hoi, mijn dochter heeft sinds twee dagen een nieuwe knuffel. van de ene op de andere minuut moest ze haar oude niet meer... maar nu heeft ze een kleine dribbel...prima natuurlijk. maar de oude knffel bleef zonder problemen in bed. deze daarintegen moet overal mee naar toe. vanmorgen in bed gelaten... hele ochtend heeft ze gegilt om dribbel.. en na het slapen was ik het zo zat.. (ik weet het erg stom ) dat ik hem bij haar heb gelaten. heeft iemand de tip om weer in het dribbel blijft in bed ritme te komen..... want op de crèche kan ze er ook niet mee blijven rondlopen... help!!!!
tsja das heel hard maar bij ons hielp gewoon terug in bedje leggen ,,,ik bouwde er een verhaal omheen ,,puntje gaat slapen ,nog even slapen,,dan dekte ik hem toe ,liet ik haar der knuffel een kusje geven en dan hup naar beneden ,,,bij ons is het zo ,der knuffel is gewoon veeeel te groot om overal mee naar toe te nemen,is dat bij jou ook zo? of wat is de reden?? ik heb gewoon volgehouden en nu weet ze dat er 2 in haar bed moeten blijven,,, echt ff volhouden en doorzetten dan maar even paniek om die knuffel ,,, als je er vanaf wilt komen ,werkte dit bij mij het beste.
hey, bedankt voor je reactie, ik had zelf ook al het gevoel dat het een kwestie van gewoon doorzetten is. ik heb maar een dribbel en vind het niet handig als ze die meesleept. hij hoort in bed, en tot nu toe deden we het met haar oude knuffels ook... die legt ze keurig weg, speen ook.... zal wel weer een fase zijn!!!!! maar goed dat ik morgen vrij ben... fijne avond
idd kan je even oefenen he!! blijven proberen komt echt goed!!! grappig dat ik dit zo herkende! succes
waarom is het een probleem als ze haar knuffel bij zich heeft? dat is toch heel normaal? mijn zoontje mag op de psz ook zijn knuffel bij zich houden. maar goed als jij het geen goed idee vind kan je er misschien een verhaal omheen bouwen dat haar knuffel moe is en even wil slapen,en haar dan afleiden en zo de tijd langer maken dat knuffel boven in bed ligt. hoe ziet een dribbel knuffel er trouwens uit? ik kan hem niet vinden via google
Het is heel moeilijk maar gewoon doorzetten idd! Wij hebben op het kdv waar ik werk ook verschillende kinderen gehad die de heledag met hun knuffel lopen, maar het is gewooon niet eerlijk tegenover anderek inderen die hun knuffel van ouders niet mogen hebben, dus ook die kindjes moesten hun knuffel weg leggen, dat is even een heel drama, maar naar een paar keer zijn ze er aan gewent!
Het lijkt me wel schattig eigenlijk! Waarom mag ze haar knuffel niet bij zich houden? Geeft haar misschien een veilig gevoel. En dan op het KDV wel in het mandje doen (of wat jullie ook hebben). En natuurlijk een reserve dribbel aanschaffen.
Jill loopt ook al lang met haar knuffel Max rond... soms gaat ie ergens mee naar toe maar soms blijft ie thuis. moet ze zelf weten. vind het geen probleem. snap ook niet zo goed waarom dit een probleem is (ja ok, je kunt hem kwijtraken, zo heb ik ooit Max terug gevonden tussen de sinas flessen bij de AH ) Ik ben allang blij dat ik net een paar maanden geleden haar speen heb afgeleerd overdag aangezien deze slecht is voor haar tanden. maar waar is de knuffel slecht voor dan? ik lees juist dat het goed voor ze is dat ze een knuffel heeft. vooral op het KDV heeft ze er erg veel aan...
Wat is het probleem als mama liever heeft dat ie in bed blijft? Haar vraag gaat daarover en niet over waarom haar kind hem niet overal mee naar toe mag meenemen. Ik zou ook proberen toch consequent hem in bed te laten. Dan maar even drama. Zeker als dat eerst geen probleem was, dan weet ze dus wel dat dat bij jullie thuis zo is. Sterkte ermee in elk geval.
Ik vertel mijn zoontje dat Nijntje op zijn bed moet letten en lekker warm moet houden en dat zij op hem wacht als hij weer komt slapen. Twee voordelen: 1: hij loopt niet de hele dag rond met een knuffel (vind ik niet zo nodig) 2) hij vindt het geweldig om naar bed te gaan! We hebben geluk.. we hebben meerder Nijntjes. Zijn favoriete knuffel is een Nijntje aan een lapje. Die moet dus thuis blijven. Maar we hebben ook grote Nijntjes en die mogen wel eens mee naar opa of tantes. Opa en oma en het kdv hebben zelf een nijntje aan een lapje en die blijft bij hen ook gewoon in bed.
dames, bedankt voor de reacties... dribbel ligt nu in bed en dochterlief is dat direct nog niet vergeten!!! maar ga even doorzetten nu.. groetjes m038
Hier helpt het ook om te zeggen dat beer op bed blijft om op het bedje te passen. Ze heeft hem een kroel en een kus en dat is het dan. Heeft ook wel even nodig gehad hoor. Alleen als ze ziek is mag hij overdag mee maar beneden.
Hier nam ze haar knuffellap ook overal mee naar toe. Hebben we langzaam afgebouwd vanaf een jaar of 2 geloof ik. Ik vond het niet meer heel hygienisch eerlijk gezegd overal naar toe slepen buiten, en dan s´avonds mee in bed. Ook was ze minder actief omdat ze met haar knuffelap de hele tijd slaperig met de duim in de mond zit. Nu is het geen probleem meer, ze weet dat ¨Amchum¨ altijd thuis blijft. Als we ergens gaan logeren ofzo gaat hij natuurlijk wel mee.
Hier gaan slaapknuffels ook nooit mee uit bed. Bij Kylian hebben we toen verteld dat de knuffel de hele nacht wakker was geweest om op hem te passen en dat die nu graag wilde slapen zodat hij weer op hem kon passen als Kylian ging slapen. Dan dekte we samen de knuffel toe en dan was het goed.