Niet/slecht slapen! Ik word er gek van!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Papallona, 19 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    dit is nu al de zoveelste nacht!! Ik word er helemaal gek van! Heb van alles al geprobeerd...
    Ik ga in bed liggen en val in slaap, 10/20 minuten later word ik wakker en en dqn lukt het me niet Meer om te gaan slapen. Pas rond 4/5 uur val ik dan weer in slaap ofzo.

Mijn ogen zijn moe en willen wel, maar mijn lichaam doet echt niet mee. Ik word er helemaal onrustig van.
    Probeer overdag niet te slapen omdat ik anders helemaal nier meer jn slaap val..
    Wie heeft er nog tips??
    (Normaal pak ik Mn telefoon ook niet, slecht voor nachtrust... maar na zoveel nachten weet ik het echt niet meer)
    Ik ben kapot!!

2. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nou ja, geen eigenlijk.. Ik had dit eerste zwangerschap en nu weer. Vanaf de positieve test slaap ik slecht: slecht in slapen, wakker van 1-5, elke 2-3 uur wakker, plassen (nu nog meer) vanaf 5 uur klaar wakker: korte nachten! Nu heb ik sinds gisteren verlof sus kan ik op de dagen dat m'n oudste op opvang is eindelijk bijslapen met een dutje dus dat scheelt. Ik zie het altijd maar als voorbereiding op die ongekende moeheid van newborn moeder zijn (vond ik heftiger haha)

"Tips"; overdag bijslapen, niet eten en drinken vanaf 20 uur, warme douche, rustgevende thee, yoga meditatie bandje opzetten, telefoon niet pakken, er even uitgaan en dan pas weer gaan slapen...

Het weer werkt nu natuurljk niet mee!

3. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Ikzelf slaap heerlijk als ik een serie kijk. Wel afhankelijk van welke serie, beste is een serie die je al eens hebt gezien. Tegen alle adviezen in natuurlijk maar werkt bij mij gewoon :)

4. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Misschien kun je mindfullness oefeningen proberen om te ontspannen?

Ik zou wel overdag slapen. Je lichaam heeft de uren wel nodig. Maar doe dit dan vooral niet te laat in de middag. Dan heb jener hopelijk savonds geen last meer van en val je weer in slaap.

5. Sambabal

Sambabal Actief lid

4 nov 2015
    109
    17
    18
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier precies hetzelfde om zot van te worden, wat helpt een halve beker warme melk voor het slapen gaan en een boek mee naar bed. Merk dat als ik in bed nog op mn mobiel zit ik ook moeilijk in slaap kom.

6. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Hoort er helaas bij! En net als bij kindjes waar het niet werkt om ze overdag juist maar wakker te houden zodat ze 's avonds beter slapen, werkt dat voor jezelf ook niet. Pak overdag dus gerust 1 of 2 uurtjes mee, heb je nodig! Verder hielp bij mij vaak oortjes in en dan rustgevende meditatiemuzidk of bos/zeegeluiden terwijl ik heel bewust op mn ademhaling lette. Maar dat werkt niet voor iedereen. Moet zeggen dat ik er deze zwangerschap nog minder moeite mee heb en beter slaap tot nu toe dan bij de vorige.

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oh wat vreselijk voor je. Wat zal je kapot zijn.
    Ik heb juist het omgekeerde...ik kan dag en nacht wel slapen. Slaap soms 13 uren per dag. gelukkig maar want zonder voldoende slaap kan ik niet functioneren.

8. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Heb er ook last van, vaak door rusteloze benen en soms omdat ik gewoon niet kan slapen (maar wel moe ben...). Als het echt drama word, accepteer ik het gewoon en ga ik iets nuttigs doen. Ben nu bv bezig met hypnobirthing oefeningen en filmpjes en ben fotoalbums aan het maken. De volgende ochtend probeer ik weer wat slaap te pakken. Voorheen raakte ik er alleen maar gefrustreerd van, wat al helemaal niet hielp!

9. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Hier ook hele erge last van slapeloosheid sinds een week of 2. Word er ook gek van en heb het gevoel dat ik m'n hele ritme verleg doordat ik overdag moe ben en ga slapen en dan 's avonds wéér niet in slaap kom. We gaan altijd al vrij laat naar bed en ben dan nog niet moe. Ik weet dat ik moe ben maar zodra ik in bed lig ben ik gewoon klaarwakker...

