krijgt bij iedere bijvoeding een slokje. Echt om te oefenen.
    Rietjesbeker is beter voor de ontwikkeling van de mondspieren dan een tuitbeker. Gewone beker is het beste.

11. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hier sinds 2 weken aan het oefenen. Nuby gaat redelijk, maar de oefenbeker van difrax werkt het beste. dan voer ik hem slokjes en drinkt hij redelijk netjes. Hij snapt goed dat hij een slokje moet nemen dan.
    zo'n beker is het:
    Google Images

Is eigenlijk vanaf 12 maand maar werkt hier dus ook goed..

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh dat is misschien wel een nuttige aanvulling: hier is alles nat haha maar goed wij doen rapley dus alles is ook vies dus dat kan mooi mee met de schoonmaak na het eten. Als je het maar met enthousiastme doet he. ;)

Deel Deze Pagina