Afscheid nemen met ca. 15 weken

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Girl85, 12 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girl85

    Girl85 Niet meer actief

    Dank voor je reactie.
    We gaan aansturen op inleiden vrijdag of zaterdag omdat onze oudste dochter volgende week jarig is. We willen absoluut niet dat die dagen met elkaar gaan overlappen natuurlijk... En over de verjaardag heen tillen betekent weer een week verder zijn. Hopelijk begrijpen ze deze reden en kunnen ze plek maken.
     
  2. Bubbels84

    Bubbels84 Fanatiek lid

    27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Ja heel begrijpelijk hoor!
    Weet ook niet of die pil in elk ziekenhuis standaard is? Anders zou met een gesprek morgen inleiden vanaf zaterdag mogelijk zijn.
    Houdt er wel rekening mee dat er een minimale tijd zitten tussen de giften (bij mij werd het opgewekt dmv inbrengen pillen), dus dat je max aantal giften per dag kan krijgen. Als die niet aanslaan kan het ook dus nog zijn dat het niet in 1 dag gebeurd is..
    Bij mij ging het gelukkig vlot hopelijk bij jou Ook!
     
  3. Girl85

    Girl85 Niet meer actief

    @Bubbels84: onze vk zei dat het goed kan dat we gewoon de volgende dag moeten komen en het in gang wordt gezet. Ik las inderdaad dat het wel 2 dagen kan duren voordat je daadwerkelijk bevallen bent. Lijkt me geen pretje, maar ben er op voorbereid. Dat is ook waarom ik echt vrijdag of zaterdag wil gaan...dan is er nog wat speling. M'n moeder komt oppassen en kan in ieder geval het hele weekend blijven. De eerste keer dat we onze dochter een nachtje alleen laten met oma...ook spannend. Hoe laat werd jij opgenomen en wanneer ben je bevallen? Kwam de placenta vanzelf? Ik lees hier en daar dat de kans 50/50 is dat die operatief moet worden verwijderd.
     
  4. Girl85

    Girl85 Niet meer actief

    Wat neem je eigenlijk mee naar het ziekenhuis? Ik denk nu aan:

    - makkelijk shirt om de weeën door te komen en in te bevallen
    - schone set kleding voor een extra dag ziekenhuis
    - schone set kleding voor naar huis
    - druivensuiker en andere tussendoortjes ook voor de man
    - boek
    - toiletspullen
    - ziekenhuispasje
    - telefoonlader
    - paspoorten van ons allebei?
    kraamverband hebben ze in het zkh?
    - camera en lader
    - kistje voor de baby...
     
  5. M_L_M

    M_L_M Actief lid

    6 mei 2017
    165
    83
    28
    Pff wat een heftige tijd voor je, maar 'fijn' dat het eind in zicht is van deze eerste zware periode...

    Ik kreeg op maandagavond de pil en ben woensdagochtend om 9 uur begonnen met de vaginale pillen voor de weeen en om kwart voor 2 was ons zoontje geboren... Placenta kwam gelukkig gelijk mee. Hij werd geboren innde vruchtzak dus dat was wel heel mooi en bijzonder. Bij mij waarschuwden ze ook voor een mogelijke ok voor de placenta...

    Denk dat je lijstje aardig compleet is.

    Enige wat ik nu kan doen is je heel veel sterkte wensen....

     
  6. Bubbels84

    Bubbels84 Fanatiek lid

    27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    #26 Bubbels84, 19 jul 2017
    Laatst bewerkt: 19 jul 2017
    Ik had paspoort niet nodig omdat ik al ingeschreven stond in dat ziekenhuis.
    Misschien wil je ook een doekje (ik had 2 speendoekjes die zijn goed qua formaat) meenemen on je kindje op te leggen? Vasthouden kan maar wij deden op een doekje omdat huidje nog erg teer is.
    Ik had laptop mee en Netflix aangeschaft haha zo kwam ik de uren door.

    Ik had die pil dus op maandag avond. Die heeft de boel al flink verweekt. Wo. 9 u eerste gift geloof ik..Om half 12 geloof ik de 2e gift en ze gaven aan vaak gaat t iets doen binnen 3 kwartier. De vliezen braken toen wel al gelijk. Pas vanaf 13 begonnen de echte weeën en gelijk goed. Ze waren licht pijnlijk maar te behappen hoefde ze niet weg te puffen. Om kwart voor 2 viel het stil. Toen wilde ik plassen. Voor de zekerheid verpleegkundige gebeld voor hulp want ik dacht dar t wel eens zou kunnen gebeuren. Ik stond op (met matje) en toen kwam hij al.

    Ze raden aan vaak te gaan plassen dat zou helpen om het te bespoedigen. Ik beviel dus in 3 kwartier na start weeën en was nog begin van de avond thuis.
    Maar goed ik beviel elke keer vrij vlot..

    Oh en de placenta.. na de bevalling wilde ik een slokje waker. Verslikte me hoestte hard en plop daar was de placenta.
    Op echo twijfel over compleet. Na poosje flink stolsel verloren dat was het vliesje met bloed. Daarna gelukkig dus niet meer door naar ok.

    Hopelijk paar dagen voor je dochter haar verjaardag achter de rug..
     
