Slecht nieuws gekregen vandaag

Discussie in 'De lounge' gestart door Kathy, 6 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Wil dit toch eventjes kwijt.
    Heb vandaag geen zo'n goed nieuws gekregen ivm m'n vader. Er is gisteren vastgesteld dat hij longkanker heeft die ook al een stukje doorgezaait is naar de lever.
    Hij had al een tijd pijn aan de longen en gisteren heeft ie een aantal onderzoeken moeten ondergaan, had eigenlijk nooit durven denken dat het kanker zou kunnen zijn.
    Ze zullen hem niet operen omdat ze het daar moeilijk kunnen wegsnijden. Vanaf volgende week, moet hij chemokuren ondergaan. Met die chemo heeft hij 80 à 90% kans dat hij zal genezen van die kanker.
    Ondanks de grote genezingskansen, heeft dit nieuws mij toch erg verdrietig gemaakt. De laatste 2 jaar is m'n band met m'n vader veel gegroeid en ik ben ook voor het grootste deel door hem grootgebracht.
    M'n moeder heeft amper naar mij omgekeken de laatste 10 jaar, dus moest hij komen te sterven, zou dit zo'n groot verlies zijn.
    Ik hoop echt dat alles goed komt en dat hij geneest. Na de eerste behandeling zullen ze al weten of de chemo aanslaat of niet.
    Hij mag blij zijn dat hij er vlug bij was, want nu valt er nog iets aan te doen. Had hij er niet achter moeten kijken, dan was de kans groot dat hij maar 3 maanden niet meer te leven had. Dit deed mij best wel schrikken hoor.
    Ik hoop dat die rotte periode vlug achter de rug is hoor, want ik voel me er helemaal niet lekker bij, bij die gedachte.

Zo, ik ben blij dat ik het toch nog eens van mij heb kunnen afschrijven, het lucht toch een klein beetje op.

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Jemig Kathy dat is best heftig.
    Heel veel sterkte de komende tijd!

xx
    pinguin

3. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi Kathy,
    jee, wat ontzettend verdrietig nieuws, veel sterkte voor jullie allemaal.
    groetjes Patricia

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat een narigheid zeg. Vanaf hier heel veel sterkte de komende tijd.

Kwebbel

5. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Kathy sterkte!
    Ik weet hoe je je eigen voelt bij mijn moeder is een aantal weken geleden borstkanker vast gesteld en ze heeft nu de chemo al. Ik hoop dat het allemaal goed komt meid!

6. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Wat rot om te horen altijd.

Hoop dat hij goed en snel mag genezen.

7. sim

sim Niet meer actief

jeetje, ik wens jullie heel veel sterkte

8. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Jeetje dat is nieuws dat je eigenlijk nooit hoopt te hoeven horen.
    Kan me goed voorstellen dat je hier erg van schrikt , en dat je je daar heel naar bij voelt.

Ik hoop voor je dat jullie goed nieuws krijgen en dat de chemokuren aanslaan wanneer er gestart is.

Heel veel sterkte,

Liefs

9. Dreamy

Dreamy Actief lid

9 mei 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    Heel erg veel sterkte de komende tijd meid. Kan me helaas goed indenken hoe je je op dit moment voelt. Bij mijn moeder is 4 jaar geleden borstkanker vastgesteld. Het was echt een hele zware periode met chemokuren, operatie en bestralingen maar mijn moeder is op dit moment kankervrij. Als je de behoefte hebt om te mailen. Je mag me altijd pb-en!

veel liefs en sterkte!

10. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    wat een verschrikkelijk nieuws!!
    Heel veel sterkte voor jou en de familie.

11. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Vreselijk nieuws,
    veel sterkte met alles.

Liefs Hope

12. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    pff verschrikkelijk zeg.. heel veel sterkte gewenst voor jou , je vader en je verdere familie!

13. SaskiaB

SaskiaB Bekend lid

24 mrt 2006
    547
    0
    0
    Zuid Holland
    Jemig meid wat rot allemaal. Ik wens jullie heel veel sterkte, hopelijk komt alles goed.
    Groetjes.

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Kathy,

Wat een vreselijk nieuws. Je denkt altijd van dit soort dingen dat het anderen treft maar nooit je eigen familie. Het is een ver van mijn bed show. Je wordt echter keihard met de neus op de feiten geduwd als iemand uit je directe omgeving deze ziekte krijgt.

Zes jaar geleden kreeg mijn moeder borstkanker. Ze moest een amputatie ondergaan, lymfenvaten in de oksel werden weggehaald, ze kreeg 3 chemokuren en moest vaak worden bestraald. Er waren geen uitzaaiingen te zien, maar toch namen ze het zekere voor het onzekere.

Dan ervaar je hoe dreigend deze ziekte is. Hoe eng en hoe sluipend. En de onzekerheid is misschien nog wel het ergste van alles.

Gelukkig is mijn moeder er nog steeds en is ze nu officieel genezen. Ze kunnen tegenwoordig veel als ze het op tijd ontdekken en dat is bij jouw vader ook het geval.

Laat de moed niet zakken, blijf positief denken. Dat is beter voor jezelf en ook voor je vader. Zo kun je je beter door deze periode heen slaan.

Heel veel sterkte,

Liefs,
    Nikki F

15. stamper

stamper Bekend lid

12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoihoi

heel erg veel sterkte de komende tijd .

yvonne

16. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties, doet me echt deugd.
    M'n vader bekijkt het gelukkig allemaal nog positief en denkt ook positief, dat toch al een grote.
    Maar ik heb het toch nog moeilijk, mss ook omdat het allemaal zo vers is. Maak mij zo nerveus hé. Voor de moment ben ik op van de stress. Denk dat er ook voor een groot deel angst bij gemoeid is.
    En zoals je zegt Nikki, het lijkt allemaal een ver van je bed show, tot het moment dat je met je neus op de feiten geduwd wordt. Gelukkig maar dat ze de dag van vandaag al zoveel kunnen. Maar ik vind 'kanker' toch nog steeds een eng woord hoor.

17. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Veel sterkte in de komende moeilijke tijd ... Ik zal duimen dat de chemokuren aanslaan xxx

18. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Wat een rot nieuws zeg. Kan me voorstellen dat je je er rot onder voelt. Is ook niet niets ...
    Ik hoop dat de chemo aanslaat meid.

Hou je taai ..

Liefs,
    Silvie

19. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    heel veel sterkte de komende tijd

20. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ook ik weet hoe je je voelt meis
    nov 2004 werdt er borstkanker vastgesteld bij mijn mams

maar een ding weet ik nu als je positief ingesteld ben dan bereik je een hoop

mijn mams zei doodleuk ja maar ho ff tis nog lang mijn tijd niet hoor , jullie zijn niet zomaar van me af :)

en is dan nu ook doormede van operatie en bestraling alweer een tijd vrij van haar kanker

en gaat hartstikke goed met haar
    maar weet ook dat het een hele angstige tijd was die je wel even met je neus op de feiten drukt dat het leven zomaar over kan zijn

meis sterkte voor je paps en jou, en sta hem zoveel mogelijk bij , hij heeft je nodig

Deel Deze Pagina