MRSA

Discussie in 'De lounge' gestart door Bluesky, 28 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Misschien hebben jullie mijn vorige topic gelezen waarin ik zat te twijfelen of ik voor een nieuwe baan moest gaan of niet.. Uiteindelijk heb ik die baan dus gekregen *joepie!* Maar nu heb ik weer een ander probleem... Ik word er echt helemaal gek van! Ik moet ff m'n gal spuwen hier!

Ik ben besmet met het MRSA virus... (linkje... http://nl.wikipedia.org/wiki/MRSA Ik heb het waarschijnlijk gekregen van een client op mijn werk. En het is een behoorlijjk lastige bacterie, want ik kom er dus ook niet zomaar vanaf... :( Ik ben op 8 april voor de eerste keer positief getest en daarna behandeld, maar het is nog steeds niet weg. Nu moet ik morgen beginnen met antibiotica en ik zou eigenlijk as vrijdag beginnen bij mijn nieuwe werkgever...

En dat kan dus nu niet... Ik ben er zelf niet ziek van, maar het is wel besmettelijk (inmiddels zijn er al 4 collega's ook besmet) en iemand die al een verzwakte weerstand heeft kan er aan overlijden... Gelukkig is het niet gevaarlijk voor Jelle, al hebben we hem ook moeten laten testen van de week. Arm ding... Met zo'n wattenstokje in zijn neus en in zijn keel (moet helemaal over de amandelen) Mara hij en mijn man zijn in elk geval niet besmet, dat is al een hele opluchting...

Mijn huidige werkgever wil mij niet ziek melden zodat ik een uitkering krijg voor de tijd dat ik thuis zit en dus niet kan werken. Ik mag op zich wel werken, dat is het probleem niet, maar ik mag geen patientgebonden werk doen. Wat natuurlijk problematisch is als je verzorgende IG bent.. :) Nou ja, dat zou wel meevallen als ik gewoon op mijn huidige werk zou blijven, maar ik ga dus ergens anders werken... Overigens heb ik van mijn teamleidster ook geen aangepast werk aangeboden gekregen.

Ik heb 2 keer contact gehad met het UWV en die zeggen dat ik in dit geval wel recht heb op een uitkering, en nog wil mijn huidige werkgever niet meewerken en mij toch ziekmelden voor die paar dagen... Ik ga me nu zelf ziekmelden bij het UWV en ik zie wel wat er van komt... Maar het is toch van de zotte dat ze niet even mee willen werken...

O ja, en ik bel net naar mijn teamleidster om haar nog 1 kans te geven om me ziek te melden, en haar uit te leggen dat ik anders zelf stappen ga ondernemen,(niet dat ik daar an toe kwam of zo.. ze belt me traks terug) zegt zij dat mijn laatste kweken allebei negatief zijn! Uhm... Pardon? Ik bel weer naar het ziekenhuis... Nee mevrouw, ze zijn toch echt positief... Grrr! weer een communicatie van lik m'n vestje! (ik ben niet anders gewend binnen mijn werk)

Maar goed, ik heb weer even uit kunnen razen hier... :) Ik wacht vandaag maar af. Ik ga zo eerst even bellen met mijn nieuwe werk, en dan hoor ik het wel. Als alles goed gaat zou ik op 20 mei weer kunnen gaan werken... Dan heeft dit hele grapje bijna 7 weken geduurd... :(

Hebben hier nog meer mensen ooit met MRSA te maken gehad? Of in zo'n sutuatie gezeten? Ik vind het zooooo moeilijk om aan mijn baas uit te leggen wat ik ga doen... Het liefste zou ik hebben dat iemand anders het allemaal voor me regelt... :) Ik heb altijd wel een grote mond, maar als het puntje bij het paaltje komt durf ik niet meer... :)

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Klinkt onderhand alsof ze niet willen weten dat jij besmet bent en t daar dus opgelopen bent...
    Heb er verder ook geen ervaring mee maar zou idd het uwv bellen en mezelf ziek melden. Dan maar zo.
    Straks op je nieuwe werk zal je och ook eerst ziek moeten zijn voor je kan beginnen. Neem aan dat ze daar ook niet zitten te wachten op een ziektebron. Dan lijkt t me voor jou handiger als je al in de ziekte wet zat tijdens je vorige werk...kwa geloofwaardigheid en weet ik t..
    IIG beterschap! Dat deze behandeling maar snel mag helpen.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ja, dat idee krijg ik zelf ook.. Letterlijke woorden van mijn teamleidster: "Jij hebt ontslag genomen dus het is dan niet meer ons probleem... " :confused: Het feit dat mijn ontslagbrief dateert van 29-03 en ik op 8 April positief testte word maar even genegeerd...

