Wellicht is het moeilijk causaal aan te tonen, maar feit is wel dat het aantal gevallen van wiegendood drastisch is verminderd sinds het advies van op de rug slapen! Met nadruk op drastisch. Overigens, nu jouw kleine 6 maanden is en zelf kan rollen, zou ik niet meer zo moeilijk doen met handdoekjes etc. Laat hem zelf zijn slaaphouding uitkiezen. Hij is nu als het goed is sterk genoeg om zich te corrigeren als ie op zijn buik slaapt.
bedankt allemaal voor de reacties. kijk, het is niet echt dat hij een voorkeurshouding naar één kant heeft, zodat ik er oefeningen voor zou kunnen doen. het is echt aan de achterkant. als hij op zijn rug ligt kijkt hij gewoon naar het plafond. maar ik ga er zeker werk van maken. vannacht heeft hij weer in het driehoekskussen geslapen, maar hij slaapt dan niet door zoals als hij op zn rug ligt. en ik moet er meerdere keren uit omdat ie begint te huilen.. moeilijk hoor, ik vind het heel belangrijk dat hij geen afplatting heeft maar ook dat hij goed slaapt want overdags is het ook al zo klote met slapen maakt niet uit hoe hij ligt, alleen maar hazeslaapjes. hoe doen jullie dat in de kinderwagen of in de box dan? dan liggen ze toch ook op hun achterhoofd? ok, in de box kan ik hem af en toe op zn buik leggen maar das na 10 min ook klaar. stel, ik kan er voor zorgen dat hij 12 uur per 24 uur (ik noem maar een aantal uur) op zijn zij/buik ligt, is dat dan genoeg om het te laten herstellen/niet te verergeren? moet er bij zeggen dat het maar heel iets plat is, veel mensen zien het niet als je niet goed kijkt. bovendien hij heeft het pas een paar weekjes, met anderhalve maand was het nog keurig rond, maar zn hoofdje wordt natuurlijk ook zwaarder. goed idee van het tussenstuk van het kussen kleiner maken, het is idd te breed want vaak ligt na een paar uur zijn lichaam nog wel iets scheef maar al lang niet meer op de zij. en het hoofd weer recht