Hallo, Ik verwacht in januari 2013 ons kindje en heb vanaf april 2013 opvang nodig. Ik ben op zoek naar een gastouder,sta ingeschreven bij een gastouderbureau en heb al berekend wat ik eventueel terug zou krijgen aan kinderopvangtoeslag. Maar mijn vraag is: wanneer ga ik die toeslag aanvragen?
Die kan je gewoon aanvragen en pas dan in laten gaan. Er wordt namelijk op dat formulier gevraagd per wanneer. Dus als je per april opvang nodig hebt krijg je in maart al het voorschot voor april.
Dit gaat helaas niet altijd op hoor...wij hebben het in februari gemeld, half april voor het eerst naar de opvang en in juni pas de eerste toeslag ontvangen.
Je hebt een BSN nummer nodig van je kindje, dus aanvragen kan pas al je kindje geboren is. Volgens mij krijg je altijd de toeslag pas de maand er op. Dus van september begin oktobere etc.
Je krijgt de toeslag vantevoren. Is maar goed ook, anders kan ik die rekening van de opvang echt niet betalen hoor Op 20-09 heb ik de toeslag gehad van oktober. Daarom is het idd wel belangrijk dat je op tijd aanvraagt. Dus bijv. vlak nadat je kindje is geboren (het klopt dat je een BSN nummer nodig hebt). Kan gewoon online via toeslagen.nl.
Heel erg bedankt voor de reacties, hier kunnen we iets mee. Zal het vast in mijn agenda schrijven begin volgend jaar, om niet te vergeten. Kan zeker een flinke mep geld zijn als je dat een paar maanden zelf moet voorschieten. Hoop dat er niet teveel veranderd aan de toeslag,al erg genoeg dat we er gebruik van moeten maken maar wel heel fijn dat die mogelijkheid er is.