Lieve meiden, 2 maanden na het overlijden van onze geweldige kater Dopey is er een nieuw poezenbeest op ons pad gekomen. Een poes van 10 jaar oud met nierdieet en stekeblind. Aanstaande zondag gaan we haar bezichtigen en als de klik er is gaan we haar meteen meenemen. Ik ben verliefd!
Wat een mooierd! En wat fijn dat ze waarschijnlijk bij jullie mag gaan vertoeven met haar beperkingen
Ja ze is prachtig zoals ze is. Nu hopen dat het klikt met mijn 2 andere poezen want ze is doodsbang voor de geur van andere poezen. Maar mijn poezen leven hun eigen leven en we gaan het gewoon de tijd geven. Als eerste krijgt ze de hele keuken en eetkamer tot jaar beschikking met haar eigen mandje van haar opvang adres en daarna gaat ze steeds een klein beetje meer verkennen.
Hartstikke lief dat jullie haar in huis willen nemen. Ik bedoel het niet gemeen, want ik weet zeker dat je dit met de beste intenties doet. Denk je alleen niet dat ze in een thuissituatie zonder andere katten beter af zou zijn? Je zegt dat ze doodsbang is voor de geur van andere katten. Moet je het haar dan nog wel aan willen doen op die leeftijd en met haar "mankementen" om te wennen aan andere katten?
Zo zat ik ook hoor! Maar die vrouw zei ook dat ze pasgeleden in een opvangadres zat bij een andere kat zat en dat ging heel goed! Mijn eigen dames zijn ook al bejaard en ze waren bang dat ze als ze bij jongere katten kwam die met haar wilden spelen en dat doen mijn dames niet meer ik mag blij zijn als ze een keer uit hun warme mandje komen
Vanmiddag aan het eind van de dag gaan we kijken naar de nieuwe poes. Het huis is er klaar voor, ik heb een speeltje gekocht met catnip (dat spul ruiken ze, is wel handig voor een blinde poes) en een nieuw drinkwaterbakje met stromend water gekocht zeker voor een kat met een nier probleem erg goed om te hebben! Het huis is er dus klaar voor, ik ben zenuwachtig wat de rest van het gezin van poes vind want als de klik er dus is dan mag ze meteen mee! Een heel mooi verjaardagscadeau voor mijzelf al zeg ik het zelf! Ook heb ik Feliway Friends in de stopcontacten zitten in de ruimtes waar ze het meest verblijven. Blinde poes gaat de eerste tijd in de keuken (afgeschermd met dubbele deuren met ramen) en de andere 2 blijven in de huiskamer en de bovenverdieping (overdag liggen mijn oudste 2 altijd op bed) Ik hoop zo dat het allemaal goed komt!
Je bent goed voorbereid! Ontzettend lief dat je dit wilt doen. Wij hebben onlangs een ex zwerfdametje in huis gekregen, ze is nu zo’n twee maanden bij ons. Hier was ook de vraag hoe het zou gaan. We een zoon van 5, 2 honden en nog 2 katten. De katten hebben hun domein in de garage, maar kunnen via luikjes naar de kattenren of naar de woonkamer komen. De eerste weken zagen we haar nauwelijks, maar nu komt ze steeds vaker naar binnen. Ze doet het op haar eigen tempo. Ik mag haar ondertussen ook aaien als ik ze eten ga geven, ze vraagt er zelfs echt om. Met de andere beesten gaat het supergoed. Volg het tempo van het beestje, dan komt het vast goed! Mijn ouders hebben ook een blinde kat trouwens en dat gaat verder zonder problemen. Als hij zijn route eenmaal weet door het huis, is er niks aan de hand. Alleen niet teveel gaan verzetten tussendoor Geniet ervan!
Ja ik ben er heel zenuwachtig voor! Het zal geen Dopey zijn maar hopelijk net zo'n lieverd. Deze poes durft niet te springen, trap te lopen etc dus ik vermoed dat ze alleen op de benedenverdieping zal blijven. Ze krijgt ook haar eigen krabpaal mee en daar zit haar eigen luchtje aan heb ik ook expliciet gevraagd want wil graag dat ze zich op haar gemak voelt. Als het vannacht niet goed gaat (veel mauwen etc) leg ik ook een matje in de keuken en een deken en ga daar dan wel slapen haha. Als ze bang is kan ze namelijk heel erg krijsen en tja man en kinderen moeten wel de volgende dag aan de arbeid en school dus dan offer ik mij wel op
Voorbereidingen zijn getroffen! Keuken is poes proof! Katten mandje met handdoek erin en valeriaan druppels erin en een kattenspeeltje met catnip erop. Hopelijk gaat poes het waarderen