Helft broodjes kebab boordevol bacteriën

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Helft broodjes kebab boordevol bacteriën
    De Consumentenbond trekt aan de bel: mensen met een verminderde weerstand, 65-plussers en zwangeren kunnen maar beter geen broodje döner kebab eten.

Van de 49 geteste broodjes bleek een meerderheid onder de bacteriën te zitten. Op vijf broodjes zat zelfs de zogenoemde 'poepbacterie'. De gevonden bacteriën kunnen onveilig zijn voor mensen met een verminderde weerstand, zegt de Consumentenbond.
    De broodjes werden gekocht bij tien willekeurige kebabzaken in Groningen, Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en Breda. Een hoge hoeveelheid bacteriën duidt erop dat het eten te warm of te lang bewaard is gebleven, of dat er niet hygiënisch wordt gewerkt.
    "Dit onderzoek laat wederom zien hoe belangrijk het is dat consumenten weten hoe het gesteld is met de hygiëne in de horeca"', zegt Bart Combée, directeur van de Consumentenbond. Volgens Combée maakt de Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit (NVWA) binnenkort de gegevens van hygiëne-inspecties openbaar.
    Birtat, aan de Bos en Lommerweg in Amsterdam, kwam er in het onderzoek van de Consumentenbond als slechtste uit. Het broodje döner kebab bevatte daar de nodige bacteriën. "Naast colibacteriën troffen we Staphylococcus aureus aan, die eveneens duidt op een onhygiënische situatie", aldus de Consumentenbond.

----

Verbaasd me niks moet ik zeggen.. Vind die tenten vaak zeer onhygiënisch ( bij mij in de buurt dan)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    O hier hebben we volgens mij niet eens tenten die dat verkopen....geen idee

Maar wat raar dat het in Nederland kan dat er zulke producten worden verkocht en dat hier niet meer controle op is.

3. Onje

Onje Niet meer actief

Hier in de buurt zitten tig van dat soort tenten, als je naar binnen kijkt heb je al gegeten en gedronken bah. Dus verbaast ben ik totaal niet.

Wij hebben hier om de hoek zo een doner tent zitten, en "iedereen" zegt ik ga ff een broodje halen bij ... ik ben morgen toch vrij dus kan ik mijzelf rustig leeg sch..ten... haha !
    Ach en ze blijven het kopen..

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Bijna logisch lijkt me. Het vlees hangt heel de dag Onafgedekt te draaien en wordt zo verhit/klaargemaakt. Er wordt elke keer weer wat vlees afgeschraapt en die slijper ligt heel de dag langs het hompje vlees en wordt tussendoor niet gereinigd. De een na de ander zit er aan en het vlees hangt er maar druk of niet druk.

Toch is het erg lekker :) en nee ik last het hier niet door staan. De kinderen krijgen het trouwens niet maar vind zo nu en dan een pizza of friet genoeg fastfood :).

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    kebab - Google zoeken. Voorbeeldje op Google van kebab. Zo hangt het dus heel de dag in z'n mooie omgeving ;)

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

:D:D

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Sowieso is die fakekebab smerig op zo'n fabrieksrol, wij eten het nooit.

8. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Ik maak ze altijd zelf ... de döner hier in nederland smaakt echt voor geen r*** :p

Een echte döner hoort niet zoet te zijn zoals hier (bij onze "winkels") verkocht word ;)

Maar ook al zou ik het wel kopen, ik zou me daar niet druk om maken want dan zou je echt niks meer mogen eten (neem bv worst, salade en dat soort dingen die in de fabrieken gemaakt worden), overal zullen ze wel de een of andere bacterie vinden ;)

9. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik had nog nooit een broodje kebab gegeten en na deze uitzending te hebben gezien, hoef ik het dus al helemaal niet.

NOS Nieuws - Varkensvlees in lamsdöner kebab

Je weet gewoon niet wat je voorgeschoteld krijgt. Bah en dan ook nog als extraatje een lekkere bacterie.

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

idd goor.. vliegen hebben vrij spel op zo'n rol en als je enkele dagen niet verkoopt laten de meeste die rol gewoon hangen :$ ik snap ook niet dat de voedsel en waren autoriteit niet ingrijpt. 90% van die tenten werkt volgens mij zwaar onhygiënisch, zelfde als bijna elke chinees restaurant, brr..

ik zie een nieuw programma aankomen voor rob van de smaakpolitie :p

11. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat zie je op de zwarte markt ook veel. Zie dat vlees draaien en de muggen draaien mee :) Bah dat hoef ik niet!

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

"Hier word ik niet vrolijk van", haha.

Wij eten het ook nooit. Ik krijg er serieus buikpijn van en je ziet gewoon dat het niet vers is.

Zelfgemaakt is veeel lekkerder en je weet tenminste dat het vers is.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Hoe maak je dat dan?

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Je hebt speciale kruiden zakjes voor shoarma en of kebab. Vast op Google kun je ook de juiste kruiden op zoeken als je niet van kant en klaar houdt. Koop zelf lams, varken of zelf kip. Marineren en grillen of bakken het smaakt heerlijk. Dun snijden is even oefenen maar met het juiste mes is dit niet zo moelijk ;)

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
  16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Oh op die manier, ja ik dacht aan de originele kebab zeg maar. :)

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou ik eet het echt bijna nooit maar
    Vid t wel lekker...

Ga het hierom heus niet laten staan:D

18. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Uggh ja verbaast me echt niets! Ik hoef ook nooit wat uit die zaken, getver het is ook altijd zo warm daar binnen en dan die gore vloeren en dienblad..

Na het stappen gingen we er wel eens eten maar daar ben ik snel vanaf gestapt want voelde me de volgende dag alleen maar beroerder :p

19. prettymum

prettymum Niet meer actief

Idd, na het stappen :). Eerst heel veel alcohol zodat in je maag die bacterie niet kan overleven. En mocht je de volgende dag toch ziek worden dan weet je nooit of het van de kebab kwam of de drank. Daarom eten vooral dronken mensen kebab :)!

20. Koon

Koon Niet meer actief

Iel!
    Het is voor mij denk ik 5 jaar geleden dat ik het gegeten heb. Inderdaad na het stappen.
    Nu eet ik het helemaal nooit meer ;)

Deel Deze Pagina