Ik heb gisteren mijn cv gemaakt. Helaas val ik in een reorganisatie. Maar het zijn 4! Paginas geworden, wel veel he, Wat zet je er nu wel en niet in? Ik heb mijn personalia, profiel, opleidingen, werkervaringen en interesses, vaardigheden en stages vermeld. Ik ben inmiddels 32 jaar is dan een stage relevant en evt de bijbaantjes?
2 pagina's is echt de max ja. Stages en bijbanen zou ik niet vermelden, of het moet heel relevant zijn. Alles kort en overzichtelijk houden, samengevat. En bij de functies die relevant zijn voor de baan waar je op solliciteert puntsgewijs benoemen wat je taken waren. Dat geeft meteen een goed beeld waar je ervaring mee hebt. Succes ermee!
Je past je cv aan op de vacature en zet er alleen in wat relevant is. Bijbaantjes zijn dat meestal niet. Stages misschien, maar als je daarna al voldoende ervaring hebt opgedaan in soortgelijk werk kun je het weglaten. Korte cursussen hoef je niet altijd onder elkaar te zetten maar kunnen gegroepeerd op thema in een opsomming. Helpt dit al?
Bovenstaande inderdaad... Wat bedoel je precies met interesses? Als je het hebt over hobby's zou ik die er ook niet perse inzetten tenzij je echt ruimte (niet meer dan 2 pagina's) over hebt. Vaardigheden kun je eventueel ook in de sollicitatiebrief kwijt. Dan kun je specifiek ingaan op de vaardigheden die van belang zijn voor desbetreffende functie.
Ik zit nu 6 jaar in de rekruteringssector en wil je CV gerust even nalezen/nakijken. Stuur maar een PB als je dat wenst. Groetjes en succes met solliciteren alvast!
Inderdaad, wat hierboven al is geschreven. Maak een cv niet te lang en te uitgebreid. Houd de tekst beknopt, aantrekkelijk en relevant voor de functie waarop je solliciteert. In de motivatiebrief kun je eventueel iets uitgebreider ingaan (en voorbeelden noemen) van jouw werkervaring. Bijbaantjes en interesses zou ik weglaten - behalve wanneer ze van belang zijn voor de functie waarop je solliciteert. Stages zou je eventueel nog beknopt kunnen vermelden bij de betreffende opleidingen, maar ik zou er geen apart kopje van maken. En wat bedoel je met 'profiel'? Nog een tip: maak een profiel aan op LinkedIn (mocht je dat nog niet gedaan hebben). Dit profiel kun je zo uitgebreid maken als je wilt en zelfs nog ondersteunen met relevante documenten, foto's, etc. In jouw CV kun je dan verwijzen naar jouw LinkedIn pagina. (Bijv. "Voor meer informatie: zie mijn LinkedIn pagina.") Succes met solliciteren.
Ik heb ooit eens van een vriendin die bij het UWV werkt een document gehad met verschillende voorbeeld CV's. Daarbij werden ook verschillende indelingen van de pagina gebruikt en verschillende kleuren. Dus bijvoorbeeld een lichtblauwe kolom aan de rechterkant van de pagina waar je competenties of ambities o.i.d in kan zetten. Klinkt nu waarschijnlijk een beetje onoverzichtelijk maar dat geeft juist enorm overzicht. Ik heb daarvan toen een cv gemaakt en ik moet zeggen dat het er erg mooi en duidelijk uitziet. Daarnaast past er ook meer informatie op een pagina zonder dat de CV erg druk wordt. En hij valt wat meer op tussen 'saaie' witte pagina's. Als je wilt kan ik dat document wel even opzoeken zodat je zelf kunt kijken of je er wat aan hebt.