Afscheid nemen? bo naar sbo.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door paula1984, 8 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Lijkt mij een prima aanknopingspunt om het gesprek mee te beginnen. Hoewel de oorontsteking daar natuurlijk niets mee te maken heeft geeft hij wel aan dat hij het druk in zijn klas vind en dat dit zeer doet aan zijn oren (veel kinderen met ass zijn gevoelig voor geluid en ervaren dit ook als letterlijke pijn) Je zou hem iets voor kunnen bereiden door te zeggen dat jullie zien dat de klas te druk voor hem is en dat jullie op zoek zijn naar een school met klassen waar minder kinderen in zitten.

famofthree en paula1984 vinden dit leuk.
  2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dank je voor het inhaken hierop.
    Idd geluid is vanaf dag 1 letterlijk iets geweest wat het onrust,frustratie en angsten geeft.
    Bijvoorbeeld heeft hij op een openbaar toilet eens de schrik van zijn leven gehad toen iemand die air blades gebruikte. Gevolg is sindsdien angst voor geluiden op elk openbaar toilet.
    Broek plassen of drinken weigeren want dan hoef je niet te plassen.
    Hij mag nu van mij met zijn oren dicht de wc in en ik help hem dan met zitten en zn broek.
    Dit weekend hadden we een openbaring! Op de pannenkoeken boot zat hij ook weer met zijn oren dicht. Ineens doet hij zijn handen naar beneden. Kijk op hoog naar het afzuigsysteem en zegt: goh best leuk hè dat geluid :eek:
    Gisteren in een tuincentrum gebeurde dat weer :)

famofthree vindt dit leuk.
  3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Hebben wij ook gehad met mijn dochter , ik ben ook heel lang met haar meegegaan naar het toilet, op wacht , mensen doorverwijzend naar de doekjes met de mededeling dat mijn dochter op de wc zat en erg bang was voor dat air ding. :), kon me niet veel schelen wat mensen op dat moment dachten :D:p

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ehm nee dat inteesseert je totaal niet idd heel herkenbaar.
    Meestal hebben mensen wel begrip maar je komt ook echt wezens tegen met empathie van een pelpinda helaas :cool:

5. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    En daar is dan mijn eigen handicap weer handig als ik in mijn rolstoel mijn kind neeneem de invalide in id er geen haan die daar raar van opkijkt . Elk nadeel heeft zijn voordeel...

Hopelijk gaat zijn oorontsteking al wat beter en inderdaad kijk vanuit zijn frustratie en benoem dat maar kijk wel uit wat je aangeeft. Op de andere school id minder geluid is uiteraard niet waar, op de Andere school zijn vast meer kindjes die gard of veel geluid ook moeilijk vinden dat is wel waar. Anders komt jouw eigen zin als een boemerang terug en dat klopte er niets van :o:.

paula1984 vindt dit leuk.
  6. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.659
    2.110
    113
    Hier ook overstap van BO naar SBO na de vakantie.
    Ook naar groep 3.
    Hier trakteren we de laatste schooldag op een zakje pombeer chippies en een knuffelbeertje met daar aan : Ik vond het bere-gezellig met jullie.

7. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    John gaat juist van cluster 2 naar regulier, hij start daar in groep 4.
    Hij trakteert over precies 2 weken, omdat ik wist dat er nog 2 kinderen weggaan heb ik eerst aan de juf gevraagd of er ruimte voor was en dat was er dus, maar niet op de laatst dag, van de andere jongens had ze nog niks gehoord.

Deel Deze Pagina