Bestaan er inleggers voor in de onderbroek (voor poeponderbroeken?)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Marjannn, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Hoi allemaal,
    Mijn dochter draagt sinds een paar dagen geen luier meer. Plassen lukt prima op het potje, maar poepen doet ze in haar onderbroek, wel 3 keer per dag. Haar ontlasting is vaak dun, geen mooie drol. 't Is echt een ramp om die onderbroeken uit te krijgen, alles zit er elke keer onder (haar benen en de grond). Ik zoek dus naar een oplossing hiervoor. Misschien iets om erin te leggen en wat ik zo weg kan gooien, zodat de onderbroek (relatief) schoon blijft. 't Is ook een ramp om die onderbroeken steeds schoon te moeten spoelen. Ik doe het zonder klagen hoor, maar als het makkelijker kan, dan zou dat mooi zijn. Iemand ideetjes? Gewoon een lapje stof erin leggen, blijft vast niet zitten.

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    #2 mamavanmeisje, 10 jan 2012
    Laatst bewerkt: 10 jan 2012
    Pff, nou hier wel een poep in het potje maar het plakt zo vast, bah! Toen spoelde ik met water en alles ging ernaast (grond, muur, bah bah bah). Mijn moeder zei; doe gewoon een pedaalemmerzak over het potje dan ben je zo klaar. Haha morgen meteen doen.

Maar goed, geen pedaalemmerzak past in een onderbroek, haha. Voelt ze al wel dat ze moet poepen? De eerste dagen mocht mijn dochter nog in de luier poepen. Ik trok dan een luierbroekje aan en na het poepen meteen weer een onderbroek aan. Misschien gaat ze hier mee accoord?

3. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Hé, da's een goeie tip, van die pedaalemmerzak. Die ga ik onthouden!
    Nee, ze voelt niet dat ze moet poepen. Plassen ook niet trouwens, Ik zet haar gewoon elk uur op het potje en meestal plast ze dan. Maar poepen doet ze dus gewoon in haar onderbroek en ben bang dat ze dat voorlopig ook gewoon blijft doen, want het boeit haar niks, die poep in haar broek.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Dan zou ik gewoon een luierbroekje aandoen. Makkelijk aan en uittrekken voor het potje. Met verschonen scheur je de zijkanten los. Geen gedoe meer met vieze broeken en evengoed oefenen.

5. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou ook gewoon nog een tijdje een luierbroekje doen. Dan went ze aan het plassen op de wc en poepen komt vanzelf. Als ze zelf aanvoelt wanneer ze moet plassen en poepen zou ik het zonder proberen

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ja hoor, die bestaan.
    Inlegvelletjes zijn dat, vaak kun je ze gelijk ook door de w.c. meespoelen. Kijk bijv. maar eens op deze site, al verkopen ze ook op andere sites. Kaatje Katoen, Inlegdoekjes

Die popli doekjes ofzo heten ze vond ik wel fijn, gebruikte ze i.c.m. wasbare luiers, dat huismerk vond ik minder.

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Goede tip van die pedaalemmer zak in de pot met het poepen! ga het ook meteen doen haha. Mijn zoon poept op deWC alleen bij mijn ouders vaak op de pot omdat het daar zo koud is op de WC ;) en vind het zo vies om die drol dan in de wc te kieperen en die vast blijf plakken in de pot haha. Dus ga de pedaalemmerzak ook proberen :)

Verder voor TS: een luierbroekje. Mijn zoon deed dit nl ook toen hij plaszindelijk was en nog niet poepzindelijk. Hij kreeg van mij luierbroekjes aan toen en dit werkte goed.

8. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Thanks allemaal voor de reacties.
    Jullie adviseren luierbroekjes, maar dat is net zo goed een luier ja. Terwijl ik daar juist vanaf wil, ik wil dat ze aan haar onderboek merkt dat het vies is, een vieze luier boeit haar niet. Maar misschien ben ik wel te vroeg hoor. Haar plasjes doet ze dus keurig op het potje, maar wel alleen als ik haar erop zet, ze geeft het niet zelf aan. Dus misschien ben ik gewoon nog te vroeg met het zindelijk maken.
    Jo79, dank je, ik ga je link direct bekijken.

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Hema heeft trainingsbroekjes. met badstof binnen in en soort plastic aan de buitenkant. DIe je gewoon op 60 graden kan wassen. wat je kan doen is m omkeren en dan de zeilkant gebruiken voor poepen.. (zitten drukkers aan de zijkant dus ook simpel verschonen)
    of je koopt bij de action een bups goedkope onderbroekjes en trek haar die aan. en als ze poept knip je de zijkanten open en gooi ze weg!

10. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik zou het óf proberen met een luierbroekje óf gewoon nog even wachten. Zeker als ze het zelf nog niet aangeeft.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik zou even wachten als ze het niet aanvoelt kan je ook moeilijk verwachten dat ze zindelijk word, eerst aan voelen komen dan zindelijk worden.

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik denk heel eerlijk gezegd dat ze er nog niet aan toe is..

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou ook nog even wachten.

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    pedalemmerzak?ik gebruik wc papier om po schoon te maken en daarna wassen met schoonmaakmiddel.

ik zou ook eerst met luieraan haar proberen op wc of potje te doen als je echt wil beginnen met de zindelijkheid. het heeft geen zin om haar zonderluier rond te laten lopen. als ze het leert en vaker op wc doet en minder vaak in de luier kun je het zonder luier proberen.
    je moet niet denken dat ze,door de onaangemaamheid van natte broek ineens ook haar plas en poep gaat voelen aan te komen. deze zijn totaal verschillende zaken.

15. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Nee inderdaad, belize, dat staat inderdaad los van elkaar, dat besef ik me. Daarom denk ik inderdaad ook dat de zindelijkheidstraining nog iets te vroeg is voor haar. Ik kan beter de luier eerst nog even aanhouden en doorgaan met hoe ik nu bezig ben.

Bedankt allemal weer voor de reacties.

16. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Pedaalemmerzak is stukken makkelijker toch?

Deel Deze Pagina