Mijn dochter is gisteren voor het eerst ongesteld geworden. Ze was wat wit vandaag, maar zei dat ze zich prima voelde. Net even naar de ikea en middenin het restaurant valt ze ineens flauw. Ze was ook echt een kleine minuut helemaal weg ofzo. Werden gelijk heel goed geholpen en er was toevallig ook een ambulance medewerker te plaatse die aangaf dat het ook goed met hormonen te maken kan hebben. Ze is nu heel misselijk en heeft hoofdpijn (Ze is niet op haar hoofd gevallen, ik kon haar nog opvangen gelukkig). Iemand die dit herkent? Ze ligt nu op bed met een pijnstiller, maar vind het wel eng en ben zeker ook van plan even contact op te nemen met huisartsenpost of de huisarts.
Heeft ze geen migraine? Of dat de spanning van de hele menstruatie gewoon teveel werd? Wat naar hopelijk vind ze de menstruatie niet eng worden hierdoor....
Ik had dat vroeger regelmatig. Flauwvallen, misselijk, hoofdpijn en dat zo een week lang. Ben daarom (in overleg met de huisarts) op mijn 13e aan de pil gegaan. Toen ik eenmaal de juiste pil had, waren de klachten direct over. Tijdens de stopweek menstrueerde ik ook een stuk minder dan daarvoor. Het bleek bij mij dus echt een hormonen kwestie. Niet dat ik je dochter direct aan de pil wil praten, maar het lijkt mij wel verstandig om dit in de gaten te houden en als het met de volgende menstruaties net zo gaat, een afspraak met de huisarts te maken.
Heeft ze erge pijn? Ik ben ook meermaals (soort van) flauwgevallen door pijn in die regio, op de 1 of andere manier ben ik daar heel gevoelig. Plus een lage bloeddruk en hartslag helpt ook niet.. Niet maandelijks ofzo hoor. Hopelijk voir je dochter iets eenmaligs!
Ik heb dat als puber ontzettend veel gehad, ik zou even ijzer en bloeddruk laten checken. Ik had zelf snel een ijzertekort en heb sowieso een heel lage bloeddruk, die rond menstruaties en tijdens zwangerschappen door hormonen nog verder daalt, waardoor ik dus bv bij snel op staan flauw kan vallen.
Bedankt voor de snelle reacties! Niet heel abnormaal denk ik dus. Ik ben wel bekend met heftige menstruaties en veel pijn, maar niet met flauwvallen. Ze heeft niet veel pijn zegt, maar ze is heel hard voor haarzelf (liep ook rond met gebroken pols etc), dus tja.
Ja dacht ook gelijk aan migraine. Is wel wat om ze te beginnen idd. Ze is zelf vrij nuchter, maar vind het zelf sneu hoor.
Met je eens hoor. Gaan dit zeker in de gaten houden. Heb zelf ook al vrijwel gelijk de pil geslikt ivm extreme pijn, maar ben er niet echt voorstander van, maar als het zo aanhoudt is dat natuurlijk geen doen.
Nou ze zegt van niet, maar ze heeft wel een heel hoge pijngrens, dus dat is bij haar altijd wat lastig in te schatten. Zijn al 2x daardoor laat in het ziekenhuis beland.
Klinkt als een bloeddruk probleem. Ik heb dat vroeger ook regelmatig gehad. Stond ik even te wachten in de rij van de bakker Bart, ging ik zo onderuit.. heel vervelend. Idd even bloeddruk laten meten bij de huisarts maar die zal waarschijnlijk laag zijn, wat past bij haar leeftijd.
Poeh dat is wel schrikken zeg. Heeft ze veel last van haar menstruatie? Stond ze net op toen ze flauwviel of viel ze flauw terwijl ze al stond? Voelde ze het aankomen? Als jong meisje had ik ook vaak de neiging tot flauwvallen maar kon dan net op tijd gaan zitten, meestal op de grond, dan werd het ineens zwart voor mijn ogen en vooral in winkels met felle lampen kon ik heel naar worden. Veel jonge meisjes hebben de neiging tot flauwvallen, niet tot weinig eten waardoor de suikerspiegel daalt, lang staan waardoor de bloeddruk ineens kan dalen evenals snel opstaan waarbij het zwart voor de ogen wordt omdat de bloeddruk daalt. Ik denk echt wel dat het te maken heeft met haar beginnende menstruatie. Er gebeurt ineens heel veel in haar lichaam. Hou haar sws de komende dagen in de gaten en probeer erop te letten dat ze niet te snel opstaat en niet te lang stilstaat. Sterkte ermee.
Dank je. Ze heeft volgens mij niet heel veel last. Ze stond al een tijdje in de rij. Ze voelde het een beetje aankomen, wilde daarom even leunen op een soort bar maar viel toen voorover. Ik hoorde de plof en heb haar toen op de grond gelegd. Ze had wel redelijk gegeten, maar misschien toch icm de warmte en alles erbij misschien. Moet wel zeggen dat we echt super goed zijn geholpen. 2 medewerkers hebben geholpen haar naar een rustige plek te brengen, gelijk 2 ehbo'ers te plaatse. Ze kreeg direct een blikje cola aangeboden en daarna gehaktballetjes met patat en sausjes. Echt heel fijn en netjes. Ze mocht het even in een apart kamertje op eten en we hoefden niks te betalen, ook niet wat al op ons dienblad lag. Super netjes.
Ze ligt nu bij mij in bed te slapen, wilde ze graag en vond ik prima, dus hopelijk knapt ze daar weer wat van op. Even aankijken.
Ik herken het wel van vriendinnetjes van mijn dochter (bijna 12). Bij hen was het een combinatie van snel groeien, lage bloeddruk en hormonen volgens de huisarts. Mijn dochter en haar vriendin waren gisteren beide ziek thuis met klachten van misselijkheid en heel wit zien. Ze menstrueren nog niet, wellicht een virus?
Beterschap voor je dochter! Mijn dochter is deze week tijdens haar (3e) menstruatie tijdens het fietsen gevallen en ze weet niet meer waardoor ze is gevallen. Denk dat ze ook is flauwgevallen. 1 helft van haar gezicht helemaal open geschaafd, bezoekje langs de HAP gebracht, gelukkig niet al te ernstig.
Ik heb afgelopen weken geleerd dat het ook bij puberjongens normaal is, zeker als ze groeispurt hebben. Door bloeddruk die zakt. Dus ik denk dat pubers in het algemeen wel een risicofactor is
Niet abnormaal, hier ook een 12 jarige die hier heel gevoelig voor is. Heel vaak voelt ze het wel aankomen. Maar super vervelende kwaal natuurlijk, hopelijk blindt het bij deze ene keer.