KDV of gastouder? Wat betalen jullie?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door misa, 29 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje gaat 2 halev dagen naar een kdv en 1 dag naar oma. Nu lijkt het erop dat we nog meer moeten gaan betalen voor de opvang, dus vraag ik me af wat onze opties zijn. Want eigenlijk willen en kunnen we dat niet allemaal betalen, helemaal niet als we straks de tweede erbij hebben. :)

Dus hoeveel betalen jullie voor een gastouder? Hoeveel dagen/uren en hoeveel kinderen?
    Ik weet dat het op inkomen gebaseerd is, maar dan heb ik een beetje een richtlijn. :)

2. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ik ben gastouder en reken €5,00 per uur. Dat is inclusief bemiddelingskosten van het GOB, luiers, eten , enz. en blijft zo dus onder de maximumvergoeding van de KOT (€5,09 per uur voor gastouderopvang). Bij de meeste gastouders betaal je alleen de uren die je werkelijk gebruikt (let wel even op: er zijn figuren die er hele bijzondere rekenmethodes op na houden, daar was laatst nog een topic over), dat scheelt vaak ook, want bij een KDV betaal je meestal de uren die ze open zijn, omdat ze hun personeel moeten kunnen betalen.

3. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Ik wilde overstappen naar een gastouder maar ben even duur uit als op het kinderdagverblijf dus toch maar besloten om haar op het kinderdagverblijf te laten

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Voor mij maakte de keuze KDV/GO niet veel verschil qua kosten.
    Als hij naar het KDV zou gaan was mijn eigen bijdrage per maand 10,- meer geweest.
    Hij gaat 4 dagen per week naar de gastouder en het tarief incl bemiddelingskosten (bij mijn GO incl eten maar excl. luiers en flesvoeding) is 5,05 per uur.

5. henriette

henriette Actief lid

12 okt 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    Voor mij is een gastouder makkelijker en goedkoper. 5 euro en dan zitten de luiers fruit en dergelijk bij. Geef alleen de flesvoeding mee. De rest krijgt ze daar scheelt voor mij wel iets

Deel Deze Pagina