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik vind het schandalig het is bij hun opgelopen en hun moeten hun verantwoording nemen. bij ons komt de mrsa ook wel eens voor en dan is het gelijk iedereen testen die met diegene in aanraking is geweest mocht er iemand pos zijn dan wordt iedereen getest. ik werk ook las vig op een overbruggings afdeling dus het kan wel eens voor komen dat een patient het heeft het is vervelden maar idd niet ernstig voor "gezonde" mensen wel erg lastig en hard nekkig. veel suc6 meid en ik zou idd ook zelf ziekmelden hoor.

5. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Hoi Jelle,

Wat een vervelende situatie zeg. Maar waarom zou jij niet gewoon gaan werken? Misschien begrijp ik het allemaal verkeerd maar jouw werkgever heeft blijkbaar geen protocol over hoe om te gaan met MRSA. Dan ga jij nu toch gewoon werken en blijft onder behandeling bij het ziekenhuis. Het enige wat vervelend is is dat als jij straks weg bent dat er wrs meerdere collega's en bewoners mrsa hebben maar dat is dan toch het risico wat jouw werknemer neemt door jou te laten werken. Jij bent onder behandeling voor de mrsa dus ik denk dat jij je verder geen zorgen moet maken. Of even aan de arbo arts navragen of jij nu mag werken.

Ik werk zelf in een ziekenhuis en daar moet je vanaf het moment dat je besmet bent thuis blijven en eerst 7 dagen bactrimel zalf smeren. Dan weer testen, indien neg. getest klaar indien pos getest weer 7 dagen zalf smeren. Dan na 7 dagen nog pos. moet je hele gezin mee getest en ga je aan de antibiotica. Indien nodig worden gezinsleden mee getest. Maar zolang je pos bent mag je echt niet werken. Ook geen vervangend werk ivm besmettingsgevaar.
    Sommige mensen zijn dragen van het virus. Die dragen dat dus altijd bij zich maar besmetten anderen niet. Daar kom je achter dmv een strooitest. Maar dan moet je al lang pos zijn voor ze die test doen.
    Anders eens vragen op het ziekenhuis hoe nu verder.

succes iig

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik mag nu dus niet werken omdat ik positief ben. En ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ik anderen besmet... Het is zo al lastig genoeg. Vervangend werk mag bij ons wel omdat je dan op een andere locatie zit, en niet met bewoners te maken hebt. Dat zou dan administratief zijn. En ik wil wel, maar ik vind ook dat zij daarmee moet komen, en dat dat niet aan mij is. Ik ga echt niet smeken of ze me alsjeblieft wil laten werken.

Mijn neuskweek was positief, ons (van de GGD en het ziekenhuis) protocol is dan 5 dagen Bactroban neuszalf en wassen met Hibiscrub. Dan op dan 7-9-11 opnieuw kweken. Bij mij was nu de keelkweek positief. (vonden ze wel een beetje vreemd) dus nu moet ik 10 dagen anitbiotica slikken. En 5 dagen neuszalf en hibiscrub. dan op dag 13-17-19 weer kweken en als die negatief zijn mag ik weer werken.

Het blijft raar, er is een landelijke richtlijn voor wat betreft het kweken enzo, maar iedere instelling en ziekenhuis heeft daar zo zijn eigen regels in.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Erg raar hoor...mn vriend zei al..dreigen dat je er mee naar de krant gaat!
    Kijken hoe snel ze worden. Maar dat lijkt me een beetje te ver gaan misschien.
    Maar ja welke instantie is er dan om je hiermee te helpen?
    Een vakbond ofzo? Of de euh...hoe heten ze nou...waar je n klacht in kan dienen tegen je dokter...maar dan over t ziekenhuis oid waar je werkt... :)
    ben er niet zo in thuis maar zou dit niet zo laten zitten.
    Vindt dit erg onzorgvuldig. Richting jou maar ook richting eventuele anderen die jij door hun laksheid zou besmetten.
    En zowiezo moeten hun idd hun verantwoordelijkheid nemen.
    Wat boeit het nou dat jij ontslag genomen hebt? Je werkt er NU toch nog? Als je niet ziek was en gewoon niet op kwam dagen zouden ze dan ook zo makkelijk zijn? Nee toch?

