Litteken? :((

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kayra, 26 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Vandaag is Kayra met zijn voorhoofd tegen de rand van de tvmeubel gevallen :(Hij heeft een snee van ongeveer 5 cm, ben direct met hem naar de huisartsenpost gegaan. Eerst zeiden ze dat het moest gehecht worden, maar daarna wou de dokter het toch dichtplakken. Het is nu dus geplakt, maar ik ben nu zo bang dat er een litteken zal blijven :(

Wie o wie kan mij geruststellen? :(

2. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    helaas kan ik je niet direct gerust stellen...Soms gaan ze nog makkelijk weg hoor ! De mijne is bijvoorbeeld weg en had ook zo iets voor, die van men broer dan weer niet...

Hopelijk verdwijnt ie daar met tijd !

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Bij mij is het na het plakken boven mijn oog een litteken gebleven:( maar je hebt er ook creme's voor die het weer doen verminderen. misschien is dat een idee,dat het meer vervaagt

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter is vorige maand ook met haar hoofd op de rand van de tafel gevallen. Soortgelijke snee, moest ook eerst gehecht.. later toch geplakt. Tijdens haar middagdutje had ze pleister+plaksel eraf getrokken en stond de boel weer helemaal open. Ze hebben het toen dichtgemaakt met hechtpleistertjes.

Nu heeft ze een roze streepje boven haar wenkbrauw wat eerst wat roder van kleur was, denk dat dat streepje nog een tijd te zien blijft.. maar niet lelijk.

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Ja candula zalf/creme (als ik het goed schrijf) dat is heel goed voor littekens.

6. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wil je niet bang maken hoor, maar mijn broer heeft me vroeger toen ik 1,5 was van de stoel afgetrokken en had ik een snee in mijn voorhoofd er is toen alleen een pleister op gegaan, ja ik praat over 1972 dus sinds dien is er veel veranderd op medisch vlak, maar het lidteken heb ik nog steeds
    hoop dat het bij jou kleintje niet zo is en op den duur verdwijnt of minder zichtbaar word, maar geef het wel de tijd....

7. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Vlgs mij maakt hechten / plakken niet zo uit qua litteken....t kan wel. Even afwachten.

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Of je een litteken krijgt of niet, wordt niet veroorzaakt door plakken of hechten. Beiden zijn prima, maar bij niet al te diepe wonden plakken ze liever, want dan hoeft er niet verdoofd te worden. Dat kunnen kinderen namelijk als traumatisch ervaren. Als het echt nodig was geweest (dus echt diep) hadden ze het niet geplakt maar gehecht. Het hangt nu dus helemaal af van hoe netjes de huid gescheurd is en hoe de huid weer hersteld. Dit verschilt per persoon en per gebeurtenis, dus daar is helaas niks over te zeggen. Er schijnen inderdaad middeltjes op de markt te zijn die littekens kunnen helpen verminderen, maar heb geen idee of dat echt helpt. Voorlopig er zeker even niks op smeren, want dan kan het er zelfs erger door worden. Als je er wel iets op wilt proberen, laat het dan eerst rustig genezen en begin er daarna pas mee.

9. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Mijn zoontje is met zijn hoofd tegen de bedrand gevallen drie dagen voor zijn zusje kwam...dat dat geen weeen heeft opgeroepen snap ik nog steeds niet, maar goed dat terzijde ;)

Je zie het streepje tussen zijn wenkbrauwen nog steeds maar het is wel gewoon lichter van kleur geworden. Het heeft er echt een half jaar rood/roze uitgezien maar sinds de zomer is het een beetje meer bij gekleurd. Je ziet nu niet meer eerst het streepje en dan pas zijn snoetje.

Ik ben er ook mee naar de ha geweest en kon vitamine e creme gaan halen bij de apotheek. Sinds ik dat 2x per dag aan het smeren ben is het goed gaan genezen en dus lichter van kleur geworden en minder opvallend. Ik denk wel dat je het voor altijd blijft zien. Maar ja het was ook een groot gapend gat waar een euro in paste...ik keek tot op zijn schedel en toch is het geplakt.

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Het zoontje van een vriendin van mij is ook gevallen als klein kind. Is gehecht en nu 10 jaar later zie je nog steeds het litteken op zijn hoofd (je moet het weten anders zie je het niet ;))

Deel Deze Pagina