Uurprijs gastouder

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Lunar1994, Aug 17, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lunar1994

Lunar1994 Lid

Oct 2, 2022
    74
    59
    18
    Female
    Brutale vraag, maar ik ben ontzettend benieuwd.
    Ik vroeg mij af (indien er gebruik van een gastouder wordt gemaakt) wat de uurprijs is die je betaald? En of dit inclusief of exclusief gob is?

Ik word gastouder en ben erg benieuwd hoe dit er gemiddeld een beetje aan toe gaat! Bedankt!

2. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Ik werk nog als gastouder, mijn uurtarief is €6,75 per kind, per uur. (voor de vraagouders komen daar de bureaukosten nog bovenop)

Dit bedrag is inclusief vers fruit, drinken, brood en tussendoortjes.
    Babyvoeding (kunstvoeding/borstvoeding, potjes voeding/gepureerd zonder stukjes) of speciale voeding (bijv. vanwege allergieën) geven de ouders zelf mee.

Zonnebrandcrème (factor 50) zit bij de prijs in (maar geven de ouders vaak zelf mee vanwege huidtypes, gevoelige huid, eczeem etc.).

Luiers, billendoekjes en evt. (billen)zalf geven de ouders zelf mee.

Verder heb ik bij ziekte/absentie/vakantie van het kind worden de vooraf overeengekomen opvanguren wel in rekening gebracht.
    Wanneer ik zelf ziek ben of om een andere reden niet kan opvangen, worden de opvanguren niet in rekening gebracht.

--> Is trouwens op de Veluwe (noordkant), er schijnt namelijk verschil te zijn tussen de tarieven, randstad zou hoger liggen, maar daar heb ik me niet in verdiept. Ik vergelijk het met de gastouders (met website) in mijn woonplaats.

3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,048
    2,553
    113
    Limburg
    Onze gastouder vraagt 6,50 per uur (excl bureaukosten).
    We hoeven alleen maar luiers en doekjes mee te geven (en reservekleding ed.),fruit, lunch en drinken krijgt onze zoon daar.

Share This Page