Ladies, Ik zat net even naast mijn dochter die lag te slapen in haar ledikant. Daarover hoor je mij niet klagen. Alleen zag ik dat ze steeds met haar hoofd draait. Dus steeds van links naar rechts en van rechts naar links. En nu viel me op dat dat draaien steeds op rechts eindigd. Ook als zij op mijn arm in slaap valt dan ligt ze in mijn linkerarm en raakt de rechterkant mijn borst. Tot goelag kan afplatting bij kinderen voorkomen? Ze is pas vier maanden.. Verder zie je niks aan het hoofd hoor en kan je het beiden kanten opdraaien dus echt een voorkeurshouding heeft ze geloof ik niet. Alvast bedankt voor de tips!
Volgens mij heb je na de 4 maanden al niet echt veel kans meer dat een baby een afvlakking van het hoofd en ze draait allebeide de kanten op. Echte voorkeursligging draaien ze altijd meteen naar die kant en zit het nekje vak wat 'vast'.
mijn zoontje deed dat toen ook en.nog steeds.. ligt t liefst ookp.zijn rechter kant lijkt t maar hij draaide ook zo op zijn tijd naar links. ik hield t wel wat in.de gaten door hem.zelf de ene keer links andere keer rechts te dragen en als hij in de wandelwagen sliep deed ik hem nog weleens omdraaien maar doe dat eigenlijk al een.hele tijd niet meer en zijn hoofdje is mooi rond. Geloof dat t met jaar niet meer kan afplatten omdat t dan.redelijk verhard is maar hiervoor gaan ze natuurlijk ook zitten ed dus is de kans ook nihil..
Een beetje afplatting is op zich niet erg.. Mijn dochtet heeft dat ook en cb was eerst bang dat ze erdoor gehinderd zou worden, dus fysio is toen langs geweest maar ze kan gewoon alle kanten op draaien en zolang haar gelaat niet scheef groeit (way door ernstige afplatting wel kam gebeuren!) maak ik me er ook niet druk om.. Ik lig ook liever op mn linker kant dan rechts
Ik denk dat alle kinderen wel een minimale afplatting hebben wat vanzelf goed komt. Maar als jij niets bijzonders ziet draait ze voldoende om het te voorkomen. Ik heb voor de 3 maanden wel tijdelijk een zijligkussen gebruikt, omdat ze tijdelijk een lichte dwangstand leek te krijgen. Door dat kussen was het ook zo weer over.