oorzaak omgooi slaappatroon?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Marloescha, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Onze kleine Tess heeft netjes de nachten doorgeslapen op een paar keer krampjes na. zo van 23:00uur tot een uur of 6:00

Zij was eerst 's avonds beneden. Kreeg dan van papa de laatste voeding (gekolfde BV) en sliep tot een uurtje of zes.

Omdat ik volgende week moet gaan werken en ik meer r.r.r. wil voor Tess leggen we haar nu 's avonds in haar ledikant. Dit is tussen 19:00 en 20:00uur. Als ze dan slaapt moet ze wakker gemaakt worden voor de laatste fles. maak je haar niet wakker dan komt ze om half 3 's nachts.
    Krijgt ze wel de fles om 23:00uur dan is ze om 4 uur toch ineens wakker. Vannacht zelfs om 2 uur en dan om half 6 weer.Ze heeft gisteren 100cc gedronken uit de fles en dat is veel voor haar doen.

Ze is pas geleden zelf naar zes voedingen gegaan. Kan dit ook van invloed zijn? heeft ze misschien honger.? Of is het iets wat wij doen?
    Zou ze het kouder hebben op haar kamer? Voorheen lag ze bij ons in de wieg 's nachts. Ze slaapt prima in bed.

Ze is verder een schat van een baby! Op wat krampjes na is het een vrolijke tante. Wij hebben er meer last van dan zij denk ik.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Voor deze leeftijd is 6 voedingen normaal, maar het kan natuurljk de overgang zijn. Als ze kan slapen van 19.00 tot 02.30 is het denk ik niet echt honger, anders zou ze dat ook niet volhouden. Ik denk dat ik toch zou kiezen om die laatste voeding wel te geven. De nacht zal langzaam steeds beter gaan. Het kan ook zo zijn dat ze de ene dag zeven voedingen wil en de andere 6. Voedt je op verzoek? Alleen maar borst of ook kunstvoeding?

Heeft ze niet pas een vaccinatie gehad dat ze daar even niet lekker van was misschien?

Groetjes Adrienne

3. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Hoi Adrienne,

Geen prikjes, dat is pas over 1,5 week.
    Ik voed op verzoek borstvoeding. Ik ga er vanuit dat het een fase is...en de aanhouder wint toch?
    Ik weet dat ze kan doorslapen dus het zal wel goed komen. (hoop wel snel m.b.t. mijn werk...)

Bedankt voor je reactie.

Groetjes

Deel Deze Pagina