Hoi! Wij willen graag een helemaal nieuwe website laten maken voor het bedrijf van mijn vriend en nu hebben we contact met een jongen die net klaar is met zijn studie en een eigen bedrijfje in webdesign heeft. Dit wordt zijn vierde opdracht en hij stuurt ons morgen een prijsindicatie. Nu hebben we dit nog nooit eerder laten doen en weten we dus ook niet wat een beetje een redelijk bedrag is? Weet iemand dat hier misschien, dan kunnen we even kijken of deze jongen wel een beetje redelijk is qua tarief Het gaat om een vrij simpele website bestaande uit ongeveer 5 á 6 pagina's inclusief het "home" gedeelte.
Dat kan echt niet gezegt worden vrees ik. De een doet het voor 200 de ander voor 500 etc... Denk dat het een beetje van jou verwachtingen afhangt en wat je ervoorover hebt.. Een hele goede designer zal duizenden euros vragen..
Dat hangt erg af van de wensen. Is het een simpele website met vaste teksten. Of wordt het een fancy website, met makkelijk teksten die je makkelijk kunt aanpassen. Daarnaast zal zo'n beginner echt geen hoofdprijs kunnen vragen. Ik zou zeggen max 150-200 euro voor 6 webpagina's, met vaste teksten? Mijn man maakt websites voor MKB, en die vraagt meer (vanaf 299,-), maar dan krijg je een website waarbij je zelf de informatie makkelijk kunt aanpassen etc. Dus ik vind 150-200 voor een beginner echt ruim voldoende
ik wou net zeggen... en wat wil je? wil je dat hij het onderhoud doet? en de updates? de tekstinvoer? foto's? of wil je dat je een template krijgt waarin jezelf alles kan doen?? als ik kijk wat mijn man aan tijd kwijt is voor een goede website, dan gaat het wel wat kosten hoor.. maar wil je een simpel kant en klaar dingetje, dan ben je met een paar honderd euro wel klaar....
Hoi, Bedankt voor de snelle reacties. Momenteel heb ik de site zelf gemaakt, heb vroeger wel veel met webdesign gedaan en ben er best handig in. De zaak loopt echter heel erg goed en we vinden het nu wel eens tijd worden voor een échte professionele site. Het zal gaan om een template die wij (ik ) dan verder zal onderhouden. Het zal voor 98% om vaste teksten gaan die niet hoeven te veranderen, maar sommige projecten moeten af en toe worden toegevoegd als soort van "portfolio" zeg maar. We hadden zelf een bedrag tussen de 750 en 1500 in gedachten maar wat ik hier lees en op andere fora is dit veel te hoog ingeschat. Zo zie je maar weer dat even rondkijken altijd goed is!
ik denk dat je eerlijk gezegt wel wat meer kwijt bent als een 200 euro hoor.. als je een goede webdesigner hebt ga je al snel richting de 1000 euro al is het niet meer het is ook net wat je wilt en wat je verwacht. en vind het een beetje raar om te zeggen dat je als beginner minder kan vragen.. maargoed dat is mijn mening hij moet net zoveel werk doen en waarom zou iemand die begint niet net zo goed zijn als iemand die het al even doet
Ik ben het hier helemaal mee eens. Het ligt er ook aan hoelang iemand er mee bezig is. Mijn man maakt websites en de prijzen variëren daar behoorlijk in. Ik denk dat tussen de 750 en 1500 een hele goede prijs is eigenlijk.
Omdat er behoorlijk veel verschil zit tussen een beginner en een ervaren webdesigner. Ik ga voor iemand die nog maar een paar kleine opdrachten heeft gedaan niet net zoveel betalen als voor iemand waarvan het werk bekend is en die al veel gedaan heeft. En dit is niet alleen zo met webdesign maar met alles. Iemand die net klaar is met haar kappersopleiding en vanuit huis voor zichzelf begint ga ik toch ook niet net zoveel betalen als een gerenommeerde en ervaren kapper. Dit is een jongen van 18 jaar die net 2 maanden klaar met zijn school is en dit als bijbaantje nu doet. En wat ik zo lees op internet is dat heel normaal, ook in de wereld van het webdesign. Er zijn ontzettend veel studenten of jongens die net klaar zijn met school die tegen een veel lager tarief websites bouwen. En hoe meer ervaring ze krijgen hoe duurder ze worden. En ik zeg niet dat het voor een zo laag mogelijk bedrag moet, ik vroeg mij alleen af wat een beetje een normaal bedrag is. Wij hadden een veel hoger bedrag in gedachten dan dat ik nu lees (niet alleen hier maar ook op sites waar zzp-ers hun diensten aanbieden) en blijkbaar is het dus heel normaal om minder te betalen voor een starter met weinig ervaring!
ik denk dat het belangrijk is dat je een vaste prijs afspreekt. Zo kom je niet voor verassingen te staan als de webdesigner er onverhoopt langer over doet.
