EEn taart??? Meerdere taarten ??? Serieus? Wat bezielt die mensen? Dit jaar weet ik het nog niet. Vorig jaar hebben we een mooie afscheidstekening gegeven en namens ons als ouders een bedankkaart en een klein doosje bonbons.
ik kan je helemaal volgen!! Wij doen hier ook niet aan mee. Met meesters en juffendag hebben hun juffen een prachtige tekening gekregen van onze jongens en daar mogen ze een jaar op teren .
Klopt helemaal! Al wil ik zelf ook graag een bedankje geven, in de vorm van een kaart en een kleinigheidje namens ons als ouders voor de goede zorgen en begeleiding van mijn kind.
Ik hoef geen cadeautjes aan het einde van het schooljaar wel waardeer ik het als ouders nog even een hand komen geven. Dat is voor sommige zelfs nog teveel gevraagd...
Wij doen in overleg met alle moeder bij zoon 2 bloemen meenemen met zijn naam en een tekst eraan ( die ik hem laat zeggen en ik schijf het op ) . Dat doen alle leerlingen en hebben de juffen allebei dus 1 grote bos bloemen met van alle leerlingen een bloem. Bij dochter hebben ze geld ingezameld en beide juffen krijgen een bioscoopbon in een theepakketje, allebei thee leuten. Omdat ze allebei naar andere leerkracht gaan . Mogen ze beide van mij voor elke juf een cupcake versieren met fondant / boetseren etc. En die pakken we in een leuk cellofaantje. ( ik maak zelf gedecoreerde taarten, dus alles is al in huis. Paar cupcakes bakken en hun versieren ze. Ze zijn dus heel erg gewend aan taartje/ cupcake maken en tja dat werkt door ��, 1 cupcake vind ik ook geen punt. )
Heel teleurstellend voor een juf die zich volledig inzet voor de kinderen! Al moet ik zeggen dat ik de laatste schoolweek die afscheidmomenten echt in mijn agenda moet zetten. Ik bedoel: voor ons is vrijdag de laatste schooldag, maar de stagiaire is er voor het laatst op maandag, juf A is voor het laatst op woensdag (2 juffen), en het overblijven is alleen op dinsdag. Juf B zien we dan vrijdag. In die week moet ik dus als ouder bijna elke dag een afscheidsattentie meenemen en even tijd nemen voor het afscheid en de juf bedanken. En natuurlijk komt dat recht uit het hart, maar in de ochtendgekte waar ik ook voor moet zorgen dat ik op tijd op mijn werk kom, is het echt een kunst om het niet te vergeten op een van de bovenstaande dagen. En er zijn veel ouders die het bovenstaande in 3 verschillende klassen hebben op school.
Ik vind het zelf wel belangrijk om juffen/meneren van school en psz iets te geven als blijk van waardering. Op school doe ik het uiteraard aan het einde van het schooljaar (dit jaar heel speciaal omdat ze na bijna 3 jaar afscheid neemt bij de kleuters) en op de psz doe ik het met kerst (na de vakantie toch dezelfde juffen dus dan doe ik het onder het mom van: bedankt voor alle goed zorgen het afgelopen jaar.
ja, daar kan ik wel inkomen. dat vind ik een grotere blijk van waardering, omdat dat van de kinderen komt. ik snap niet waarom altijd overal maar kado's aan te pas moeten komen. waardering kun je ook uitspreken toch? @sanna1986 dat vind ik dan ook weer niet kunnen. Een hand en een fijne vakantie wensen lijkt me heel normaal
Ik vind iets kleins geven altijd wel zo leuk. Juffendag is dit jaar op de één na laatste schooldag en er wordt niet echt iets geweldigs georganiseerd door de klassenouder (samen met andere ouders), dus ik laat mijn dochter wel nog iets geven aan het eind van het jaar, vind ik wel zo leuk. Op het KDV vieren ze opeens ook 'de verjaardagen van de juffen', dat was voorgaande jaren nooit zo (toen deed ik wat met de dag van de leidster, daar doet de ouderraad daar ook niets aan... (n)). Ik doe gewoon wat kleins, 'voor de leuk'.
Ik geef ook niets hoor. Met de juffen ben ik juist blij, wordt er altijd 50 cent oid gevraagd en een gezamenlijk cadeau uitgezocht. Scheelt een boel gedoe met alle losse verjaardagen.
Ik heb twee theekippen gehaakt, theezakjes en een lepeltje er bij. Maar dat ik omdat ik graag haak. De jongste mag donderdag trakteren op de peuterspeelzaal. Ik ben nog een beetje blanco wat aan de juffen te geven/trakteren. Ze hebben de laatste maanden erg hun best gedaan mijn zoontje weer goed op de rails te krijgen. Maar ik kan ook moeilijk iets anders aan de juffen geven dan aan de stagiare en vrijwilligster... En het wordt warm en de traktaties vliegen hen al om de oren deze week. De bloeikaart die eerder genoemd werd, vind ik erg leuk. Kan ik mijn zoontje iets moois bij laten tekenen en een persoonlijk bericht op schrijven.
Ik maak (haak) een sleutel hanger voor elke juf en stagiaire van mijn zoon. Voor de rest hangt het er vanaf of hij zin heeft om nog wat te kleuren.
Ik heb een kleinigheidje gehaald bij de wereldwinkel. Bedankt juf en bedankt meester...chocolaatje met gelukspoppetje erbij.
ik ga dit geven aan de juf. Zoon heeft 2 jaar bij haar in de klas gezeten ( sbo ) Ze heeft heel veel voor hem betekend en is mede door haar enorm gegroeid! Einde Schooljaar Merci Juf - Ik ga trakteren, Traktatie, Traktaties, Kindertraktatie, Kindertraktaties, Verjaardag, kinderfeestje
Ik ben klassenmoeder en heb een aantal weken terug een envelop met 2 gekleurde vellen en een uitleg brief erbij gedaan en die aan de ouders gegeven stiekem. Het was de bedoeling dat elk kind een bladzijde zou maken met tenminste een foto erop. Verder mocht je bedenken wat je wilde tekenen/plakken enz Elk kind heeft het gelukkig ingeleverd zodat de juf straks een mooie map met herinneringen aan de kinderen van dat jaar heeft. We doen er nog een klassenfoto bij van het begin van het jaar en nu.
Ik heb haar juf (die vandaag voor het laatst was, én met zwangerschapsverlof gaat) vandaag een klein pakketje gegeven, met mama olie, babyolie en kleine sokjes. Donderdag voor de andere juf nog ff wat doen. Ik zag wel dat ik de enige was geloof ik, misschien wordt het hier niet zo gedaan? Ik vond het wel zo leuk!
Joh, dat had ik ook hoor, dat deden ze in mijn basisschooltijd niet, kende ook het hele begrip juffendag niet, moest mijn kaak van de grond rapen toen ik van de kleutercito hoorde, in mijn tijd had je voornamelijk meesters, nu zijn die heel schaars, traktaties met cadeautjes...en zo kan ik nog wel even doorgaan . Heel wat veranderd op school, bij sommige dingen vraag ik me echt af of het echt nut heeft, maar ach, ik pas me aan en laat het maar zo.