Normaal is van rabo naar rabo dat het direct wordt overgemaakt.. Geldt dat ook als een bedrijf een groot bedrag naar mij overmaakt > 2000 euro ? Of houden ze dat b.v even vast? (dag ofzo?) 2 weken terug kreeg ik een brief met dat er een schadebedrag naar mij werd overgemaakt nog t.g.v een ongeluk wat ik had in oktober.. Maar tot op de dag van vandaag niks gekregen.. Dus gebeld met dat bureau en die zeiden dat twee weken het maximale is maar dat het meestal eerder wordt overgemaakt... Voorheen werd het naar mijn rechtsbijstand overgemaakt maar die hebben afgesproken dat het voortaan rechtstreeks naar mij komt.. Het rek nr van mij klopt wel waar ze het naar over zouden maken dus dat is het probleem niet.. Vandaar mijn vraag: houd rabobank dat misschien even vast om rente te vangen ofzo?
ze houden het soms inderdaad wel even vast, maar ik zou het wel in de gaten houden of het echt daadwerkelijk over is gemaakt. Wat zeggen en doen zijn twee dingen. Dus vraag anders eventueel een bewijs van de overmaking, zodat je dan eventueel naar de bank kan stappen. Even vasthouden doen ze inderdaad, maar niet zo lang.
Durf bijna zeker te zeggen dat het er staat.. Vaak vergeten ze het zelf en zullen ze het vandaag of morgen wel overmaken
Nou de bank houdt dat niet zo lang vast. Kan een paar dagen zijn, maar geen twee weken. Denk eerder dat het geld bij dat bedrijf nog langs wat mensen moet bijv voor goedkeuring. Is het een verzekeraar of tussenpersoon ofzo? 'T zal er vast wel gauw op staan, en anders zou ik daar vragen op welke dag het bedrag is geboekt. Ik weet dat op mijn werk (verzekeraar) er soms ook een paar dagen overheen gaan voordat het bedrag daadwerkelijk op de rekening van de ontvanger staat. Het moet nu eenmaal nog langs meerdere personen.
Officieel mogen banken geen geld "vasthouden"..... Bij veel bedrijven geldt dat ze werken met vaste betaaldagen, dus bijv eens per week of eens per 2 weken. Dus de opdracht ligt dan soms even een paar dagen te wachten.
Het klopt wat Hopmarjanneke zegt. Banken mogen geen geld vasthouden! Maar het kan inderdaad zo zijn, dat het bedrijf vaste dagen hebben dat ze geld over maken. Zo zijn wij onlangs verplicht moeten verhuizen ivm sloop van ons oude huis en kregen hierdoor een tegemoedkoming, maar dit werd op een vaste dag pw overgemaakt.