Ik heb trouwens vanmiddag een paar mailtjes gestuurd naar studenten met een advertentie op marktplaats en van 2 heb ik een prijsindicatie terug. De een schat (ik heb onze wensen doorgegeven) 210 en dan kan dit maximaal 100 meer worden maar dit ligt aan de hoeveelheid tekst en illustraties. De ander noemde een bedrag van 170. Dat zijn dan toch wel hele andere bedragen. En als ik de website bekijk die zij gemaakt hebben dan ziet het er keurig uit. Zij vragen dus zelf ook bij lange na niet zoveel als een professionele ervaren webdesigner. Ze geven trouwens beide aan dat het maximaal 2 tot 3 dagen duurt en dat we er zeker van kunnen zijn dat uiterlijk binnen 3 dagen de website online is. Dat vind ik nog best snel eigenlijk! Had verwacht dat er meer tijd in zou gaan zitten. En een vaste prijs afspreken lijkt mij inderdaad ook wel slim, thnx!
Dat is niet normaal, die (ex-)studentjes verkloten het voor de rest door belachelijk lage tarieven te vragen. Ze hebben geen ervaring in het bepalen van een goede prijs die hun kosten dekt. Kosten om te leven, vaste lasten mee te betalen, een potje te reserveren voor als ze ziek zijn, een potje voor hun pensioen later, een deel dat moet worden afgedragen als inkomstenbelasting, een deel voor latere investeringen (software-upgrades, nieuwe computer bijvoorbeeld). Zelfstandigen zijn niet verzekerd voor ziekte en arbeidsongeschiktheid zoals mensen in loondienst dat wel zijn. Vragen ze überhaupt wel BTW erbij? Verwacht er vooral niet al te veel van, voor zulke bedragen. Vraag ook eens voor de grap naar hoe ze het hebben geregeld als je website down is, of als je een bug vindt, of als je een wijziging wilt.
Ik ben het eens met Bammetjesbam Het gaat niet alleen om het product, ook om de service die je daarna nog van een bedrijf kan en mag verwachten. Kan je hem altijd bellen als er wat is, als je hulp nodig hebt of iets niet snapt...als je wijzigingen hebt. Ken je de uitdrukking "goedkoop is duurkoop"?
Ik ben zelf heel handig en we verwachten gewoon een simpele website zonder poespas. Daarnaast heb ik gezien wat voor websites ze gebouwd hebben en die zien er keurig uit. Wat zij maken voldoet precies aan onze wensen en ik zie niet in waarom ik dan honderden misschien wel duizenden euro's meer zou gaan betalen? We zijn niet opzoek naar een website waar veel onderhoud aan nodig is maar gewoon iets simpels wat er netjes uitziet. Maar goed, ik vroeg geloof ik naar gemiddelde prijzen/normale tarieven en zou graag antwoord op die vraag willen in plaats van gemiep over dat wij een student dit werk laten doen en hoe zij de markt wel niet verpesten. Maar ik geloof dat ik wel antwoord heb dus dan mag dit topic wel dicht.
Dan laat je het ergens anders hosten denk ik of niet? Goed: gemiddelde prijs voor simpele website inclusief design, cms en contactformulier: 1000 - 1500 euro excl. BTW.
Wij hadden offertes opgevraagd voor een webshop te laten opzetten, toen werd er 900 euro gevraagd (en moesten wij alle artikelen nog erop gezet) dus mijn moeder riep hard BEL!! (Isabel heet ik) HELP. Dus heb ik even hetzelfde opgezet als wat hun aanbieden, zelf een template gemaakt (veel ingewikkelder als hun in hun portfolio hadden) en ook nog wat extra opties geïnstalleerd e.d. en kreeg ik 500 euro voor, met de site zelf opzetten ben ik maar een uurtje bezig geweest alleen template was voor mij even een uitdaging omdat het niet mijn vak is maar ik denk 8 uurtjes in totaal mee bezig geweest (inclusief een keer opnieuw beginnen omdat ik niet meer wist wat ik fout had gedaan en er een fout in zat haha was gewoon dom dus!) Een pro kan zoiets in 3 uur opzetten (met hele uitgebreide ontwikkeling erbij misschien 6 uur ofzo) (dan heb ik het wel over een zencart systeem he niet over iets zelfgemaakts ofzo.. maar heel veel bedrijven bieden een simpel zencart systeem aan voor 900 euro! mijn ouders hadden zoiets van dat laten we onze bel wel doen want ik ben handig met computers en had ik tenminste nog een leuk centje eraan. Een normale site met CMS systeem moet je wel denken aan minimaal 400/500 euro (als het een standaard opzet betreft) wil je opties e.d. erbij of persoonlijker dan komt er vaak een paar honderd bij. Het is heel erg verschillend de bedragen omdat er zoveel verschillende opties zijn om een site te maken..