Mijn baby van 2,5 maand toont niet zo makkelijk de slaap signalen wanneer hij moe is, vind dit erg lastig! Hij wrijft niet in z'n ogen, kijkt misschien wel weg maar dat doet ie ook wel als ie niet moe is, jengelen meestal ook niet.. Ben soms bang dat ik m te vroeg in z'n bed leg en vind dat ook sneu als hij nog niet moe is.. Is het zo dat baby's rond deze leeftijd altijd zon 1,5 uur wakker zijn per keer? En hoeveel hoort een baby eigenlijk te slapen van bijna 11 weken.. Vind dit zo lastig. Wil niet dat ie te lang wakker is en oververmoeid raakt maar wil m natuurlijk ook niet in bed leggen terwijl hij nog niet moe is..! En wat kan ik met de slaap signalen doen?
Ons zoontje geeft ook geen duidelijke slaapsignalen af. Ik hou idd gewoon ongeveer 1,5 uur wakker aan. Daarna leg ik hem in bed en gaat hij vrij makkelijk slapen. De ene keer kost het wat meer moeite, speentje geven en aai over de bol en dat 4x maar hij gaan dan eigenlijk altijd wel slapen. Hoe veel hij slaapt is erg wisselend. De ene dag maar slaapjes van steeds 3 kwartier, de andere dag ook een langer slaapje van 2 uur ofzo. Zolang je kindje tevreden is, is het prima toch.
Ja tevreden is hij eigenlijk wel, alleen maak ik me steeds zo druk om die korte slaapjes, hij kan toch niet over een hele dag bijv maar twee of drie keer een half uurtje a drie kwartier slapen? Overdag is ie altijd al zo snel weer wakker en begint dan op z'n vuistje te sabbelen en na een tijd gaat hij vaak huilen. Heel soms valt ie weer in slaap maar dat is echt zelden. Hij krijgt wel genoeg binnen want ligt ver boven het gemiddelde gewicht dus neem aan dat dat wel goed zit.