Goede wasbare zoogcompressen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bloeme, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Die zoek ik dus! Waar kan ik goede, wasbare zoogcompressen vinden? Ik heb uiteraard al op google gezicht, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Dus...ik wil graag advies! Welke heb jij? En hoe bevallen ze?
    Ik zoek een zoogcompres die flink wat melk kan opnemen, ik heb een nogal sterk tsr. Een schappelijke prijs zou ook wel fijn zijn.

2. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb ze van Avent, maar met erg toeschietreflex zijn ze al snel doorweekt. Tijdens het voeden gingen ze bij mij al snel doorlekken aan de andere kant. Ook heb ik ze van een soort bamboemateriaal. Ze zijn heel fijn, maar zeker in het begin lekte ik er regelmatig doorheen. Onderhand heb ik gelukkig geen last meer van doorlekken, alleen wanneer ik de draagdoek gebruik, waarschijnlijk door de druk, dus gebruik dan de weggooi zoogcompressen. En overdag dus gewoon die van Avent en van bamboe.

3. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Ga ik op zoek naar de bamboe-compressen. Ik heb de laatste weken gelukkig minder last van lekken tussen de voedingen door.
    Meer suggesties?

4. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Bamboe had ik trouwens van littlelamb, maar er zijn meer merken :)

5. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Ik heb ze van avent, maar blijkbaar is goedkoop duurkoop; doordat we spruw hadden moesten ze op 60 graden gewassen worden en daardoor is de zachte laag katoen hard en pillig geworden. Onbruikbaar voor mijn gevoelige tepels. Ook zijn ze niet goed genoeg voor de nacht en als je tepel niet helemaal droog is voordat je ze aan doet, dan blijft je huid eraan vast geplakt zitten.. Au..
    Ik gebruik nu heltiq wegwerp; lekker zacht en fris. Natusan is ook fijn maar wat minder zacht en zichtbaarder.
    De bamboe variant lijkt me een betere optie maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Succes!

6. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Hier ook bamboo-compressen van "bambooby" :) Ik heb zowel de dag als de dikkere nachtversie.

7. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb de zoogcompressen van Jippies (voorgevormd: bol.com | Jippie's - Zoogcompressen - Wit | Baby). Deze blijven overdag goed op de plek zitten. Ik lek dan alleen tijdens de voedingen en doe er dan een doekje tussen (en als ik onderweg ben een weggooi-pad). Tussen het voeden alleen soms druppeltjes.

Voor 's nachts heb ik ze van Myllymuksut (Zoogcompres Bamboe - Zoogcompressen - Wasbare zoogcompressen) met de boosters erbij.

De wasbare van Medela hebben een gladde achterkant en die gingen alle kanten op in mn bh... met lekkages tot gevolg.

8. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Bedankt voor de tips! Daar kan ik wel wat mee. Heeft iemand ook ervaringen met compressen gemaakt van zijde?

Deel Deze Pagina