afrijden!!!!!

Discussion in 'De lounge' started by Calimero, Mar 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    hallo ladies!

aanstaande maandag mag ik afrijden!
    ik heb vanmiddag nog gelesd en het ging super goed!
    toch ben ik uiteraard heel erg zenuwachtig hebben jullie
    nog tips om de zenuwen in bedwang te houden???
    het word 1ste keer afrijden en ik heb dus geen idee wat me te wachten staat over hoe zon examinator is!
    ben ook wel benieuwd naar succesverhalen!

liefs calimero

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Wat spannend! Banaan eten helpt goed tegen de zenuwen en gewoon rustig blijven ademen. Het komt wel goed, anders was je echt nog niet aangemeld voor het examen. Ik ben de 1e keer meteen geslaagd, erg rustig maar weinig spraakzame examinator. Ging allemaal erg goed en dus daarna mijn papiertje mogen halen (ja dat was nog in de tijd van de papiertjes :p )

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik ben de tweede keer geslaagd. De eerste keer zat er een leerling examinator achterin dat maakte me denk ik extra zenuwachtig.

Kijk vooral goed in je spiegels, rijdt niet te hard maar óók niet te langzaam.. (Man voor gezakt, tweede keer, eerste keer reed ie te hard..)

4. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,027
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Succes!

- Niet zenuwachtig/onzeker overkomen, dus rustig blijven.
    - Overdreven goed kijken.
    - Wanneer je van de verkeersregels moet afwijken, dit motiveren.
    - Wanneer je niet van de verkeersregels moet afwijken, wijk er dan niet van af.

Ik ben in één keer geslaagd. Ik moest wel een verkeersregel overtreden. Ik reed op een eenrichtingsweg met een busbaan ernaast. Toen zat er in ene keer een vuilniswagen voor me die vuilnis aan het legen was. Daarom ben ik er over de busbaan langs gegaan.

5. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    heel goed (beetje overdreven kijken) en gewoon relaxt proberen te rijden.

Ik was zo zenuwachtig dat ik het parkeervak niet eens in kwam, dus toen dacht ik al: shit ben vet gezakt. Toen waren alle zenuwen weg, en reed ik super goed, alsnog geslaagd.

Wel rescue remedy bach bloesem voor de zenuwen gebruikt trouwens.

6. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,923
    0
    0
    Groningen
    Ik heb ik januari afgereden.
    1e keer en geslaagd.

Vond het ´makkelijker´ dan het lessen.
    Voelde me ook lekker ontspannen.. Probeer dat en vertrouw op je eigen kunnen. Denk maar gewoon dat je die meneer of mevrouw ff ergens heen brengt.
    Denk goed om de weggetjes van rechts en je snelheid.

Heel veel succes!

Ik ben er zo blij mee..Vond het eerst nog wel wat eng alleen maar rij nu heerlijk overal heen :cool:

7. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,155
    33
    48
    Wat spannend...
    Ik heb er twee keer ovr gedaan... 1e keer ging k om vd zenuwen :p

Tweede keer gewoon alles op de dag gedaan hoe k et anders ook deed... Had eigenlijk bijna niemand verteld dat k moest afrijden ;) Had een aardige vrouwelijke examinator... Had twee knelpunten maar omdat k zelf aangaf hoe het eigenlijk zou moeten (kreeg ergens voorrang van iemand terwijl ik voorrang moest geven en kwam een tractor van rechts die GEEN voorrang had maar zn tractor voor mn auto gooide dus moest vol op de rem)maakte dat voor haar geen verschil... Ik weet ook nog precies dat toen we bij cbr uitstapten ze gelijk zij, ik vond het een aangename rit :D

In elk geval heel veel succes maandag!!

8. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    ik ben in janari ook in 1 x geslaagd.

Ben gewoon zwaar aan de babbel gegaan met die man.. hadden overeenkomsten.. zijn kind in groep 8.. ik juf groep 8 etc etc...kletst lekker weg dan.
    Paar keer dat ik iets niet zag/niet handig deed.... zelf aangegeven dat ik een fout maakte en motiveren wat ik beter had kunnen doen.
    Grin..ook nog een erg goed gesprek gehad over t feit dat je toch routine mist en dat met lessen niet kan opdoen etc baldieblaat dus:)

Maar..had hem in 1 x en daar ging t om..

en toen de eerste x de weg op alleen.. omg.. heb er zelfs een topic over geopend toen;)

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Heeeeeel veel succes vandaag!!! Het gaat je gewoon lukken meid!

10. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    ik ben helaas gezakt....:(

ik had een trut van een examinator waar geen boe of bah vanaf kwam en ze zat te zeuren over dat de winterbanden nog onder de auto zaten waardoor de auto op de snelweg veel lawaai maakten tja, daar kon ik nix aan doen het ging wel goed verder alleen moest ik wat pittiger rijden van haar ik was dus te langzaam... baal er wel van maar ja het is maar een momentopname en daarbij als je je rijbewijs gehaald hebt rij je toch in je eigen stijl maar volgende keer beter!
    hopen dathet nog gaat lukken vor de bevalling:D:D:D

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    He dat is heel erg balen... je moet het inderdaad maar net treffen met een examinator! Maar hoe is het gegaan met de zenuwen?

12. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    1,335
    1
    36
    winkel medewerkster
    oooo hou op over de zenuwen!!!
    ik moet de 26ste op en krijg nu al een beetje kriebels
    hoop dat het nu een keer goed gaat komen
    ondertussen de 4de keer (laatste keer is wel 8 jaar geleden)
    ga dus veel duimen en goed lessen voor die tijd:)

13. naadje53

naadje53 Bekend lid

Mar 23, 2011
    975
    0
    0
    hey

dat is balen joh!!!:x
    maar de meeste examinators kunnen ook wel zeuren hoor, en aan die winterbanden kan jij niks doen hoor dus maak je daar maar niet druk om, en dat je pittiger moet rijden vind ik ook onzin want als jij de volgende keer iemand anders krijgt kan die jou er weer op afrekenen, is jou rijinstructeur mee gegaan?
    want dat help ook wel eens zodat ze kunnen zien hoe of wat
    hoop dat je gauw weer een kans krijgt en dat je het dan wel haalt voor je bevalling:)

veel succes nog

14. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    ik hd de zenuwen juist heel goed onder controle vond ik zelf was gewoon heel erg rustig,
    maar ik moest dus direct de snelweg op en toen begon ze te zeuren over die banden werd ik zenuwachtig toen we van de snelweg afgingen moest ik filepakeren en toen ik dat deed probeerde mijn rijinstructeur (hij was gelukkig mee anders was ze denk ik na de snelweg al terug gegaan ivm die winterbanden) een praatje te maken en toen zei ze van nou ik weet niet waar je het over hebt hoor!:$ toen werd ik nog zenuwachtiger want ja ik heb liever iemand naast me die gezellig een beetje kletst van dan probeer je niet alles te goed te doen zeg maar maar omdat er bij haar geen boe of bah van af kwam ben je nog meer bezig met het goed te doen en dan gaat het juist mis...

ik heb gisteren controle gehad in het zh en dit kindje is aan de kleine kant moet over 2 weken weer terug voor een echo dus ik ga vanaaf mijn instructeur bellen om te vragen of hij het weer opnieuw aan wil vragen want ik heb pas volgende week dinsdag weer een lesje staan..

@bernadet succes! en een banaan eten hlept goed voor de zenuwen een half uur van te voren word je rustig van!

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Wat rot voor je joh! Volgende keer heb je hem binnen! Ik heb ook twee keer pech gehad met één keer de examinator en één keer de instructeur zelf. Daarna een keer dikke mazzel want van alle drie de keren was de geslaagde keer de slechtste. De eerste keer was ik zo zenuwachtig dat ik een paar keer in plaats van de richtingaanwijzers de ruiterwissers aanzette... Nu zit ik alweer ruim tien jaar op de weg. Succes de volgende keer, komt echt goed.

16. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    ik denk ook zo er zijn duizenden mensen die een rijbewijs hebben waarom zou ik hem de volgende keer niet halen?

maar moet eerlijk toegeven dat ik vandaag wel een kut dag heb ben er gewoon niet lekker van zeg maar..

17. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Ik was ook mega zenuwachtig, ben volgens mij nog nooit zo zenuwachtig geweest.
    Veel spiegels kijken, maar ook weer niet te veel want dan kom je onzeker over. En vooral je eigen instucteur meenemen die kan de examinator over de streep trekken als hij twijfelt. Ik had echt 3 blunders en heb het toch gehaald, had zo een vermoeden dat mijn instructeur de examinator over de streep heeft getrokken.

18. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Het is ook vaak maar net hoe hun dag ook is hoor.
    De ene stapt al chagerijnig in de wagen van 'nou rij maar' en de ander maakt eerst een praatje met je en zegt dan van 'zullen we gaan' ook dat scheelt heel veel in zenuwen.
    Succes Calimero, het gaat je lukken hoor de volgende keer!

Share This Page