Afschaf hypotheekrenteaftrek!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Nikki88, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Dat is mij ook opgevallen, maar vooral met de verlaging van de schijf van 42 naar 38%. Dat gaat deze groep dus nu al geld kosten ipv over enkele jaren.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.152
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik weet dat de werkwijze en wachtlijsten van de woningbouwverenigingen per gemeente verschillen. Maar over het algemeen geldt dat wordt gewerkt met inschrijving (meestal punten die o.a. gekoppeld zijn aan de tijd dat je ingeschreven staat). Als je weet dat je jaren met wachten, kun je toch ook al jaren vantevoren inschrijven? Mijn vriend en ik stonden toen ik 16 en hij 17 was al ingeschreven. Tegen de tijd dat wij er klaar voor waren, waren we vrij snel aan de beurt.
    Net zoals je als jongere spaart voor je toekomst (mag ik hopen) en door middel van een opleiding aan je toekomst werkt, hoort dat er gewoon bij.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    Ik stond vanaf mijn 18e ingeschreven, eerder mag/mocht hier niet en toen ik 25 was nog steeds geen huisje toegewezen gekregen. Pff, dan koop ik wel hoor.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.152
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ah, dan schiet het niet op natuurlijk.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier ook al vanaf mn 18e ingeschreven.

En mag blij zijn als ik nu een keer op plek 80 sta.

En sta vaak zat nog op plek 200 of hoger :(
    Best balen aangezien ik liever een huurwoning heb/had als dit kleine koop appartementje..

6. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL

Tja leuk en aardig, maar heel veel mensen zouden dolgraag gebruik maken van gesubsidieerde huurwoningen, maar worden botweg geweigerd om dat ze net teveel verdienen. 10 jar lang betalen voor de woningbouw inschrijving en dan net naast het met vissen. Die moeten dus of heel duur huren bij een particulier of kopen ( wat vak niet kan vanwege de torenhoge prijzen).

7. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Ondanks dat het een bezuinigingsmaatregel is, blijft mijn punt natuurlijk wel staan de de IB t.o.v. het oude plaatje ieder jaar lager blijft (en dus niet zoals jij uitlegt je één jaar voordeel zou hebben). Dat de HRA alleen over de eerste 3 schijven gaan, lijkt me niet een probleem. De groep uit de 4e schijf krijgt, zeker als je echt veel verdient, des te meer 'korting' door de verlaging van de IB. Sowieso als ik naar onze lasten kijk (2 x modaal) dan hebben wij toch behoorlijk voordeel van de verlaging van de IB en weegt dat voorlopig nog op tegen de verlaging van de HRA.

De betrouwbare overheid, tja, het is toch wat naiëf om in een land waar een kabinet het de afgelopen jaren gemiddeld nog geen twee jaar uithoudt en waar de samenstelling van de regering én het politieke landschap enorm wijzigt uit te gaan van een overheid die veel bij hetzelfde houdt. Als betrouwbaar zijn hetzelfde is als bestaande afspraken/wetten niet wijzigen, dan is de overheid nooit betrouwbaar. Bij een crisis horen bezuinigingen. Als ze de kinderbijslag fors hadden verlaagd of hadden afgeschaft dan had het ons ook geld gekost. Nu zijn we voorbereid op de (langzame) verlaging van de HRA en kunnen we zelfs het geld wat we besparen met de verlaging van de IB opzij zetten voor het aflossen van de hypotheek.

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies. Dus de (2x) modaal verdieners zijn weer eens extra de lul zoals zo vaak in Nederland. :( Echt slecht die extreme nivellering hier, demotiveert mensen alleen maar om hard te werken. Werken moet beloond worden maar dat is ver te zoeken hier want je wordt echt overal gepakt waar ze je maar pakken kunnen. En dan te bedenken dat waar wij nu wonen we maar 13% IB betalen....en dat is al de hoogste schijf. ;)

Deel Deze Pagina