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @Bluesky:
    Op mijn werk hebben we ook een paar keer MRSA besmetting gehad. Ik heb toen ook de testen gedaan, maar ik was gelukkig negatief. Vooral die test in je keel vond ik verschrikkelijk. Had gelijk een schrale keel.

Maaruh als je idd dreigt met de krant dan gaan ze misschien wel anders denken. Ik zou zo denken dat je een collega van mij bent. Op mijn werk doen ze soms ook zo achterlijk.

gr.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    O, ja.. De charme van de zorg... Echt waar, van sommige teamleiders krijg ik het gevoel dat ze hun papieren bij een pakje boter hebben gekregen, en dat ze hun verstand en communicatie mogelijkheden bij de flessenautomaat hebben achtergelaten... :(

Maar goed, ik heb van de week al contact gehad met het CNV en zij adviseerde om contact op te nemen met het UWV. Dat heb ik gedaan en zij vinden het ook raar dat ik niet ziekgemeld word. (Zoals mij teamleidster dan zegt: Beleid van de stichting. :( Als het hun beter utikomt kan het beleid wel aangepast worden, toch? ) Dus hebben ze bij het UWV gezegd dat ik me nu rechtstreeks bij hun moet ziekmelden. Dat ga ik nu ook doen, ik ben al bezig met de brief...

Alleen het kost mij nu zoveel tijd en moeite, en ik heb zoiets van: werk een beetje mee dan komen we er samen we uit... Maar nee...

Oja, en de krant? Dat maakt geen enkele indruk... We hebben hier vorig jaar rtl4 op de stoep gehad en daar werden ze niet warm of koud van....

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Je hebt het @$#^&*(*^%$$ wel bij hun opgelopen.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Laatste update... Ik ben vanmorgen met de antibiotica begonnen en nu plas ik oranje... Net op tijd voor koninginnedag.. :) :) :)

12. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    @bluesky: je hebt zeker die grote capsules

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    :)

Naja je kan er iig nog om lachen.
    Maar fijn dat t uwv je situatie begrijpt en je je zo ziek kan melden.
    Dat werk van je snap ik echt niet hoor.... wat n grote problemen maken ze er toch van :(

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ja idd, ik heb Riphampicine (sp?)en Co-trimaxozol gekregen. Ik hoop dat het bij het oranje plasje blijft want ik hoorde al dat een collega van een andere afdeling er goed ziek van is geweest...

15. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik heb tijdens mijn opleiding (van 2001 tot 2003) 3 mnd lang op een afgesloten afdeling gewerkt die de mrsa bacterie had. Ik ben gelukkig nooit besmet geraakt. Ik moest me wel elke week testen. Ik vond het helemaal niets. Ik kon mijn punten niet behalen want er waren bijna geen patienten hooguit 5 van de 30 bedden. We moesten chirurgische kleding aan en die moesten uit wanneer je naar huis gaat. Als je naar de patienten gaat moest je een mondkapje, schoort, haarnetje en handschoenen aan doen. We kregen wel gratis eten want je mag de afdeling niet af om eten te halen. je moest gelijk naar buiten als je kalar was met je werk.

Ik vond het helemaal niets. daardoor heb ik mijn punten niet kunnen behalen en werd ik ontslagen.

ik hoop voor je meid dat je er snel van af komt en dat je gewoon weer kan gaan werken.

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wat belachelijk zeg Layla... Wij mochten nog wel gewone kleding aan, pas als we bij die mw naar binnen gingen moesten we ons vermommen als operatiezusters... :) Heb je inmiddels wel je diploma?

17. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    na dat ik ben gestopt ben ik 1 jaar werkloos geweest. in die periode ging ik ook trouwen en samenwonen en we wilde graag kinderen dus ik widle ook thuis blijven. maar ik verveelde me dood dus ik ging 2 jaar werken in een verpleeghuis las niveau 2 daarna ben ik gaan werken via het uitzendbureau en via hun ben ik de verkorte opleiding van vig gaan doen maar met vrijstelling want ik had natuurlijk al 2 jaar van de 3 gedaan van de opleidng. ik hoop in september dit jaar me diploma te halen.

Deel Deze Pagina