met kerst met je baby op visite.. hoe en wat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel Eyes, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Wij gaan vanavond bij mijn ouders eten op kerstavond. Maar Dano ligt al 18:10 op bed. dus wij gaan nu iets proberen wat we nog niet eerder hebben gedaan. Hij gaat daar gewoon naar bed en s'avonds pakken we hem dik in en rijden we naar huis. het is maar 5 minuten rijden dus dat scheelt.

Hoe doen jullie dat?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hey mop,

Wij gaan morgen naar een vriendin, Louise krijgt daar haar laatste flesje en gaat dan daar ook naar bed, savonds zetten we haar in de mc en rijden naar huis. We hebben dit al vaker zo gedaan en heeft nooit problemen gegeven. Vrijdag ook een verjaardag gehad, ze heeft lekker geslapen en toen ze mee naar huis moest werd ze wakker, alleen maar lachen en thuis in haar bedje viel ze meteen weer in slaap.

Veel plezier bij je ouders en hele fijne kerstdagen liefie!

Dikke kus voor jullie

3. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Wij hebben dit vrijdag ook voor de eerste keer geprobeerd tijdens een verjaardag en het ging ook heel goed...
    Hij was eventjes boos dat we hem wakker maakten maar in de auto sliep hij alweer. Thuis nog even verschoond en hij viel weer zo in slaap...
    2e kerstdag gaan we het op dezelfde manier doen, 1e kerstdag zijn we lekker thuis dus dat is makkelijk

4. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Als ik met Noa ergens naar toe ga in de avonduren dan plan ik het zo dat ik een uur voor etenstijd/ slaaptijd daar ben.

Ze kan dan even wennen aan de omgeving. Eten, verschonen, pyama aan en hup in haar campingbedje. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad.

Ze laat zich heel goed wakker maken en in de maxicosi leggen. Thuis verschoon ik haar nog een keertje, even een slokje water en ze slaapt weer verder in haar bedje.

5. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    Bij ons gaat het ook heel goed, pyama aan, slaapzak aan in campingbedje, en als we naar huis gaan moet helaas die slaapzak uit anders kan ze niet in de mc, jas aan dekentje over haar heen.

in de auto slaapt ze alweer en thuis leg ik haar meteen weer in bed en slaapt gelijk door.

probeer wel zo weinig mogelijk "te hanesen"met haar en niet te veel te praten zodat ze niet al te wakker word.

6. Angel Eyes

ben blij te horen dat het zo goed gaat bij jullie. wij zaten best wel even zorgen te maken omdat we dachten dat hij wakker zou worden en niet meer zou slapen. geeft me weer wat hoop.

@manuela, thnxs lieverd! jij ook fijne dagen met je gezinnetje he.

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kian slaapt ook verder zodra we thuis zijn...meestal ;)

8. baard

baard Actief lid

9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    marissa slaapt ook meestal thuis weer verder.
    ze lijkt dan klaar wakker maar toch valt ze snel weer in slaap.

9. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    precies hetzelfde en anders laat ik mijn kindjes liggen en haal ik ze de volgende dag weer op!

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier gaat het eigenlijk ook altijd goed.

Een keer begon hij thuis in zijn bedje te huilen en hield niet op... een klein flesje melk deed wonderen, daarna ging hij weer heerlijk onder zeil.

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ehm wij gaan ook iets nieuws proberen.... Voor het eerst dat we langer weg zijn dan de laaste voeding van Jasmijn. Normaal krijgt ze die rond half 11 's avonds, maar dat gaan we dus niet halen. We gaan bij de schoonfamilie het laatste flesje geven en leggen haar daar weer in het campingbedje. Als wij naar huis gaan, dan moet ze er dus weer uit. Ben benieuwd hoe dat gaatverlopen. We moeten namelijk 3 kwartier rijden. Hopelijk dat ze daarna ook gewoon weer doorslaapt.

Fijne dagen allemaal!

12. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Heb nog geen problemen gehad, kan haar wakker maken en onderweg is ze zelfs nog wel s wakker maar thuis in bed slaapt ze zo verder.
    Succes en fijne dagen!

13. MissV

MissV Actief lid

14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Wij hebben er juist wel problemen mee gehad. We hebben het nu 2 keer geprobeerd om Julian ergens anders te laten slapen als we ergens op visite waren. Het is nog niet gelukt. Hij gaat dan huilen en is niet in slaap te krijgen. Zodra we uiteindelijk met hem in de auto zitten slaapt hij wel. Het is natuurlijk niet echt gezellig met een huilend kind op visite, dus gaan we maar weer op tijd weg.

Waar zetten jullie het campingbedje neer? In de drukke woonkamer of in een kamertje apart? Wij hebben het dus allebei geprobeerd. Hebben jullie je kind eerst laten wennen door thuis ook in het campingbedje te slapen? Dat is nu mijn plan, voor het geval we weer een keer 's avonds ergens op visite moeten. Hopelijk is hij dan in ieder geval gewend aan het bedje.

14. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    @MissV
    Probeer eens zijn eigen matrasje in het campingbedje te leggen met zn eigen dekentje en evt mobiel. Zo hebben wij het gedaan toen we vorige week een weekje naar Center Parcs gingen en dit ging hartstikke goed!

Liefs Angeltje

15. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik heb toevallig 2 dagen geleden Jasmijn een dag in het campingbedje laten slapen thuis. Kijken of ze dan ook slaapt. En ja hoor ze deed het prima. Hetzelfde muziekje erbij en d'r knuffel en ze sliep. Als we op visite gaan dan sliep ze eigenlijk altijd in de kinderwagen. Deed ze goed. De bak zette we dan boven neer, zodat het rustig was. Ze wordt nu alleen al zo groot voor de bak, dat ik liever heb dat ze in het campingbedje slaapt. Ik hoop dus dat het nu ook goed gaat. We zien wel. Anders hebben we 2e kerstdag om bij te komen.

16. Angel Eyes

Nou we zijn net thuis en alles is perfect gegaan! Hij heeft daar zijn laatste fles gehad, lag keurig op tijd in bed sliep binnen 1 minuut.
    Toen we weggingen hebben we zijn slaapzak aangehouden, beetje frommelen met de MC maar het is gelukt. warme deken erover heen en naar huis. Thuis direct weer in bed gelegd en zonder een kik slaapt ie weer.
    onderweg was hij aan het lachen en praten.

Toch fijn dat het zo goed ging.
    Dano is sowieso al gewend aan het reisbedje dus dat was al geen probleem

17. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    nou perfect toch! mooi dat het zo goed is gegaan!

18. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Fijn dat het zo goed is gegaan!

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

lekker hoor dat het gewoon goed is gegaan

hier met kerst ook 2 topdagen gehad wat betreft anne :)

beide dagen heeft ze gewoon in een andere kamer in een ledikant/wiegje gelegen
    vervolgens nog een uur gereden.. thuis in bed en meteen doorslapen.
    eerste kerstdag nog wel even een borstvoedinkje (hooguit 5 minuten overigens) gedaan.. in de hoop dat ze sochtends wat langer zou slapen
    maar gister was ze zo slaperig dat we dat maar gewoon niet gedaan hebben :)

Deel Deze Pagina