Afscheid kinderdagverblijf 'gewone' dag en kusjes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door puzzelstukje, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

ik zie een schooljuf ook heel anders als een kdv-leidster. Een kind raakt anders gehecht aan de leidster, omdat de relatie intiemer is. Leidster voedt, verzorgt, verschoont, brengt kind in slaap enz.

Mijn kinderen geven ook vaak een dikke kus aan de vaste leidster. En zeker niet aan elke. Verder doen ze high fives, knuffels ed.

2. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ja hoor, hier mijn zoontje ook bij de gastouder. Ik heb er geen problemen mee eigenlijk. Hij doet dit alleen bij mensen die hij echt lief vindt en vertrouwt, dus dit bevestigt voor mij alleen maar meer dat hij goed zit daar als ik aan het werk ben.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben wel benieuwd waarom mensen een bezwaar maken tegen een kus op de mond (wanneer het kind dat zelf geen probleem vindt)?

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Omdat een wang wat schoner lijkt dan een mond en omdat een wang minder intiem is.

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Quincy gaat vaak uit zichzelf een knuffel en een kus (op de mond) geven als we gaan. Het verschil is wel dat de juffen er nooit zelf om vragen. Gewoon doei en zwaaien vinden ze ook prima. Er is trouwens ook 1 man, daarbij doet ze dat ook gewoon. Ik heb er geen moeite mee.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Vies ( verschillende virussen et cetera..) en veel te intiem.

Ik kus mijn man op de mond en verder niemand. Nooit gedaan ook ( ik vind het dus ook een intiem deel van je lichaam)

Als iemand het bij mijn kind zou doen zou ik ze vriendelijk willen verzoeken dit niet meer te doen.

7. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Dus ook je kinderen niet?

8. knap

knap Niet meer actief

Op de mond vind ik ook niet zo ju van het. Omdat ik het zelf ook niet prettig vind.

Maar ik heb liever dat mijn dochter knuffelt met de leidsters dan dat ze dat niet met de kinderen zouden doen. Vind het meerwaarde als kind en leidster gewoon normaal elkaar een knuffel kunnen geven.
    Zou het raar vinden als het niet gedaan werd zo afstandelijk.
    Jonge kinderen hebben deze genegenheid ook nog nodig trouwens ook als ze ouder zijn. Een kdv is toch een stukje verlening van thuis.

Maar op de mond vind ik ook niet ( leuk).

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn zoontje geeft de leidster van het kdv ook altijd een kusje, geen idee waar eigenlijk. Doet ie uit zichzelf, hij is dol op haar.

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Het is inderdaad een stuk intiemer, op de mond dan de wang. Het is nu ik er over nadenk ook niet zo dat Y. het uit haarzelf doet. Ze vragen altijd om een kusje, wang als ik binnenkom wil ze jas en huis. (zoals ze dat zelf zegt) Ze loop dus niet naar de leidsters toe vanuit haar zelf. Maar waneer ze het vragen.

Verder ben ik het er helemaal mee eens dat knuffelen juist fijn is, want ze vertrouwt ze enzo. En een kusje op de wang vind ik ook niet erg. Maar dit gaat denk ik net ff te ver.

11. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Als jij het te ver vindt gaan zeker wat van zeggen, ook al gaat ze binnenkort naar een ander kdv. Persoonlijk vind ik het ook niet kunnen, zeker niet wanneer er door de leidster om gevraagd wordt. Ik denk er precies hetzelfde over als Bosi, vies en veel te intiem! Het zou bij mij ook snel afgelopen zijn.
    Ik heb zelfs tegen de opa's en oma's gezegd dat ze niet meer om een kus moeten vragen bij m'n dochter, maar dat is omdat ze haar niet in haar waarde lieten als ze niet wilde, bleven aandringen en haar toch even tegen zich aan drukten om een kus te stelen. Bleh. Was hier dus ook snel afgelopen, voortaan vragen ze netjes om een handje of een zwaai. Veel beter.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Als jij het niet fijn vindt, dan moet je er wat van zeggen :)

Hier kuste en knuffelde de jongste ook altijd met zijn favoriete leidster. Deed hij trouwens uit zichzelf, en het liefst op de mond natuurlijk. Ze probeerde altijd wel tactisch haar hoofd om te draaien, maar dat lukte niet altijd hahaha.

En ik zoen mijn kinderen gewoon op de mond hoor, vind ik heel normaal en de kinderen ook.

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja, als ouders zijnde vind ik het zeker kunnen. Opa en oma ook wel. Mits het wel gaat als het kind het wil! ;) Gedwongen is niet goed.

Nu zijn er meerdere dingen op het kdv wat echt niet goed gaat daar. En het loopt daar ook erg leeg. Want veel ouders zijn ontevreden.

14. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Mits het vanuit mijn kind komt zou ik het geen heel groot probleem vinden.Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en zal nooit een kind op de mond kussen.Wel eens op de wang.Ik probeer ook te voorkomen dat kinderen het bij mij willen doen(gebeurd best vaak),want vind het eigenlijk niet zo heel fris(denk aan de snotneuzen er vlak boven enzo,brrr)Bied dan m'n wang aan zeg maar ;)

15. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    dit doe je in mijn ogen perfect! :)

16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik snap het helemaal hoor!

Ik ga bij het nieuwe kinderdagverblijf ook echt ff checken hoe dit is en gelijk maar duidelijk maken dat ik dat niet de bedoeling vind.

Eigenlijk vind ik het ook vreemd dat ze het niet gevraagd hebben. Of we daar problemen mee hebben. Maarja, dat is altijd achteraf;)

17. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier doen ze het ook, ik let altijd op of ze netjes dag zegt, en ze besluit dan tegenwoordig zelf om ze een dikke kus (idd vaak ook op de mond maar ook een beetje hoe het uitkomt) en een knuffel erbij te geven.

Ik vond het ook altijd een beetje raar om te zien, maar nu ben ik er eerlijk gezegd gewoon blij mee om te zien dat ze ze met plezier zo gedag zegt! Een van de juffies vertelde laatst ook dat dl haar tussendoor ineens lekker een dikke kus was komen geven.

Soms hebben de kindjes dikke snottebellen en worden ze toch lekker geknuffeld door de juffies, respect daarvoor :D

Ik vind het eigenlijk vooral super als ze daar ook veel liefde krijgen :)

18. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier is het altijd knuffelen als we weer naar huis gaan van het kdv. Eigenlijk niet echt kussen, in ieder geval niet uit initiatief van de leidsters...
    Op zich heb ik met een kusje niet zoveel problemen, maar dan wel vanuit het kind zelf!

Als jullie je er niet blij mee zijn zou ik het toch eens aankaarten. Zeker omdat het van haar uit komt niet meteen vanuit je kindje!

19. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier hetzelfde gehad op het kdv, leidster gaf mijn dochter ook een kus op haar mond. Ik vind dat nergens voor nodig en heb dat toen ook duidelijk gezegd. Ze snapte het helemaal en zou het niet meer doen. In mijn bijzijn deed ze het inderdaad niet meer, maar wel als mijn man of moeder haal ophaalde :$

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Leidster hier vroeg er trouwens ook echt om 'krijg ik nog een dikke kus?' en stond dan met getuite lippen klaar. Terwijl mijn dochter al bij de deur stond te zwaaien.... Niks spontaans aan ;)

Deel Deze Pagina