  7. Girl85

    Girl85 Niet meer actief

    Morgenochtend ga ik naar het ziekenhuis voor de opname. Vanochtend een eerste tablet ingenomen. Heel rottig moment... Dank voor jullie steun!
     
  8. M_L_M

    M_L_M Actief lid

    6 mei 2017
    165
    83
    28
    Heel veel sterkte....
     
  9. Bubbels84

    Bubbels84 Fanatiek lid

    27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    'Fijn' dr je morgen al terecht kan.. dat tablet innemen is echt heel vervelend he? Het begin van het einde van deze zwangerschap al is het het beste.
    Hopelijk verloopt het vlot morgen, sterkte!
     
  10. Bubbels84

    Bubbels84 Fanatiek lid

    27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    denk aan je vandaag, sterkte!
     
  11. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.382
    6.921
    113
    Vrouw
    Ik denk ook aan je... heel veel sterkte..
     
  12. naatasja

    naatasja Fanatiek lid

    17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Heel veel sterkte vandaag voor jullie.. Hoop op een spoedig herstel en dat je het maar snel een plekje kan geven..
     
  13. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Heel veel sterkte vandaag! (ik ben achteraf wel op de ok geweest maar heb dat niet als vervelend ervaren aangezien ik erop voorbereid was dat dat zou kunnen gebeuren)
     
  14. Girl85

    Girl85 Niet meer actief

    Dank voor jullie lieve berichtjes.
    Ons kleine meisje is geboren...

    Vanochtend is met tabletten de bevalling opgewekt. De eerste gift deed niet zoveel. De tweede gift wel wat: er kwamen harde buiken en wat licht bloedverlies. Na de derde gift braken m'n vliezen en had ik een uur heftige weeën. Toen viel het een halfuur stil. Ik wilde gaan plassen, stapte uit bed en daar kwam ze al... Ik schrok enorm en moest heel hard huilen. Daar lag ze dan in de kruis van m'n broek. Ik hield haar daar voorzichtig. De verpleegster en vk kwamen en hebben me voorzichtig op bed gemanoeuvreerd en haar op een matje gelegd. Ik heb een tijdje op bed gelegen met ons meisje op m'n buik op het matje. Ze was zo mooi, zo af, zo lief... Tegelijkertijd was de hele grote nekplooi goed zichtbaar. Voor de rest zag ze er perfect uit. We hebben haar in een doosje met een badstof speendoekje gelegd. Nog een tijdje zo gezeten... De placenta kwam een uur na de geboorte. Weer een uur later hebben we afscheid genomen van ons meisje. Het moment dat ik de deksel op het doosje deed barstte ik weer in tranen uit.
    Inmiddels zijn we weer thuis en heel dankbaar dat we haar hebben kunnen zien en dat we de vrijheid hadden om deze keuze te maken, al voelt het nooit zo natuurlijk. We kregen vanavond op de valreep ook de karyotype uitslag en die bevestigde alles wat we wisten...ergens geruststellend, maar ook heel heftig... Morgen laten we ons kindje cremeren.
     
  15. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Fijn dat het goed verlopen is. Rust lekker uit en neem de tijd om dit te verwerken.
     
  16. Bubbels84

    Bubbels84 Fanatiek lid

    27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Fijn dat je welbgusteren al bevallen bent..
    Mij overviel het moment van geboorte ook bij het opstaan (nadat se weeën stil waren gevallen).. huil wanneer je huilen wilt de komende tijd je zult zien dat je er eerst weinig controle over hebt maar dat er uiteindelijk ook een dat komt dat je het er over kunt hebben zonder dat de tranen gelijk gaan vloeien. Maar dat heeft tijd nodig
    Eerst vandaag de crematie, ook hier weer veel sterkte en hopelijk wordt het toch een mooi moment en eerbetoon aan jullie meisje!
     
  17. M_L_M

    M_L_M Actief lid

    6 mei 2017
    165
    83
    28
    Fijn dat het nu gebeurt is en dat de bevalling niet al te lang heeft geduurd. En wat Bubbels84 zegt, neem de tijd om het goed te verwerken, doe alles alleen als je je er goed bij voelt.
    Heel veel sterkte vandaag met de crematie
     
  18. Girl85

    Girl85 Niet meer actief

    Dank meiden.
    We hebben vanochtend ons meisje opgehaald bij het zkh en na een klein afscheid bij het crematorium haar daar achtergelaten... Onwijs heftig en emotioneel. Nu bijkomen...
     
  19. Girl85

    Girl85 Niet meer actief

    Ben echt helemaal van streek. Het voelt zo intens allemaal. Wil weer zin hebben om iets te doen, maar wil liefst niks. Alles voelt onbelangrijk (man en kind niet natuurlijk), waardoor ik zelfs anders tegen m'n werk aankijk. Dat gevoel had ik al een tijdje bij m'n werk, maar is nu veel sterker. Ik wil een doel hebben, betekenis geven aan iets. Dat mis ik nu nog meer, nu ik niet voor een baby in m'n buik hoef te zorgen. Bah wat heftig dit...
     
  20. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.382
    6.921
    113
    Vrouw
    Ik kan niet anders dan je nogmaals heel veel sterkte wensen... Ik weet gelukkig niet hoe je je voelt maar ik kan me wel enigzins indenken hoe vreselijk het is.. knuffel vanaf hier..
     

Deel Deze Pagina