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik ben sowieso al geen hele lange slaper en sinds de zwangerschap slaap ik zon 6 uur per nacht. Ben ik daardoor moe? Ja hoor, vaak genoeg. Maar ik kan vrij goed tegen weinig slaap. Ik probeer als ik thuis ben gewoon soms wat meer rust te pakken (relaxen op de bank met boekje, half uurtje op bed evt als ik echt moe ben). Op zich denk ik dat het erbij hoort. Ik slaap sinds deze week ook slechter (hitte en muggen!). Val tegen twaalven in slaap en rond vijven weer wakker..

Hopsatee vindt dit leuk.
  11. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Slaap hier de ene nacht prima en andere nacht slecht.
    Meestal als ik slecht slaap door een man die ligt te snurken of door geluiden van buiten. Of als het gewoon te warm is.

Als ik 's nachts wakker wordt en onrustig ben, dan ga ik lekker liggen, voedingskussen tussen mn benen.
    En dan alles 1 voor 1 ontspannen. Begin bovenaan en langszaam maar zeker loop ik alles na en zorg dat ik dat ontspan.
    Tegelijkertijd zorg ik voor een rustige ademhaling, sinds ik dat trucje heb, heb ik nog nooit mn tenen gehaald :p

12. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Voor ontspannings/mindfulness oefeningen kan ik VGZ app aanraden. Die body scan gaat volgens mij (heb het al lang niet gedaan, nu nl helemaal geen problemen met slapen) vanaf tenen naar boven, ik heb zo nog nooit mijn buik gehaald (hoewel ze zeggen dat je het niet moet doen als je slaperig bent/in slaap kan vallen, maar goed dat terzijde). Zitten ook andere mindfulness oefeningen op, wellicht ook zinvol voor tijdens de bevalling.

13. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ik word er ook gefrustreerd van, maar probeer nu te accepteren dat het nou eenmaal zo is. Ben vandaag tussen de middag even naar bed gegaan en 1,5 uur geslapen. Wel vreemd dat ik dan wel slaap!

Hopsatee vindt dit leuk.
  14. Hopsatee

Yep ik ook, gek genoeg! Helaas kan het niet elke dag maar probeer het wanneer mogelijk..

15. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Ik slaap al sinds week 18 ong echt slecht. Niet in slaap kunnen komen, pas rond een uur of half 2 en dan om 3u weer wakker tot zo'n half 6. 7u gaat de wekker voor mijn vriend, ga ik altijd even mee uit bed en dan ga ik altijd nog even terug liggen. Ook smiddags val ik laatste tijd nu in slaap of savonds op de bank. Hoe hard ik er ook tegen vecht om dan juist niet te slapen gebeurd het toch. En zo kom ik toch nog beetje aan mijn rust. In de week zijn er maar hoog uit 2 a 3 nachten dat ik doodslaap.
    En dan zeggen mensen nog, geniet nog maar van je ongebroken nachten en nachtrust nu de baby er nog niet is.. Tuurlijk! Zucht.....

16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Ohh meid, heb helaas geen tip.. het is frustrerend, weet er alles van..
    Ik ging heel vaak uit bed s nachts als k niet kon slapen en maakte dan wat warme melk..
    Succes nóg met de laatste loodjes

17. Hopsatee

Haha vond ik ook zon dooddoener. In m'n eerste zwangerschap had ik deze slapeloze nachten ook al. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat de slapeloze daarna met baby echt pittiger waren dus persoonlijk vind ik er wel een kern van waarheid in zitten Dus nu geniet ik maar van de rust in m'n slapeloze nachten. Maar wat zou ik graag eens 8 uur aaneengesloten slapen (is laatste keer 4 jaar geleden denk ik en nee niet door m'n oudste (alleen eerste 9 maanden) maar sinds zwangerschap 1 is de slapeloosheid niet weggegaan hier...)

18. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Ik geloof zeker wel wat je zegt en er misschien een kern van waarheid inzit.. maar het is ook altijd zo makkelijk gezegd, en je hoort het erg veel. "Oooh de baby komt bijna, geniet nog maar van je nachtrust of dat je nu nog door kan slapen..." mens denk ik dan bij mezelf, doorslapen? Zo'n 4 a 5u per nacht is echt niet doorslapen.. Maar het zal natuurlijk nog veel pittiger en misschien heel zwaar worden.

19. Hopsatee

Het is gewoon anders. Andere vermoeidheid. Ze zijn beide niet echt lekker haha! Ik word er namelijk nu weer net zo "gek" terwijl ik ook weet wat komen gaat. Slapeloosheid is altijd extreem vervelend, wanneer dan ook.

Deel Deze Pagina