Fijne (gezins)auto?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Vrouwke87, 1 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Hallo

Geen idee of ik op de goede plek op het forum zit...

Op dit moment hebben wij 1 dochtertje van 16 mnd en nr baby 2 is op komst. Nu hebben wij een VW polo. Een fijne en goede auto. Echter is de laadruimte nu al een beetje krap. De Bugaboo kan bijv met bak niet helemaal achterin de kofferbak. Met zitje net wel. Bak stond dus altijd naast maxi cosi op de achterbank. Dat gaan met baby 2 erbij niet meer lukken. Het wordt dan of het onderstel steeds uit elkaar klikken of een iets ruimere auto. Wij neigen naar optie 2 omdat je met twee kinderen ook meer bagage meeneemt al helemaal als je op vakantie gaat of een weekendje weg. Nu zijn we beide echt geen auto fanaten.

Hebben jullie tips/ ervaringen voor een fijne auto met redelijke laadruimte voor 2 volwassenen en 2 kleine kids?

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik zou zeggen, neem de autostoeltjes en kinderwagen mee en ga passen. Let ook op beenruimte achterin voor vervolgstoeltjes. Dan pas weet je of hij aan je eigen eisen voldoet.

Onze 'grote ' auto is een Hyundai Matrix. De opvolger hiervan is de ix20.
    Als Volkswagen je bevalt, zou je een VW Golf station kunnen overwegen. Een station heeft net wat meer kofferbakruimte en het is slechts 1 maat groter dan je nu hebt. Als je voor veel groter wilt gaan, kun je voor een Passat gaan.

Wil je een goedkopere optie, dan kun je naar een Dacia kijken (Dacia is van Renault, maar wordt in Oost-Europa geproduceerd.

Persoonlijk ga ik graag voor Aziatische auto's ivm betrouwbaarheid (liefst Daihatsu/Toyota/Lexus. Allemaal van dezelfde fabrikant, maar de 1 is mooier afgewerkt dan de ander, vandaar de prijsverschillen ;) ).

Vrouwke87 vindt dit leuk.
  3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Met 2 volwassenen en 2 kinderen waren wij dol en grote fan de Mazda premacy, ruime achterbank en grote kofferbak.

Nu hebben we 4 kinderen dus de Mazda 5.

4. Triangel

Triangel Niet meer actief

Als je tevreden bent over de Polo van nu, zou ik naar een Golf kijken. Wij hadden er één (geen station), maar nr. 2 en 3 zijn een tweeling en dat past echt niet op de achterbank samen. Maar met twee kinderen lijkt het me een prima auto.

5. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    wij zijn enorm blij met onze toyota corolla verso. er is plek voor 7, maar dan heb je 2 klapstoeltjes. dat zou echt alleen voor nood zijn. normaal klappen we die in en hebben een hele grote kofferbak. om een idee te geven..
    mijn schoonvader zit in een rolstoel. zij reden met ons mee toen we een midweek naar Landal gingen. zijn rolstoel, onze buggy (dit is een wandelwagen maar dan omgebouwd tot buggy)
    en voor 5 personen kleding en boodschappen want ja wat al open was moest natuurlijk mee ;).
    en ook een hond en daar wat spul voor.

vorig jaar naar Frankrijk. met 2 volwassenen, baby en herdershond.
    ikea kinderstoel mee, babybedje, voor 10 dagen kleding, pampers en flesvoeding en alles wat je zoal meeneemt, een hele grote bench voor de hond. uiteindelijk kon de hond nog languit achterin liggen en de hele weg slapen.

6. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    trouwens eens met twinkle81 over Aziatische autos. mijn man heeft veel verstand van autos en koop liefst Aziatisch of evt Duitse autos.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Ford Focus Station
    Betrouwbaar, ligt heerlijk op de weg. Zeer ruime achterbak.
    Nog een voordeel, ze zijn 2ehands zeer betaalbaar en goed te verkrijgen.
    Vorige ford gekocht voor 2500 euro, 5 jaar mee gereden.
    Nu weer een voor 2500 gekocht.
    Blij mee!

8. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ford Focus! Wij hebben een hatchback (nog maar 1 kindje, 2e zou ook prima passen) Als je nog iets meer ruimte wilt dan de station.

Zoe123 en Vrouwke87 vinden dit leuk.
  9. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hier de volkswagen golf station. DSG Automaat. Rijd echt super! De kindjes zitten prima en de Bugaboo past er in en dan ook nog een paar tassen boodschappen of de buggy erbij.

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Wij hadden toen een kia ceed sw. Superveel ruimte. Kinderwagen, buggy, campingbed en alle andere spullen voor een vakantie en nog kon je niet ziendat wij op vakantie waren. De hoedenplank zat nog gewoon op zijn plek. Heerlijk die ruimte.
    Nu de kids ouder zijn hebben wij een hyundai i30 gekocht ook deze is vrij ruim. En we hebben gewoon de coupé variant. De station is voor ki derwagrn vast ook geschikt.

11. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Hier een Opel insignia, en oooh wat hou ik van mijn auto.
    Voldoende ruimte, motorisch loopt die echt super fijn. En ligt heerlijk op de weg.
    Wat voor mij heel erg belangrijk is is ook idd de ruimte.
    Ik moet lang rijden voor mijn werk, en moet als ik lang weg moet veel zooi me nemen :) het past dus perfect

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wij hebben een VW passat. Echt een hele fijne auto! Er passen 2 stoelen, en er is nog wat ruimte om evt een 3e kind te vervoeren.
    De achterbak is heel ruim dus er past veel in.
    Ons model is wel al wat ouder, maar wanneer we voor een andere auto gaan kijken wil ik zeker weer zo’n soort model auto als de passat.

13. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Vorig jaar zijn we nog met de Renault Clio station naar Italië gereden. Alles paste er in. Zou ook met twee kindjes passen en het is een betaalbare auto. Renault onderhoud is ook prima te doen qua prijs. We rijden nu groter, erg blij mee.
    Volkswagen touran is misschien ook nog een optie?

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Wij hebben nu voor de 2e keer een ford focus wagon. Betaalbaar en fijne auto, met een heel grote kofferbak.

Zoe123 vindt dit leuk.
  15. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Wij hadden een Renault Laguna, waren wij erg tevreden over. Dit is nu Renault Talisman, helaas is die te duur voor ons. Wij hebben een nieuwe Dacia Logan MCV Stepway gekocht. Heel veel ruimte, verder zelfde apparatuur als in de Renault Clio station, alleen de afwerking is iets minder luxe. Wij hebben hem nu 4 maanden en bevalt tot nu toe goed.

16. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wij hebben een Mazda 6 sedan en een Toyota Auris Touring Sport. De Mazda is een wat sportievere auto met een enorme kofferbak (600 liter). De kinderwagen past er zelfs nog makkelijker in dan in de Toyota. Ook binnenin is hij ruim. De Toyota is van mijn man (lease) en ondanks dat het een station is (ik hou niet van stations) is het een mooie en fijne auto. Genoeg ruimte binnenin met twee kinderen en voldoende bagageruimte. En hij is hybride, dat is ook mooi meegenomen.

17. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Mag ik even een vraagje tussendoor stellen over de dsg automaat? Wij hebben straks ook een grotere auto nodig maar ik moet echt een automaat hebben. Nou heb ik begrepen dat de dsg automaten heel erg goed zijn, maar peperduur als ze een onderhoudsbeurt nodig hebben. Hebben jullie dit ook zo ervaren?

18. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ja ze zijn echt super fijn. We hebben er nog nooit problemen mee gehad. Dus ik kan je daar geen antwoord op geven helaas!

19. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Met 2 kinderen konden wij ons prima redden met een VW Golf. Nu met de 3e op komst hebben we een Peugeot 5008 gekocht. 5 stoelen en een grote kofferbak. Wat een ruimte!

20. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Dankje! Een te grote auto geeft ook weer problemen. De inpandige garagedeur is niet super breed. Met de polo hebben we naast de spiegels ongeveer 20-25 cm over. Is de auto heel veel breder dan een polo kan hij dus niet meer binnen. Luxe probleem maar in de winter met kindjes wel heel handig!

Deel Deze Pagina